کارشناس و آنالیزور فوتبال ایران می‌گوید نمی داند در تبریز چه می‌گذرد که هر زمانی یک مربی برکنار می‌شود، اولیویرا آلترناتیو دائم است.
امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که جایگزینی دائمی اولیویرا در تراکتورسازی تبریز در حالی که او هیچ شغلی در پرتغال ندارد شک برانگیز است، اظهار کرد: رسول خطیبی نتایج خوبی گرفت و این چنین با او برخورد شد. این گونه برکناری او از دردهای ملی فوتبال ایران است.

وی ادامه داد: شاید کانال‌های آلوده‌ای در مورد رفت و آمد اولیویرا وجود دارد که او دائما در تبریز در رفت و آمد است. شاید آنها فکر می‌کنند که جامعه فوتبالی ایران عقب مانده است.

* منفذهای گشادی برای برخی افراد ناتوان در ایران شکل گرفته است

حاج رضایی با اشاره به این که در کشور ما برای خودی‌ها منفذ‌های کوچکی برای اشتغال و به کارگیری استعدادهای آن‌ها وجود دارد، گفت: این در حالی است این منفذها برای برخی افراد ناتوان دروازه گشادی است که از دستمزدها و پول‌های مردم استفاده می‌کنند. تراکتورسازی با اولیویرا فصل قبل هم در لیگ قهرمانان حذف شد و نتیجه‌ لازم را کسب نکرد. ما در ایران تنها استعداد سوزی داریم و از پتانسیل‌های داخلی استفاده نمی کنیم.

این کارشناس و آنالیزور فوتبال ایران در آنالیز عملکرد چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، تشریح کرد: به طور کلی ما از ۱۲ امتیاز ممکن چهار امتیاز به دست آورده ایم و در مجموع عملکرد چهار تیم ایرانی با شروع خوبی همراه نبوده است و این بخشی از واقعیت فوتبال ایران است که در سطح آسیا و به خصوص غرب آسیا با مشکلاتی همراهیم.

حاج رضایی با اشاره به عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس، نیز بیان کرد: ذهنیت مردم از پرسپولیس با توجه به نتایج ضعیفی که در لیگ کسب کرده بود چندان مثبت نبود، چرا که آن‌ها در انتهای جدول قرار گرفته بودند و باید با تیم خوبی همچون لخویا قطر که مربی بزرگی همچون لادروپ داشت مقابله می‌کردند. ما باید بدانیم که کشورهای حوزه خلیج فارس علی‌رغم امکانات و زیر ساخت‌ها از منابع انسانی مستعدی برخوردار نیستند و به هیچ وجه با ایران قابل قیاس نخواهند بود. ما در کشور حرارت و استعداد فوتبالی بالقوه‌ای داریم اما از ظرفیت‌های خود به هیچ وجه استفاده نکرده ایم. پرسپولیس با بازی که از خود نشان داد توانست هواداران را از خود راضی نگه دارد و همین موضوع عاملی خواهد بود که از بازی‌های بعدی تماشاگران به ورزشگاه بیایند و این پیروزی‌ها مطمئنا تماشاگر گریزی را در فوتبال ایران پایان می‌دهد.

حاج رضایی در پاسخ به علت فشارهای وارده به حمید درخشان پس از تغییرات مدیریتی در پرسپولیس، تصریح کرد: اصلا به این روند اعتقادی ندارم. اگر ارکان باشگاه به درستی سازماندهی شده باشند نباید به مربی اخطاری داد و با مربی دیگری به صورت آشکار وارد مذاکره شد. این که یک مربی متوجه می‌شود برای او آلترناتیو انتخاب کرده‌اند در روند فعالیت او و بازیکنانش تاثیر منفی خواهد داشت.

* درخشان از نظر فنی از قطبی کاملا بالاتر است

وی همچنین با اشاره به جایگزین‌های حمید درخشان در پرسپولیس، بیان کرد: درخشان با قطبی قابل مقایسه نیست. آنها به جهت فنی با یکدیگر تفاوت دارند و درخشان کاملا بالاتر از قطبی قرار دارد. در فوتبال مربی فاکتور بزرگی است مشروط بر این که امکانات لازم را داشته باشد، حتی قوی‌ترین مربیان هم نمی توانند بدون این که ابزار و امکانات لازم را داشته باشند خوب عمل کنند. این که پرسپولیس می‌خواهد مربی‌اش را ابقا یا برکنار کند به خودشان مربوط است اما باید بگویم که روش انتخاب شده اصلا صحیح نیست و این موضوع جایگاه مربی را متزلزل می‌کند.

* نباید منصوریان را با یک شکست به انزوا کشید

حاج رضایی در مورد عملکرد تیم نفت در اولین دیدار خود با توجه به مشکلات مالی که برای این تیم به وجود آمده بود، خاطر نشان کرد: پیامدهای بدی در فوتبال ایران وجود دارد. باشگاهی که در مدیریت و امتیاز گیری خوب عمل کرده است باید با مشکل مالی همراه باشند و یک روز قبل از بازی با چنین مشکلاتی دست به گریبان باشند. فوتبال ایران در مسیری قرار گرفته که از ریل خارج شده است. متاسفانه وقایعی که در مورد تیم فوتبال نفت رخ داد علیه فوتبال ایران است. پاختاکور تیم با سابقه‌ای است در حالی که نفت در بازی‌های برون مرزی تجربه‌ای ندارد. بزرگترین دروازه‌بان های دنیا هم اشتباه می‌کنند و نباید شکست را تنها به یک نفر نسبت داد، در صحنه گل بیرانوند کم تجربگی کرد، در مورد منصوریان هم باید بگویم او از مربیان آینده دار فوتبال ایران است و نباید با یک شکست او را به انزوا کشید.

حاج‌رضایی در ادامه به عملکرد تیم فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان اشاره کرد و گفت: فولاد در ابتدای فصل به دلیل مسائل سربازی و کارت معافیت‌ها با مشکلاتی همراه شد که در ادامه گریبان این تیم را گرفت. اسکوچیچ مربی باسوادی است که وارد فوتبال ایران شده است و کار خود را دنبال می‌کند. سه موضوع علیه فولاد خوزستان در اولین دیدارش وجود داشت؛ قضاوت ناعادلانه داور اهل کره‌جنوبی، اخراج مهدی بدرلو و فرصت سوزی بازیکنان عاملی برای تساوی فولاد در اولیل بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا بود. هرچند فولاد دو سه هفته ای است که بد بازی می‌کند و به قول مربی‌اش در شرایط بحرانی قرار دارد.

* فوتبال ایران همچون فیلم‌های فارسی ته انباری است

وی ادامه داد: فوتبال ایران همچون فیلم‌های فارسی ته انباری شده است که هیچ چیز در آن مشخص نیست. این روند نیازمند بازنگری است، فوتبال ایران باید از نظر ساختاری، سیاستگذاری و مدیریتی اصلاح شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۴ )