رئیس کمیته ملی المپیک گفت: شخصا به موضوع تیم ملی فوتبال امید ورود کرده‌ام و امیدوارم فدراسیون به همان اندازه بزرگسالان از این تیم هم حمایت کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم روز درختکاری با تشکر از حضور رسانه‌ها گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری روز درختکاری نیاز جامعه شهری است که این افتخار نصیب ما و ورزشکاران شد تا در این پروژه شرکت کنیم.

وی درباره برنامه‌های کمیته ملی المپیک برای کسب سهمیه و اینکه ورزشکاران وزنه‌برداری گله دارند اردوهایشان برگزار نشده اظهار داشت: سال آینده سال مهمی در ورزش کشور است و بازی های المپیک ویترین هر کشوری محسوب می‌شود. ۵۲۰ روز تا بازی‌های المپیک وقت داریم و آنچه اهمیت دارد کسب سهمیه است. خوشبختانه نسبت به دور قبل کسب سهمیه را زود شروع کردیم و بوکس و دوچرخه‌سواری سهمیه گرفتند. ورزش ما به درجه‌ای رسیده که بیشتر از دوره قبل سهمیه می‌گیریم به شرطی که حمایت مالی از کمیته بیشتر شود.

هاشمی افزود: فدراسیون‌ها فعال هستند و در رویدادهای مختلف جهانی و آسیایی برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند. در بعضی از رشته‌ها مسابقات از ۵ ماه پیش آغاز شده و در رشته‌ای مانند تکواندو باید امتیازات جمع شود تا ما سهمیه بگیریم. ما نشست‌های دوره‌ای را در محل فدراسیون شروع کردیم. برنامه‌های آنها را می‌گیریم و بر مبنای آن بودجه را مشخص می‌کنیم تا بتوانیم سهمیه بیشتری بگیریم. برخی فدراسیون‌ها مانند وزنه‌برداری برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند دوره ۴ ساله‌شان تمام شده و نیاز است وزارت ورزش مجامع را برگزار کند. بین سرپرست و رئیس طبیعی است که تفاوت وجود دارد. وقتی که در یک فدراسیون رئیس باشد ما برنامه‌ها را بهتر رصد می‌کنیم چراکه دوره سرپرستی موقت است. وزارت هم مصمم است مجامع چند رشته به ویژه المپیکی‌ها را برگزار کند. 

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به صحبت‌هایش با بهداد سلیمی و کیانوش رستمی گفت: این دو ورزشکار از امیدهای ما برای کسب سهمیه هستند به آنها اطمینان دادم با قوت کار کنند و کمیته هم از آنها حمایت می‌کند.

هاشمی درباره شرایط تیم ملی فوتبال امید تصریح کرد: بهتر است اسم این تیم را فوتبال المپیک بگذاریم. فوتبال ۴۰ سال است به دلایل مختلف به المپیک نرفته و مردم ما دوست دارند این رشته به المپیک برود. ظرفیت آنها بالاست و این انتظار وجود دارد فدراسیون فوتبال همان حمایتی را که از بزرگسالان دارد از تیم امید هم داشته باشد.

وی ادامه داد: من شخصا ورود کردم. ارتباط تنگاتنگی هم با مدیران این تیم دارم. به اردویشان رفتم و مشکلات آنها را جویا شدم. کفاشیان هم قول داد این مشکلات را حل کند. هفته آینده هم با این تیم نشست داریم. فوتبال المپیک در فاز اول مسابقات مقدماتی را پیش رو دارد که بعد از آن باید حمایت از این تیم زیاد شود. ما در دو رشته تیمی یعنی والیبال و فوتبال ظرفیت کسب سهمیه داریم که می‌تواند باعث تشویق عموم مردم برای ورزش کردن باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.