مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر کی روش سرمربی تیم ملی باقی بماند بازی‌های نکونام به ۲۰۰ هم خواهد رسید.
مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌ؤگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد پرسپولیس اظهار داشت: همیشه در نیم فصل تیم‌ها به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف خود هستند و در همین راستا بازیکنان مورد نظر را جذب می‌کنند اما متأسفانه در پرسپولیس این امر صورت نگرفت و بازیکنان جذب شده جالب نبودند البته محدودیت‌های مالی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: ما بیشتر از این توقع داشتیم اما هم‌اکنون می‌بینیم که همچنان شاهد نابسامانی‌هایی در پرسپولیس هستیم. هر تیم که در مقابل پرسپولیس قرار می گیرد از بحران خارج می شود. البته پرسپولیس در دیدار مقابل ذوب‌آهن نیمه اول بد بازی نکرد اما در مجموع بازیکنان جوان نتوانستند به تیم کمک کنند و همان بازیکنان قدیمی بهتر بودند. من علت نیمکت‌نشینی خانزاده را نمی‌دانم و اینکه چرا بازیکن برزیلی و بابک حاتمی به میدان می‌روند که نتوانستند کارای لازم را داشته باشند.

من فکر می‌کردم عالیشاه مصدوم است که در ترکیب قرار نگرفته اما وقتی در ۲۰ دقیقه پایانی به تیم آمد تیم رو به جلو حرکت کرد. درک نمی‌کنم چرا کادر فنی این تفکرات را دارد و به فکر هواداران نیست.

مدافع سابق پرسپولیس در مورد راهکاری برای خروج از بحران سرخپوشان یادآور شد: هم اکنون فرگوسن هم نمی‌تواند پرسپولیس را نجات دهد زیرا به غیر از یکی دو بازیکن سایر نفرات به درد این تیم نمی‌‌‌خورند. تنها تیمی که می‌تواند ملوان را از بحران خارج کند همین پرسپولیس است. واقعا بازیکنان انتظارات را برآورده نکردند و خدا کند که تیم دو رقمی و در آسیا تبدیل به کیسه گل نشود. با این بضاعت و شرایط اگر در لیگ قهرمانان شرکت‌ نکنند بهتر است.

فنونی‌زاده در مورد عملکرد تادو مهاجم جدید این تیم تصریح کرد: فکر می‌کنم او را از نازی‌آباد برزیل آورده‌اند. اگر هادی نوروزی را در خط حمله قرار دهد بهتر است. درخشان باید میخ را در همان ابتدا محکم می‌کوبید زمانی که حقیقی تابلوهارو شکست و سوشا مکانی اعتراض‌هایی انجام داد. باید گربه دم حجله کشته می‌شد تا حقانیت خود را ثابت می کرد اما حالا که کار از کار گذشته فایده‌ای ندارد.

وی در مورد اختلاف‌هایی که بین درخشان و کی‌روش به وجود آمده تصریح کرد: البته قلعه‌نویی و درخشان در این زمینه حق دارند. من جزو منتقدان اصلی کی‌روش هستم. او مربی بزرگی است البته در بخش تمرین دهنده. می‌گویند او ۴-۳ بازیکن جوان معرفی کرده اما مگر در گذشته چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد؟! او اعتقاد داشت تا از بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند استفاده کند که آنها تعصب بازیکنان داخلی را نداشتند.

فنونی‌زاده تصریح کرد: ماحصل حضور کی‌روش در این ۴- ۳ سال چه بوده است؟! او می‌گوید از ۵۰ بازی ۷ بازی شکست خورده در حالی که باید ببینیم با چه تیم‌هایی بازی کرده است. اگر یک مربی داخلی هم سرمربی تیم ملی بود همین عملکرد را داشت. دغدغه فوتبال ما اکنون کفاشیان است که اگر او برود همه چیز درست می‌شود. او مدیر توانمندی است ولی باید در بانک مرکزی باشد نه فوتبال. فوتبال را باید به ورزشی‌ها بسپاریم تا از این بحران خارج شود.

وی یادآور شد: فوتبال ایران فقط روی کاغذ در رده اول آسیا قرار گرفته وگرنه واقعیت این است که هفتم و هشتم آسیا هم نیستیم. ما در بازی مقابل قطر، امارات و بحرین مالکیت توپ را به حریف دادیم این در حالی است که فوتبال ایران غنی و سرشار از تکنیک است. اینکه در زمین خود چند پاس بدهیم به درد نمی‌خورد باید به یک سوم دفاعی حریف برسیم. شما یونان را ببینید با همین سیستم دفاعی توانست قهرمان بشود اما در دوره بعد ناکام بود و همان دور ابتدایی حذف شد.

مدافع سابق تیم ملی یادآور شد: ما در واقع ۹ نفره وارد زمین می‌شدیم، شجاعی و نکونام بازیکنان خوبی بودند اما هم اکنون دیگر جواب نمی‌دهند. نکونام روی نیمکت به درد تیم ملی می‌خورد اما هم اکنون باید بازیکنانی چون امید ابراهیمی جای او را بگیرد. او ۱۲- ۱۱ سال است که در تیم ملی بازی می‌کند، اگر کی‌روش نبود بازی‌های ملی او در همان حدود ۴۰ بازی باقی می‌ماند. بدانید اگر کی‌روش هم باقی بماند بازی‌های ملی نکونام و شجاعی به ۲۰۰ هم می‌رسد. دائم می‌‌گویند مردم موافق ماندن کی‌روش هستند اما باید از ورزشی‌ها نظرسنجی صورت بگیرد تا در این مورد صحبت کنند. من هم تقاضا دارم تا از ورزشی‌ها این کار را انجام دهند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )