سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من خدمتگزار و عضو کوچکی از خانواده پرسپولیس هستم، نه فرگوسن.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید درخشان گفت: تیمی که به موفقیت می‌رسد عوامل زیادی را پشت خود می‌بیند. به اصطلاح تیم حمایت کننده پشت تیم اصلی تاثیر فراوانی در موفقیت یک مجموعه دارد. بعد از بازی با استقلال که با پیروزی ما همراه بود مشکلات زیادی بوجود آمد که نمی‌خواهم در مورد آن صحبت کنم. در حال تغییر تفکر تیم بودیم و می‌خواستیم شرایط را تغییر دهیم اما محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها تاثیر فراوانی روی عدم نتیجه‌گیری تیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از بازیکنان ما به علت مشکل سربازی در اختیار ما نبود و پیام صادقیان هم که محروم و مصدوم بود. تمام اینها عوامل تاثیرگذاری بود که تیم نتواند نتیجه بگیرد. همان زمان خیلی‌ها از من سؤال می‌کردند که چرا تیم ترکیب ثابتی ندارد اما نمی‌دانستند که ما چقدر محروم و مصدوم داریم. زمانی که من پرسپولیس را تحویل گرفتم تیم ۲۰ بازیکن داشت که ۸ نفر آن محروم و مصدوم و دو نفر آن هم دروازه‌بان بودند یعنی ما باید با ۱۰ بازیکن در لیگ به میدان می‌رفتیم که همین تعداد هم  محروم و مصدوم می‌شدند.

درخشان تصریح کرد: در این شرایط می‌خواستیم در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشیم  اما آن اتفاقات افتاد و نتوانستیم از زمان استفاده خوبی داشته باشیم اما باز با این شرایط ناامید نشدیم.

سرمربی پرسپولیس افزود: وقتی تیم از نظر روحی روانی مشکل داشته باشد بازیکن در زدن ضربان آخر دچار مشکل می‌شود. وقتی بازیکن روحیه خوبی نداشته باشد نمی‌تواند موقعیت صددرصد را به گل تبدیل کند. در نهایت خدا را شکر می‌کنم که فعلا شرایط خوبی داریم و تفکر خوبی در تیم جا افتاده است. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که با وجود این همه فشار مقابل لخویا نتیجه خوبی گرفتند.

وی ضمن بیان این مسئله که در فوتبال فرصت‌هایی که گل می‌شود دیده می‌شود درباره اینکه زمانی که پرسپولیس نتیجه نمی‌گرفت چقدر فشار روحی روانی روی این تیم بود، تصریح کرد: واقعا روی بازیکنان فشار زیادی بود من حتی شده بود هفته‌ای دو بار جلسه روحی روانی برای بازیکنان می‌گذاشتم تا شرایط خوب شود. خودم هم خیلی اذیت شدم اما خد را شکر می‌کنم که با برد مقابل لخویا وضعیت‌مان بهتر شد.

درخشان درباره سال‌های طلایی پرسپولیس در دهه ۷۰ عنوان کرد: فکر می‌کنم بین سال‌های ۷۲و ۷۶ بهترین دوران پرسپولیس بود. آن زمان ۸ بازیکن از پرسپولیس به اروپا انتقال یافتند که آمار فوق‌العاده‌ای بود.

سرمربی پرسپولیس درباره حمایت پیشکسوتان تیم از او، خاطرنشان کرد: از تمام پیشکسوتانی که برای بازی با لخویا به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم چون کار آنها باعث شد تیم دلگرم شود، به خصوص علی پروین که کمک زیادی به من کرد. من از همه پیشکسوتان تشکر می‌کنم چون معتقدم این تیم (پرسپولیس) متعلق به مردم است.

وی در واکنش به شعارهای منفی و مثبتی که هواداران پرسپولیس در چند وقت گذشته نسبت به او سر داده‌اند و در اقدامی جالب بعد از بازی با لخویا او را با شعار «درخشان فرگوسن» صدا زده‌اند، اظهار داشت: من عضو کوچکی از خانواده پرسپولیس هستم، نه فرگوسن. من خدمتگزار پرسپولیس هستم و نه فرگوسن و نیتم فقط کمک به پرسپولیس است.

