باشگاه بایرن مونیخ در حالی ۱۱۵ ساله شد که یکی از تیم های مدعی برای قهرمانی در اروپاست.
به گزارش ایسنا، این هفته برای بایرنی‌ها خاص بود. سالگرد ۱۱۵ سالگی پرافتخارترین تیم فوتبال در آلمان که یکی از برترین تیمهای فوتبال جهان نیز هست.

این باشگاه در سال ۱۹۰۰ توسط ۱۱ بازیکن فوتبال به رهبری فرانتس جان تاسیس شد. اگرچه بایرن اولین قهرمانی خود را در سال۱۹۳۲بدست آورد اما برای بوندس لیگا قهرمانی‌ها را در سال ۱۹۶۳ آغاز کرد. در اواسط دهه ۱۹۷۰ باشگاه بزرگترین موفقیت خود را طی کرد.زمانی که به رهبری فرانس بکن بائر سه بار در یک ردیف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد(۱۹۷۴-۷۶)

بایرن مونیخ همیشه یکی از برترین تیم های فوتبال در اروپا بوده است. این تیم همیشه مدعی قهرمانی در اروپا بوده و خیلی سخت حدف می شود. آنها چند سالی هم هست که قدرت کسب کردند. شروع دوران طلایی بایرن با هاینکس و قبل از آن با لوئیس فان هال هلندی بود که در حال حاضر هدایت منچستر یونایتد را بر عهده گرفته است. انها حالا گوآردیولا را روی نیمت مربیگری خود می بینند. آنها در دهه ۷۰ تیم بزرگی بودند. بین " هت تریک" بایرن مونیخ درجام قهرمانی باشگاههای اروپا که در دهه هفتاد رخ داد و جام بعدی اروپایی که توسط این تیم فتح شد دو دهه فاصله افتاد. تیم رویایی دهه هفتاد در فینال سال ۱۹۷۴ اتلتیکو مادرید را شکست داد ، دوسال بعدی در برابر فینالیست های اروپا از جمله "لیدز یونایتد" و "سن اتین" با پیروزی تیم آلمانی همراه بود. اما آلمانی ها تاسال ۱۹۹۶ که به جام یوفا رسیدند ، سال های پیاپی در مسابقات نهایی جام های اروپایی با شکست از حریفانی چون استون ویلا ( جام برندگان جام ۱۹۸۲)، اف سی پورتو( ۱۹۸۷) و منچستر یونایتد( لیگ قهرمانان ۱۹۹۹) در حسرت جام ماندند. فینال سال ۱۹۹۹ از همه خاطره انگیزتر بود، تیم باواریایی تا دقیقه پایانی جام را در دست داشت، اما دو گل سولشایر و شرینگهام در زمان تلف شده بازی ، همه چیز را به هم ریخت.

انتقام سخت

بایرن حتی در سال ۲۰۰۰ با شکست در مرحله نیمه نهایی در برابر رئال مادرید از کسب افتخاری دیگر باز ماند ، تا اینکه یک سال بعد "اوتمارهیتزفیلد" ماموریت انتقام از تیم های اسپانیایی و انگلیسی را به بهترین شکل به انجام رساند. آنها در مرحله یک چهارم نهایی تیم منچستر یونایتد را حذف کردند و آنگاه نوبت به حذف رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی رسید .

باواریایی ها در مسابقه فینال ، ابتدا از روی نقطه پنالتی از والنسیا عقب افتادند اما اشتفان افنبرگ در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند تا در ضیافت ضربات پنالتی که چهارده بازیکن از دو تیم در آن شرکت داشتند، این تیم آلمانی باشد که با درخشش اولیورکان یک بار دیگر جام را به خانه می برد.

شهر زیبای مونیخ مهد فوتبال کشور آلمان به شمار می آید . این شهر پر جمعیت که به نام باواریا مشهور است المپیک سال ۱۹۷۲ را برگزار نموده است و از جمله مراکز صنعتی آلمان محسوب می شود .



- دو تیم بزرگ بایرن و مونیخ ۱۸۶۰ همیشه در رقابت های متعدد درخشیده و کسب افتخار نموده اند.

- کار اجرایی باشگاه بایرن را پیشکسوتان این باشگاه برعهده دارند.

- اعجوبه فوتبال آلمان، فرانس بکن باوئر( بازیکن ، کاپیتان و مربی اسبق بایرن و تیم ملی) اینک به عنوان رئیس باشگاه ، کارل هاینس رومینیگه نایب رئیس، اولی هوینس مدیرفنی و سپ مایر در سمت مربی مشغول به کار هستند.

ورزشگاه آلیانز آره‌نا

ورزشگاه آلیانز آره‌نا با گنجایش ۷۱.۱۳۷ نفر ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ است و از آغاز فصل۶-۲۰۰۵ بایرن مونیخ دراین ورزشگاه بازی های خانگی خود را انجام داد، پیش از این بایرن مونیخ در ورزشگاه المپیک مونیخ به مدت ۳۳ سال بازی های خود را انجام می داد.

افتخارات: قهرمانی بوندس لیگا۲۴بار(رکورددار): ۳۲–۱۹۳۱، ۶۹–۱۹۶۸، ۷۲–۱۹۷۱، ۷۳–۱۹۷۲، ۷۴–۱۹۷۳، ۸۰–۱۹۷۹، ۸۱–۱۹۸۰، ۸۵–۱۹۸۴، ۸۶–۱۹۸۵، ۸۷–۱۹۸۶، ۸۹–۱۹۸۸، ۹۰–۱۹۸۹، ۹۴–۱۹۹۳، ۹۷–۱۹۹۶، ۹۹–۱۹۹۸، ۲۰۰۰–۱۹۹۹، ۰۱–۲۰۰۰، ۰۳–۲۰۰۲، ۰۵–۲۰۰۴، ۰۶–۲۰۰۵، ۰۸–۲۰۰۷، ۱۰–۲۰۰۹، ۱۳–۲۰۱۲ ، ۱۴–۲۰۱۳

جام حذفی آلمان۱۷بار(رکورددار):۱۹۵۷/ ۶۶/ ۶۷/ ۶۹/ ۷۱/ ۸۲/ ۸۴/ ۸۶/ ۹۸/ ۲۰۰۰/ ۲۰۰۳/ ۰۵/ ۰۶/ ۰۸/ ۲۰۱۰/ ۲۰۱۳/ ۲۰۱۴

لیگا پوکال۶بار(رکورددار):۹۷/ ۹۸/ ۹۹/ ۲۰۰۰/ ۲۰۰۴/ ۲۰۰۷/

سوپرجام آلمان۵بار:۸۲/ ۸۷/ ۹۰/ ۲۰۱۰/۲۰۱۲

لیگ قهرمانان اروپا۴بار:۷۴/ ۷۵/ ۷۶/ ۲۰۰۱/ ۲۰۱۳

۵نایب قهرمانی:۸۲/ ۸۷/ ۹۹/ ۲۰۱۰/ ۲۰۱۲

جام در جام اروپا یک: ۱۹۶۷

لیگ اروپا۱: ۱۹۹۶

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.