سرمربی تیم فوتبال استقلال از برخی ناعدالتی‌ها در صدور احکام انضباطی انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رادیو ورزش در مورد اینکه چرا تیم‌های ایرانی در آسیا ناموفق هستند، اظهار داشت: پاسخ به این سوال زمان زیادی می‌خواهد و باید برنامه یک‌ ساعته در نظر گرفته شود تا با حضور کارشناسان در این باره صحبت شود. به صورت مختصر باید گفت که اگر برنامه‌ریزی و مدیریت باشد، نتیجه آن باشگاهی مانند سپاهان به وجود می‌آید که همه شاخصه‌ها را می‌توان در این تیم دید.

وی افزود: اصطلاح باشگاه برای برخی‌ها هنوز تعریف نشده و حتی در مورد تیم خودم یعنی استقلال هم باید گفت تیم استقلال، نه باشگاه استقلال. ۲ سال در تیم سپاهان حضور داشتیم و می‌دانم که این باشگاه ۷۵ تیم دارد و حدود ۱۷۰۰ ورزشکار دارد. نتیجه این فعالیت مدال‌هایی است که ورزشکاران در بازی‌های آسیایی گوانگژوی چین به دست آوردند. بروید تحقیق کنید که چند ورزشکار از باشگاه سپاهان و ذوب‌‌‌آهن بوده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: چون زمانی در سپاهان بودم، محور اصلی صحبت‌هایم به سپاهان برمی‌گردد. این باشگاه برنامه‌ریزی و مدیریتی به نام محمدرضا ساکت داشت که البته ماحصل این برنامه‌ریزی‌ها برعهده دکتر اسلامیان بود. سپاهان در آن زمان شرایط مالی خوبی نداشت و یک‌ بار زیر نظر سیمان سپاهان و بار دیگر زیر نظر فولاد مبارکه قرار گرفت اما با برنامه‌ریزی مناسب شرایط خوب شد. تیم سپاهان در زمینی به نام باغ فردوس تمرین می‌کند که حداقل ۳۰۰،۴۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد. همه این‌ها نتیجه مدیریت آن زمان ساکت و مهدی تاج بود.

قلعه‌نویی با اشاره به حضور استقلال در جمع ۸ تیم برتر آسیا در سال گذشته خاطرنشان کرد: مردم توجه کنند زمانی که به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یافتیم به جای اینکه تیم تقویت شود کاری کردند که مجتبی جباری از استقلال برود. من علی فتح‌الله‌زاده را مقصر نمی‌دانم ولی شرایطی پیش آمد که آن بیانیه‌ها صادر شد و به جای اینکه جباری بماند و به تیم کمک کند از استقلال رفت. در این زمینه نه فتح‌الله‌زاده مقصر است و نه جباری و مقصر، نبود ساختار و برنامه‌ریزی مناسب در فوتبال ایران است.

وی ادامه داد: ۱۲ سال است که از زیرساخت‌ها صحبت می‌کنم ولی ببینید چقدر مطلب علیه من نوشتند. گفتند قلعه‌نویی که تاکتیک ندارد چرا درباره زیرساخت‌ها صحبت می‌کند ولی وقتی فردی چون کارلوس کی‌روش این صحبت‌ها را انجام داد، «به به» و «چه چه» کردند. هدف اصلی من بیان واقعیت‌ها و ضعف‌های خودمان بود. ما تنها نیروی انسانی داریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: بازی کردن در لیگ قهرمانان آسیا راحت‌تر از لیگ داخلی خودمان است، چون در کشورهای دیگر زمین‌ها کیفیت خوبی دارد و شاهد هوای خیلی سرد و باد شدید نیستیم. اگر هم باد بیاید در کیفیت بازی تاثیر نمی‌گذارد. من بارها به ازبکستان سفر کردم و ۴،۵ سال پیش هشدار دادم که این تیم پس از چند سال به یکی از قطب‌های آسیا تبدیل خواهد شد. من دیدم که باشگاه پاختاکور ساختار ورزشگاه خود را عوض کرد، ضمن اینکه سرمربی فعلی پاختاکور زمانی مدیر اجرایی این باشگاه بود. الان نمی‌دانم چطور مربی این تیم شده ولی آن زمان که با امید طیری به ازبکستان سفر کردیم، توضیح می‌داد که چطور در سال‌های آینده به پیشرفت می‌رسند.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما در همین تیم خودمان زوج‌سازی کرده‌ و زوجی مثل علی حمودی و خسرو حیدری را درست می‌کنیم و بعد به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه پیدا می‌کنیم اما می‌بینیم که هم مجتبی جباری می‌رود و هم علی حمودی. با این شرایط مربی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ خدا را شاهد می‌گیرم که نشسته بودم و اخبار ورزشی ساعت ۲۱:۳۰ را گوش می‌دادم که اعلام کردند پژمان منتظری با ام صلال در حال قرارداد بستن است در حالی که من به عنوان سرمربی بی‌خبر بودم.