درخشان با اشاره به بازی حساس تیمش بنیادکار ازبکستان تصریح کرد: ۵ بازی سخت دیگر پیش‌رو داریم که خوشبختانه گام اول را بسیار محکم برداشته‌ایم و از لحاظ روحی روانی در شرایط ایده‌آلی قرار داشته و با روحیه خوب به مصاف بنیادکار می‌رویم. خیلی مهم است در مرحله گروهی شما شروع خوبی داشته باشید و ما در حال حاضر در اولین گام موفق بوده‌ایم و می‌خواهیم این روند را در ازبکستان ادامه داده و حداکثر امتیاز را از این بازی کسب کنیم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: بنیادکار تیم خیلی خوب و با تجربه‌ای است و ما باید خیلی فکورانه و تاکتیکی مقابل این تیم بازی کنیم. فیلم بازی‌های این تیم به دست ما رسیده تا یکی دو روز آینده بنیادکار را را برای بازیکنان آنالیز خواهیم کرد.

درخشان در پاسخ به این سؤال که چرا گابریل خرید خوبی برای پرسپولیس بود اما تادو جواب نداده، گفت: این بازیکنان از یک فرهنگ دیگر وارد کشورمان می‌شوند و از خانواده‌شان نیز دور هستند. تادو در روزهای اول در اردوی دبی عملکرد خیلی خوبی داشت اما هر چه زمان گذشت از نظر روحی به مشکل خورد. در حال حاضر وظیفه کادر فنی و مخصوصا بازیکنان این است که از تادو حمایت کرده و به نوعی او را تغذیه کنند تا شرایطش بهتر شود.

وی با تاکید بر اینکه تیمش چاره‌ای نداشت جز اینکه با چارتر عازم ازبکستان شود گفت: اگر می‌خواستیم از طریق ترکیه راهی ازبکستان شویم شاید ۸ ساعت معطلی داشت و در آن صورت با خستگی شدید به ازبکستان می‌رسیدیم. رفتن با این شرایط به نوعی فاجعه بود و شاید اگر نمی‌رفتیم و بازی ۳ بر صفر می‌شد بهتر از این بود که با خستگی برویم و در آنجا شکست سنگینی را پذیرا می‌شدیم. چاره‌ای نیست جز اینکه با چارتر راهی ازبکستان شویم و با آمادگی خوبی به مصاف حریف برویم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل مالی تیمش حل شده یا خیر گفت: واقعیت این است اگر پول در باشگاه نباشد آرامش نیز در تیم ایجاد نخواهد شد و این مسئله برای باشگاه پرسپولیس به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. امیدواریم نژادفلاح و هیئت مدیره با تلاش‌های خود شرایط را تغییر دهند. در این مقطع که ما هر ۳،۴ روز بازی‌های فوق‌العاده حساسی پیش‌رو داریم خیلی مهم است که بازیکنان آرامش فکری داشته باشند و دغدغه مالی در تیم وجود نداشته باشد. اعتقاد دارم نژادفلاح و اعضای هیئت مدیره می‌توانند به قول‌های خود عمل کنند و دست به دست هم اوضاع باشگاه را بهبود ببخشند.

درخشان ضمن تمجید از پیشکسوتان گفت: جا دارد از علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و ادموند بزیک بار دیگر تشکر کنم که روز بازی با لخویا به رختکن تیم آمدند و به بازیکنان روحیه دادند. پیشکسوتان عزیزی هم که در جایگاه بودند ما را شرمنده خود کردند. انشاءالله با حمایت همه پیشکسوتان و هواداران در دیدارهای آینده نیز سربلند خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا او گفته قطبی وقتی از ایران رفت زبان فارسی را از سایت خود حذف کرد، خاطر نشان کرد: نه، این چیزی بود که روزنامه‌ها نوشتند. خودشان چنین مسئله‌ای را ادعا کردند. من برای همه مربیان احترام خاصی قائلم و به آنها بی‌احترامی نخواهم کرد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه نژادفلاح گفته به قطبی به خاطر قهرمان کردن پرسپولیس علاقه دارد یادآور شد: من هم در سال ۷۶ پرسپولیس را قهرمان کردم.

درخشان که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، درباره اینکه چقدر فرصت دارد تا به کارش در پرسپولیس ادامه دهد گفت: در این زمینه مدیریت و هیئت مدیره باشگاه تصمیم‌گیرنده هستند و من تابع هر تصمیمی که آنها بگیرند هستم. این یک واقعیت است که هر مربی برای نتیجه گرفتن حداقل دو سال وقت می‌خواهد. فرگوسن وقتی سرمربی منچستر شد در ۳،۴ سال اول نتیجه نگرفت اما در ادامه آنقدر با این تیم به قهرمانی رسید که به او لقب سرالکس فرگوسن دادند. یک مربی برای اینکه در تیمش تغییرات ایجاد کند و تفکر جدیدی را به وجود بیاورد نیاز به زمان دارد. اینطور نیست که به یک مربی ۳ هفته فرصت دهند و توقع داشته باشند تیم را از این رو به آن رو کند.

وی افزود: در حال حاضر به فن‌خال در منچستر زمان می‌دهند که این تیم را به روزهای خوبش برگرداند. از زمانی که روی کار آمدیم پرسپولیس بازیکن مصدوم و محروم زیاد داشت و فرصت نکردیم  با یک ترکیب ایده‌آل در مسابقات لیگ به میدان برویم. همین مسئله باعث شد نتوانیم آنطور که باید خوب نتیجه بگیریم. تازه چند هفته است که به ترکیب ایده‌آل خود رسیده‌ایم و تاثیر آن را در دو بازی اخیر دیده‌ایم. شاید هم هنوز با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم به ترکیب دلخواه خود نرسیده‌ باشیم. یک مربی باید از اول فصل خودش تیم را ببندد و بداند و با توجه به تفکراتش چه بازیکنانی به کارش می‌آیند. آن موقع می‌شود از آن مربی انتظار نتیجه گرفتن داشت.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش می‌تواند در لیگ قهرمانان در بین ۴ تیم برتر قرار بگیرد، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که این اتفاق رخ دهد و یک قدم از هدف خود عقب نمی‌کشیم. می‌خواهیم از ۵ بازی آینده به نتایج خوبی برسیم و در این راه به حمایت هواداران بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم. مطمئن باشید اگر هواداران در بازی‌های خانگی ما را حمایت کنند تاثیر بسیار مثبتی روی تیم ما گذاشته و تاثیر منفی روی حریفان می‌گذارد.

درخشان از انتقاداتی که از او در روزهای اخیر شد گلایه کرد و گفت: متاسفانه در فوتبال ایران به مربی زمان نمی‌دهند. کافی است او چند بازی نتیجه نگیرد به بدترین شکل وی را مورد انتقاد قرار می‌دهند. من در گذشته سفری به رم داشتم در آن مقطع لوییز انریکه سرمربی رم بود و نتایج خوبی با این تیم کسب نمی‌کرد. وقتی خبرنگاران مدیریت باشگاه رم را تحت فشار گذاشتند او مصاحبه کرد و گفت ما در حال بررسی شرایط تیم هستیم تا ببینیم کجای کارمان اشکال داشته که انریکه نتوانسته آنطور که باید نتیجه بگیرد. امیدوارم این تفکر مدیر رم در فوتبال ما پیاده شود و اینطور نباشد که وقتی تیم نتیجه نگیرد همه انتقادات متوجه سرمربی باشد. باید ببینیم برای موفقیت مربی چه ابزارهایی فراهم کرده‌ایم. اینکه یک بازیکن دروازه خالی را گل نمی‌کند مقصر آن سرمربی نیست.

وی افزود: اگر در یک تیم همه چیز سرجایش باشد آن وقت آن تیم هم موفق خواهد شد. قرار نیست سرمربی همه کارها را به تنهایی انجام دهد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا مربی انتقادپذیری نیست، گفت: در این مدت این همه هجمه روی من بوده و دیدید که چیزی نگفتم و نمی‌دانم چرا این سؤال مطرح شده است.

درخشان در پایان تاکید کرد: خوشحالم که هواداران پرسپولیس از برد برابر لخویا خوشحال شدند و امیدوارم بتوانیم در دیدارهای آینده طوری نتیجه بگیریم که آنها خوشحال شوند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )