سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان از تصمیم فدراسیون برای همزمانی تمرینات با استعدادیابی‌های این تیم خبر داد و گفت: حضور تیم ایران در تورنمت ۸ جانبه ژاپن قطعی شده است.
حمید علیدوستی با بیان اینکه بر اساس نظر فدراسیون فوتبال استعدادیابی تیم ملی نوجوانان همزمان با تمرینات این تیم برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: برنامه‌های استعدادیابی تیم ملی نوجوانان طبق روال گذشته دنبال می شود و از امروز (دوشنبه) اردوی تیم نوجوانان هم آغاز می شود. با نظر فدراسیون فوتبال مقرر شد تا تمرینات تیم نوجوانان همزمان با استعدادیابی‌ها دنبال شود و هر دو برنامه موازی با هم پیش روند.

وی افزود: این تصمیم به جهت عقب نیافتادن برنامه‌های آماده‌سازی تیم، گرفته شد. تیم نوجوانان در تورنمنت های مختلفی شرکت می کند و باید پیش از حضور در این بازی ها آمادگی‌اش را حفظ کند. در حال حاضر ۶ یا ۷ بازیکن از تیم ملی نونهالان که وارد رده نوجوانان شده و در یکی دو تورنمنت هم شرکت کردند، می‌توانند در اسکلت تیم جدید حضور داشته باشند.

علیدوستی با بیان اینکه استعدادیابی‌های تیم نوجوانان حداکثر ظرف دو ماه آینده به پایان می‌رسد، تصریح کرد: در قبل پیش‌بینی می‌کردیم این استعدادیابی‌ها تا پایان سال تمام شود اما کار که جلو رفت و با توجه به رویه های جدید‌تر، فکر می‌کنم این پروسه تا دو ماه دیگر هم ادامه داشته باشد. بنابراین آن زمان می‌توانیم بگوییم استعدادیابی نسبتا کاملی انجام شده و به عمده بازیکنانی که می توانستند در رده نوجوانان حضور داشته باشند، شانس دیده شدن داده شده است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان با بیان اینکه این تیم قطعا به تورنمنت ژاپن می‌رود، به ایسنا گفت: حضور تیم ایران در تورنمنت ژاپن قطعی شده است و تیم ملی سوم یا چهارم فروردین عازم این کشور می‌شود. این تورنمت با حضور ۸ تیم آسیایی در دو گروه چهار تیمی برگزار می شود.

وی درباره تعامل با کمیته فنی و توسعه فدراسیون نیز خاطرنشان کرد: این کمیته ریز برنامه های آماده سازی تیم ملی را از ما خواسته است و در این باره جلساتی داشتیم. خوشبختانه تعامل خوبی وجود دارد و بنابر درخواست کمیته‌، تعداد جلسات ما برای انجام گفت‌وگوهای فنی، رسیدن به دیدگاه‌های مشترک و اعمال موارد آموزشی در شیوه کار، بیشتر می شود.

علیدوستی در پاسخ به اینکه تا اینجای استعدادیابی ها آیا پدیده‌ای در تیم نوجوانان کشف شده است، به ایسنا گفت: بازیکنی که همین الان پدیده باشد به ندرت پیدا می‌شود اما استعدادهای خوبی پیدا کرده‌ایم که اگر تحت یک نظام آموزشی کارآمد قرار گیرند قطعا به پدیده‌های آتی فوتبال ایران تبدیل می‌شوند. کار در رده پایه زمان بر است و آموزش تکنیک‌های فردی و مباحث تاکتیکی فوق‌العاده سخت است. امیدواریم بتوانیم کار مفیدی برای تیم ملی انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.