عضو مجمع فدراسیون فوتبال با انتقاد از علی کفاشیان به خاطر به تعویق انداختن مجمع اسفندماه فدراسیون، گفت: وقتی آقایان از گزارش‌های مالی رضایت دارند و این رویه را می‌پسندند دیگر مجمع و بازرس می‌خواهیم چه کار؟!
امیر عابدینی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه علی کفاشیان در تغییر زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال اشتباه می‌کند و بهتر است پاسخگوی اعضای مجمع باشد حتی اگر یک نفر بخواهد سوال بپرسد، به ابهام‌ها و سوالات مختلفی که پیرامون این موضوع وجود دارد، پاسخ داد که در زیر می‌آید:

** به تعویق انداختن مجمع اخلاقی نیست

این عضو مجمع فدراسیون ابتدا در واکنش به اینکه ظاهرا قرار نیست مجمع اسفندماه برگزار شود، اظهار کرد: متاسفانه گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که یکسری تعهدات اخلاقی هم داریم. وقتی در مجمع ۶ دی مصوب شد که مجمع بعدی دو ماه دیگر برگزار شود یعنی ۶ اسفند (چهارشنبه گذشته) که با یکی، دو روز اختلاف باید برگزار شود نه اینکه بخواهیم آن را دو ماه اضافه هم به تعویق بیندازیم. ممکن است به زعم آقایان این جابجایی‌ها مشکلی نداشته باشد اما از نظر قانونی ایراد دارد. ضمن اینکه واقعا اخلاق و وفای به عهد کجا رفته است؟ در نظام مدیریتی یا باید قولی نداد یا وقتی می‌دهیم به آن عمل کنیم. اتفاق خاصی هم قرار نبود در این مجمع بیفتد که دوستان آن را به عقب می‌اندازند.

** دیگر نبی نیست که کاسه‌کوزه‌ها را سر او بشکنند

وی با بیان اینکه کفاشیان به او که نماینده تعدادی از اعضای مجمع است گفته که مجمع را اردیبهشت برگزار می‌کند، تصریح کرد: چندی پیش با رییس فدراسیون صحبت می‌کردم که وقتی درباره زمان دقیق برگزاری مجمع اسفند سوال کردم آن را به اردیبهشت موکول کرد. از طرفی اعضای مجمع هم به من فشار می‌آورند و زمام برگزاری آن را می‌پرسند. کفاشیان بهتر است این مجمع را برگزار کند تا خیلی از ابهام‌ها و اشکالات برطرف شود. پیش از این کاسه کوزه‌ها را سر مهدی محمدنبی (دبیرکل پیشین فدراسیون) می‌شکستند اما الان که دیگر او نیست!

** وقتی آقایان از گزارش‌های مالی راضی هستند، دیگر مجمع و بازرس می‌خواهیم چه کار؟!

عابدینی در پاسخ به اینکه چه تعداد از اعضای مجمع خواهان برگزاری مجمع در اسفندماه هستند، خاطرنشان کرد: اعضای زیادی هستند که می‌خواهند مجمع هرچه زودتر برگزار شود و ما هم در حال آماده کردن نامه‌ای هستیم تا با امضای حدود ۱۵ نفر از اعضا آن را به فدراسیون بدهیم تا مجمع در همین ماه برگزار شود. فدراسیون باید پاسخگوی ابهام‌های مالی باشد، حتی اگر یک نفر از اعضای مجمع سوال کند. اگر قرار است کار اینجوری اداره شود و آقایان از حساب و کتاب‌های خودشان راضی باشند، پس دیگر مجمع می‌خواهیم چه کار؟ دیگر بازرس قانونی نمی‌خواهیم. چندین مرتبه به کفاشیان گفتم، اعضای مجمع منتظرند اما متاسفانه اخیرا دیگر جواب تماس‌ها را هم نمی‌دهد.

** فدراسیون در بعضی بخش‌ها نیازمند اصلاحات ساختاری است

وی در پاسخ به این سوال که چه ابهام‌ها و اشکالاتی هنوز برای اعضای مجمع باقی مانده است، به ایسنا گفت: همانطور که در مجمع قبلی کار رفع ابهام و ایراد گزارش‌های مالی به هیات رییسه تفویض شد، آنها باید گزارش‌ها را در مجمع ارایه کنند. ضمن اینکه بازرس قانونی هم هنوز انتخاب نشده است و او باید حتی پس از رفع ابهام هیات رییسه، دوباره بازرسی روی گزارش‌ها داشته باشد. از طرفی قرار بود در موضوع شرکت‌هایی که با فدراسیون همکاری می‌کنند بازنگری شود. فدراسیون در بعضی بخش‌ها نیازمند اصلاحات ساختاری بود. همینطور نایب‌رییس اول که تعویض شد و نیاز به تاییدیه از مجمع دارد.

** کفاشیان می‌گوید تحت فشارم و یک‌کلاغ، چهل کلاغ می‌کنند

این عضو درباره علت به تعویق انداختن برگزاری مجمع از سوی کفاشیان نیز اظهار کرد: او می‌گوید تحت فشار است و بازرسی‌های زیادی از مسایل مختلف در فدراسیون انجام می‌شود. می‌گوید در بعضی بخش‌ها یک کلاغ، چهل کلاغ می‌کنند که به او گفتم با برگزاری مجمع و ارایه گزارش‌های شفاف اجازه ندهید چنین شود و قطعا ما هم حمایت می‌کنیم. می گوید پول نداریم و فیفا پول ما را نمی‌دهد و حسابی درگیر هستیم که البته انصافا همینطور هم هست اما ارتباطی به برگزاری مجمع ندارد. اگر یک ریال هم در فدراسیون هزینه می‌شود، اعضا باید از آن اطلاع داشته باشند.

** مجمع به دنبال برکناری کفاشیان نیست

عابدینی در واکنش به اینکه آیا با مواضعی که برخی اعضای مجمع دارند، کفاشیان نگران است احیانا بحث‌های این مجمع به سمت تغییر رییس فدراسیون پیش‌ رود، به ایسنا گفت: رفتن و ماندن رییس فدراسیون مکانیزم خودش را دارد. اصلا بحث رفتن کفاشیان نیست. اتفاقا آنهایی که می‌گویند مجمع باید در اسفند برگزار شود، همه بحث‌های حمایتی نسبت به کفاشیان دارند. فدراسیون نباید به سیستمش بدهکار باشد. همه ما چون می‌خواهیم حمایت کنیم، می‌گوییم مجمع تشکیل شود و شفاف سازی کنید و نگذارید کسانی که با حب و بغض به مساله می‌نگرند، هدف‌شان را دنبال کنند.

** کفاشیان به خواسته وزارت ورزش تن داد اما انتخاب خوبی کرد

وی درباره تغییرات صورت گرفته در برخی مناصب فدراسیون نیز خاطرنشان کرد: اگرچه کفاشیان با تن دادن به خواسته‌های وزارت ورزش و جوانان جابجایی‌های بزرگی را در فدراسیون داشت اما وقتی آدم‌های مثبتی در این جایگاه‌ها می‌نشینند، ما هم باید نکات مثبت قضیه را ببینیم. تا الان سه جلسه با اسدی دبیرکل جدید فدراسیون داشتیم که او را فردی کاربلد دیدم. البته از نظر من باید مراسم تودیع درخور شأنی برای نبی که اکنون جزوی از پیکره فوتبال ماست برگزار می‌شد. ضمن اینکه با تمام محسناتی که اسلامیان (سرپرست نایب‌رییسی اول فدراسیون) دارد معتقدم کفاشیان بهتر بود نبی را در جایگاه نایب‌رییسی اول فدراسیون قرار می‌داد.

** نایب‌رییسی اول اسلامیان در حد حرف است

عابدینی در پاسخ به اینکه موضع‌گیری اسلامیان مبنی بر اینکه نایب‌رییسی اول فدراسیون یک پست غیر موظف است و جایگاه مشورتی دارد را چگونه ارزیابی می‌کنید به ایسنا گفت: از زمان معرفی اسلامیان بارها به فدراسیون رفته‌ام اما هنوز ایشان را ندیده‌ام. فکر می‌کنم مسوولیت‌سپاری به ایشان فقط در حد یک حرف بود و صرفا اسمی آمد و رفت! اسلامیان اصلا در فدراسیون نیست که مسوولیتی داشته باشد و احتمالا به خاطر اینکه دیگر کسی نگوید چرا برای جایگاه شخصی انتخاب نمی‌شود، او را معرفی کردند. ضمن اینکه به هیچ وجه در اساسنامه نیامده که نایب‌رییس اول فدراسیون غیرموظف است کما اینکه نواب قبلی هم غیرموظف نبودند. مگر می‌شود رییس کمیته تیم‌های ملی که کار سیاستگزاری و سازماندهی تیم‌های ملی را دارد، غیر موظف باشد؟

** کمیته تیم‌های ملی که نیست و کمیته فنی هم آیین‌نامه ندارد

وی افزود: یکی دیگر از انتقادهای ما به کفاشیان همین است که کمیته تیم‌های ملی و حتی کمیته فنی و توسعه که الان مشغول به کار است هنوز هیچ آیین‌نامه‌ای ندارد! بنابراین وظایف‌شان هم نامشخص است. در بخش کمیته فنی و توسعه فقط آورده‌اند که یازده عضو داشته باشد. اینکه اعضا را چه کسانی انتخاب کنند و شرح دقیق مسوولیتش چه باشد مشخص نیست. ماهیت مواضع کمیته فنی و توسعه نسبت به تیم‌های ملی صرفا مشورتی است و انتصابی نیست؛ در حالی که این جایگاه را کمیته تیم‌های ملی دارد که اصلا تشکیل نشده است و حتی آیین‌نامه هم ندارد؛ ریاست آن هم که برعهده نایب‌رییس اول فدراسیون است که تکلیف این جایگاه هم هنوز مشخص نیست!

**‌ فدراسیون کدام مزایده را برگزار کرده که استقبالی نشده باشد؟!

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با انتقاد از وضعیت درآمدزایی فدراسیون فوتبال ادامه داد: یکی از مسوولیت‌های نایب رییس اول به عنوان رییس کمیته تیم‌های ملی تلاش برای درآمدزایی تیم‌های ملی است و در این مسیر با کمیته اقتصادی و بازاریابی ارتباط مستقیم داشته باشد. متاسفانه فدراسیون فقط برای این تیم‌ها هزینه می‌کند و هیچ درآمدی از این محل ندارد. فدراسیون تا الان کدام مزایده را برگزار کرده است که استقبالی نشده باشد و شرکت‌هایی حاضر به اسپانسر شدن و خرج کردن برای تیم‌های ملی نباشند؟ فدراسیون باید درآمد مجزا برای تیم‌های ملی داشته باشد تا مجبور نباشد دست گدایی به سمت اشخاص حقیقی و حقوقی دراز کند!

** پاسخ ما را در مجمع بدهند نه در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها

عابدنی در پایان تاکید کرد: همه اینها دردهایی است که فدراسیون دارد و اعضای مجمع‌ هم وقتی اوضاع را می‌بینند دل‌شان می‌سوزد. مجمع سوالاتی دارد که پاسخ آن باید در جلسات داده شود نه در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها! بهتراست کفاشیان به هیچ وجه مجمع فدراسیون را به تعویق نیندازد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.