وی گفت: ما نباید همه چیز را گردن افراد دیگری بیندازیم و نداشتن برنامه و مدیریت باعث شده این اتفاق بیفتد. یک روز گفتم که افراد سیاسی و نظامی به فوتبال نیایند. چقدر حرف علیه من زدند و انگ به من چسباندند. اکنون می‌گویند که فوتبال باید دست افراد فوتبالی باشد. افراد سیاسی برای من محترم هستند اما چرا باید امثال داریوش مصطفوی و دادگان و کاظم اولیایی کنار باشند؟ بهترین دوران استقلال در بدترین شرایط مالی زمان مدیریت اولیایی بود و با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه یک قهرمانی در آسیا و یک نایب قهرمانی در ۲ سال آوردیم. بنابرین ما از نظر نیروی انسانی قوی هستیم ولی ضعف‌هایی را که  درباره آن حرف زدم را باید برطرف کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: من سال ۱۹۸۶ میلادی در قطر بازی می‌کردم. از سال ۸۶ به این طرف، کشور قطر که ۵۰۰ هزار نفر جمعیت نداشت و اکنون هم جمعیت زیادی ندراد، ۲ بار جام ملت‌های آسیا را در کشورش برگزار کرده است. باید برویم ببینیم که چرا کشوری با این تعداد جمعیت توانسته نه تنها در فوتبال آسیا، بلکه در فوتبال دنیا تاثیرگذار باشد؟ چه اتفاقی می‌افتد که از زمان باز یکردن من کشور ۵۰۰ هزار نفری قطر که تنها دارای یک فروشگاه سیتی سنتر و ۲ هتل بود، پیشرفت کرده است؟

قلعه‌نویی تصریح کرد: سال گذشته که قطر بودیم، متوجه شدیم که آنها یک آکادمی درست کرده‌اند که دارای ورزشگاه مسقف است و ظرفیت ۶ هزار نفر را دارد در حالی که قبلا آن منطقه در زمان ما، بیابان بود ولی الان تیم‌‌هایی چون بایرن مونیخ به این مکان می‌آیند. آنها با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند ولی ما در حال پسرفت هستیم، البته الحق و انصاف باید بگویم که من دل خوشی از کفاشیان و زیر مجموعه‌اش ندارم ولی خیلی از ضعف‌ها با آمدن کفاشیان و مهدی تاج برطرف شده است. از زحمات عزیرمحمدی که حالا پست ندارد باید تشکر کنیم که زحمات زیادی در سازمان لیگ کشید.

وی در خصوص محرومیت کرار جاسم از سوی کمیته انضباطی گفت: آن ماده قانونی که راجع به کرار عنوان شد، نشان می‌دهد که عدالتی در کمیته انضباطی وجود ندارد. یکی از دلایلی که فوتبال ما به این وضع دچار شده، حضور افرادی است که با ارتباط به فوتبال می‌آیند و پست می‌گیرند و نگاه عدالتی ندارند. سوالی که دارم این است که چرا حکم علیه قلعه‌نویی ۲۴ ساعته داده می‌شود و وقتی به گزارش داور رجوع می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هیچ گزارشی داده نشده است. چطور می‌شود که آقایان به گونه‌ای در مورد کرار حکم می‌دهند که محرومیتش به بازی با نفت تهران بخورد؟ کرار ۳ جلسه محروم نشد، بلکه ۴ جلسه او را محروم کردند، چرا که در دیدار مقابل گسترش فولاد آماده بازی نبود و به مرخصی رفته بود. چرا رای کرار را بعد از ۱۹ روز اعلام کردند؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خاتمه عنوان کرد: من ۲۰ حکم دارم که همه آنها جریمه ۳ میلیونی و قطعی است و مانند فیلم‌های قبل از انقلاب تکراری شده است. آقای حسن‌زاده، هیچ کدام از حکم‌هایی که علیه من داده شد در آن عدالتی وجود نداشت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )