سرمربی پرتغالی تیم فوتبال چلسی با ابراز رضایت از پیروزی تیمش در فینال جام اتحادیه و قهرمانی در این رقابت‌ها، گفت احساس می‌کند این پیروزی او را به سنین کودکی بازگردانده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال چلسی شب گذشته (یکشنبه) در ورزشگاه ومبلی لندن موفق شد تاتنهام را در فینال جام اتحادیه انگلیس با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و اولین عنوان قهرمانی خود را در فصل ۱۵-۲۰۱۴ کسب کند.

این اولین جام مورینیو در دومین دوره مربیگری‌اش در چلسی و در مجموع هفتمین جامی بود که آبی‌پوشان لندن به همراه آقای خاص کسب کردند. این پیروزی برای شاگردان آقای خاص لذتی دو چندان داشت چرا که پیش از بازی آنها برابر تاتنهام؛ منچسترسیتی در لیگ برتر در آنفیلد به لیورپول باخت تا فرصت افزایش حاشیه امنیت در صدر جدول به هشت امتیاز را برای چلسی در جدول رده‌بندی لیگ برتر فراهم کند.

مورینیو پس از کسب بیست و یکمین جام قهرمانی دوران پرافتخار مربیگری‌اش که بخشی از آنها شامل دو قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در سری A و یک قهرمانی در لالیگا است، اعتراف کرد که قهرمانی در جام اتحادیه سبب شده دوباره احساس کند به دوران کودکی خود برگشته است.

مورینیو گفت: برای من خیلی مهم است که احساس کنم یک پسر بچه‌ام. پیش از بازی، من همان حسی را داشتم که چند سال پیش، قبل از اولین فینالم تجربه کردم. برایم مهم است که پس از پیروزی‌های تیمم همان حس خوشحالی را داشته باشم و احساس کنم که یک پسر ۵۲ ساله‌ام. می‌دانم تیمی دارم که باید آن را بسازم و این همان کاری است که ما داریم انجام می‌دهم اما برای من زندگی بدون جام واقعاً سخت است، حتی اگر کلی کار انجام دهم تا ثبات داشته باشیم. من این احساس را باید با کسب جام‌های مختلف برطرف کنم. در انگلیس، اکنون کسب جام به مراتب سخت‌تر از دوره اول مربیگری‌ام در چلسی است.

آقای خاص اعتراف کرد که پیش از بازی بازیکنانش را از واکنش نشان دادن به شکست منچسترسیتی در خانه لیورپول منع کرده تا آنها بتوانند با تمرکز کامل برابر تاتنهام به میدان بروند.

او افزود: من بازیکنانم را برای یک مأموریت غیرممکن آماده کردم که آن غیرمطلع ماندن از نتیجه بازی منچسترسیتی بود. من‌سیتی را فراموش کنید. من می‌دانستم که این یک کار غیرممکن است اما به مسئولان تیم گفتم که نمی‌خواهم در هتل محل اقامت یا اتوبوس تیم تلویزیونی روشن باشد. به آنها گفتم که نمی‌خواهم احساس ناامیدی و ناراحتی بازیکنانم را دربربگیرد چون ممکن بود که من‌سیتی در دقیقه آخر گل بزند. همچنین نمی‌خواستم که آنها از پیروزی لیورپول احساساتی شوند. من می‌خواستم که در سکوت رقابت کنم و در انجام این کار موفق بودیم. در اتوبوس تیم بودیم که یکی از همکارانم در کادر فنی به هوا پرید. می‌خواستم او را بکشم. او قانون شکنی کرد.

مورینیو برای بازی فینال حق به میدان فرستادن نمانیا ماتیچ را نداشت چرا که او در بازی قبلی آبی‌پوشان لندن برابر برنلی اخراج و دو جلسه محروم شده بود.

سرمربی پرتغالی چلسی اعلام کرد که ماتیچ پیش از بازی با هم‌تیمی‌هایش صحبت کرده و به آنها برای کسب پیروزی در این بازی روحیه داده است. مورینیو گفت: او در حرف‌هایی که پیش از بازی در رختکن تیم زد گفت از اینکه نمی‌تواند بازی کند ناراحت است و از بازیکنان خواست که لذتی که او با از دست دادن فینال نتوانست تجربه کند را ابراز کنند.

مورینیو در غیاب ماتیچ، کورت زوما را به جای او به میدان فرستاد تا او را در کنار رامیرز قرار دهد. آقای خاص با توصیف زوما به عنوان مارسی دسایی (مدافع پیشین چلسی) تصریح کرد: برای این جابجایی آماده شده بودیم. هراز چندگاهی در برخی از تمرینات خود ما این نقش را به او می‌دهیم تا برای مواقع ضروری آماده باشد و این پسر در این بازی کارش را عالی انجام داد.

آقای خاص بلافاصله پس از به صدا درآمدت سوت پایان بازی، در حال انجام یک تماس تلفنی دیده شد. او در این خصوص گفت: به همسرم زنگ زده بودم. او از نتیجه خبر نداشت. دختر و پسرم را با خود به ورزشگاه آورده بودم اما همسرم در خانه مانده بود و تا زمانی که به او زنگ زدم از نتیجه اطلاعی نداشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.