سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پس از دیدار با سپاهان به مسائل مختلف و حتی غیرفوتبالی پرداخت.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری بعد از دیدار استقلال و سپاهان که با پیروزی ۲ بر یک تیمش همراه بود عنوان کرد: این بازی را به لیگ تبریک می‌گویم. واقعا بازی خوبی بود و استقلال هم حاکم میدان بود و البته کمترین موقعیت را به سپاهان داد. باید به فرکی، سپاهان و استقلال تبریک بگویم.

وی ادامه داد: این پیروزی را به هواداران استقلال تقدیم می‌کنم که ۱۰ هفته آنها از دست من عذاب کشیدند. امیدوارم این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد چون مردم از استقلال توقع دارند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: باید به حمید درخشان هم خسته نباشید بگویم. واقعا جای تاسف دارد که به خاطر یک انتقاد چه بلایی سر کاپیتان تیم ملی و اسطوره فوتبال این مملکت آوردند. باید از این کارها خجالت بکشیم و نباید با هر قیمتی زندگی کرد. به قول معروف زندگی می‌کنیم تا قیمت بگیریم نه اینکه قیمت بگیریم تا زندگی کنیم.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها خودشان را به خوبی نشان دادند که چطور می‌خواهند به هر قیمتی به جایگاهی دست

پیدا کنند. امروز پرسپولیس باخت چون بازیکنان و مربی این تیم تحت فشار بودند. درخشان در بدترین سال‌های فوتبالی کشورمان و در زمان جنگ و نداری تا ۳۷ سالگی برای تیم ملی زحمت کشید. ما باید از خودمان خجالت بکشیم و قلم‌مان را ایرانی کنیم و نسبت به هم‌وطن خودمان تعصب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شب گذشته تلویزیون دو ساعت در اختیار آقایان بوده است، گفت: من برای این رسانه ملی تاسف می‌خورم. فکر می‌کردم با تغییراتی که در رسانه ملی بوجود می‌آید تغییرات عدالتی هم بوجود خواهد آمد اما متاسفانه اینگونه نیست.

قلعه‌نویی اضافه کرد:  به درخشان خسته‌ نباشید می‌گویم، او بزرگتر من است و در تیم ملی کاپیتان بوده اما ببینید که در این چند روز چقدر به او تاخته‌اند. اگر کسی انتقادی می‌کند آیا باید این همه بلا سر او بیاورید؟ بروید کنکاش کنید و ببینید آیا صحبت‌هایی که می‌شود و تاخت و تازهایی که وجود دارد درست است؟ مگر درخشان چه گناهی کرده است؟ چنین بلایی را سر من هم آورده‌اند و بارها به من هم تاختند.

 وی تصریح کرد: بعضی آدم‌ها می‌خواهند هر طور شده به جایی برسند. آدم در این فوتبال واقعا حالش از این افراد به هم می‌خورد. برخی از آنها اطراف خودمان هستند و برخی دیگر نیز در آن طرف حضور دارند. من واقعا دلم برای درخشان سوخت که اینچنین به او تاختند. همین رفتار را نزدیک به ۱۵ سال است در قبال من انجام می‌دهند و بارها در این چند سال علیه من نوشته‌اند.

قلعه‌نویی یادآور شد: حمید درخشان چقدر در این فوتبال زحمت کشیده است؟ او در نداری پرسپولیس و تیم ملی برای این دو تیم بازی کرده و زحمت کشیده است. آنهایی که در نیم فصل اول به طرز دیگری می‌خواستند ما را تضعیف کنند حالا در نیم فصل دوم می‌خواهند استقلال را زمین بزنند تا‌ آدم‌های خودشان را به این تیم بیاورند. این همه برنامه می‌گذارند تا همه را بکوبند و آدم‌های خودشان را سر کار بیاورند. من مانده‌ام چرا این «شو» در زمان قطبی وجود نداشت؟ چرا زمان دایی که با یک گل به عربستان باخت از این «شو‌ها» برگزار نشد؟ بروید ببینید چه بلایی سر مربیان قبلی تیم ملی آورد‌‌ه‌اند.

وی اظهار داشت: یکسری مسلمان عمر و عاصی که قلم به دستشان است و تریبون‌های آلوده دارند هر کاری که می‌خواهند در این فوتبال می‌کنند. مگر ما چه کار کردیم؟ نباید انتقاد کنیم؟ چطور شده که می‌گویند تیم ملی به خاطر انتقادها شکست خورده است در حالی که در بازی که ما با مس کرمان داشتیم یک ساعت تریبون آقای شفیع دست کی‌روش بود و او هر چیزی که دلش خواست علیه من و علی فتح‌الله‌‌زاده گفت اما صحبت‌های کی‌روش ایراد ندارد چون او چشم‌ آبی است. آنها هر چقدر که انتقاد کنند ایرادی ندارد چرا که خارجی هستند و چشمشان آبی است.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: من فقط یک جمله گفتم که تیم ملی در دور اول هم شانس آورده و برای بازی با عراق هم گفتم باید به این بازی مانند بازی با آرژانتین نگاه کنیم و عراق را جدی بگیریم. بعد از بازی دیدید که همه گناهان را گردن من انداختند. نمی‌دانم آیا بنجامین ویلیامز مقصر شکست تیم ملی بود یا صحبت‌های امیر قلعه‌نویی؟! خدا را شکر نظام وظیفه در لحظات آخر با تیم ملی همکاری کرد و بازیکنان سرباز را به کی‌روش داد، همینطور خوشحالم که وزارت ورزش و دیگر نهادها نیز کمک حال تیم ملی بودند در غیر این صورت آنها نیز مقصر شکست تیم ملی می‌شدند.

قلعه‌نویی ادامه داد: اکنون در تمام دنیا آدم‌های ایرانی حرف اول را در علم می‌زنند. نمونه آن پروفسور سمیعی است و از سایر ایرانی‌هایی که در دنیا افتخار آفرینی می‌کنند نامی نمی‌برم. من خودم موافق ماندن کی‌روش هستم و می‌گویم که باید بستر را آماده کنیم تا او تیم ملی ما را موفق کند اما نباید بیاییم و ایرانی را بکوبیم. چرا فقط انتقادها به این طرف است و انتقاد نمی‌کنید که چرا امید ابراهیمی در جام ملت‌ها بازی نکرد؟ چرا سجاد شهباززاده در تیم ملی حضور نداشت؟ اگر ادینیو را از جمع گلزن‌ها کنار بگذاریم شهباززاده آقای گل ایران است اما او را به تیم ملی دعوت نکردند.

وی اظهار داشت: قلم‌ها و میکروفن‌های آلوده متاسفانه همراه کی‌روش شده است و با وجود اینکه من احترام زیادی برای او قائل هستم اما این قلم‌ها و تریبون‌های آلوده نباید بیایند به خاطر حمایت از کی‌روش همه را بکوبند.

به گزارش تسنیم، قلعه‌نویی در ادامه صحبت‌هایش بار دیگر به حمایت از همکار پرسپولیسی‌اش پرداخت و گفت: به آقای درخشان بار دیگر خسته نباشید می‌گویم اما او باید بداند که دنیا همین است و کرامت برای برخی افراد اهمیتی ندارد. این افراد می‌خواهند به هر نحوی که شده زندگی کنند و برایشان اهمیت ندارد که زندگی‌شان بدون کرامت باشد.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه در برنامه شب گذشته ۹۰ گفته شد در تیم ملی پلی‌میکر وجود ندارد و نظر او در این خصوص چیست، تصریح کرد: پلی‌میکر نداریم؟! این صحبت‌ها جای تعجب دارد. مگر محمد نوری پلی‌میکر نیست؟ چرا خلعتبری به تیم ملی دعوت نشد؟ آیا حق هادی عقیلی نبود در تیم ملی باشد؟ چگونه می‌گویید که نوری پلی‌میکر نیست؟  متاسفانه در تیم ملی هر کسی که با آنها باشد در تیم ملی خواهد بود اما اگر با آنها نباشد نابود می‌شود.

قلعه‌نویی با انتقاد از بازیکنانی که از رئیس فدراسیون فوتبال خواسته‌اند کی‌روش را در تیم ملی نگه دارند  ادامه داد: بازیکن هنوز از هواپیما پایین نیامده درِ گوش رئیس فدراسیون می‌گوید که کی‌روش را نگه دارید. به همه جا نامه می‌زنند که این مربی در تیم ملی بماند، چرا باید یک بازیکن ۱۸، ۲۰ ساله برای فوتبال ما تصمیم بگیرد؟ آقایان از جام جهانی برگشتند و به هر جایی که دستشان رسید نامه زدند و درخواست کردند که کی‌روش در تیم ملی بماند. فقط دستشان به بیت رهبری نرسید و اگر به آنجا هم می‌رسید مطمئنا نامه‌نگاری می‌کردند. بازیکن از پله‌های هواپیما پایین آمده و در ِگوش رئیس فدراسیون می‌گوید که کی‌روش را در تیم ملی نگه دارد. خجالت بکشید؛ این چه رفتاری است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: کی‌روش مربی بسیار بزرگی است و احتیاجی ندارد که بازیکنان برای او از این گونه کارها انجام دهند. من می‌دانم که کی‌روش نیازی به این کارها ندارد و شمایی که از این کارها می‌کنید می‌خواهید برای خودتان فرصت بخرید. اگر مربی چنین رفتاری را ببیند باید چنین بازیکنانی را از تیمش کنار بگذارد.

قلعه‌نویی با اشاره به برنامه‌ شب گذشته «بعضی‌ها» با اجرای علی ضیاء گفت: شب گذشته دیدید که چه جوی در رسانه ملی راه انداختند. حالا می‌گویند سردار آزمون کشف قلعه‌نویی نبوده اما باید بگویم مگر من کریستوف کلمب هستم که بگویم سردار آزمون کشف من بوده است؟! حالا انگار آزمون، آمریکا شده است!

وی بار دیگر به برنامه شب گذشته ۹۰ اشاره کرد و اظهار داشت: آیا شوی دیشب با برنامه‌ای که برای من به راه انداخته بود یکی بود؟ واقعا جای تاسف دارد که چنین رفتارهایی را می‌بینیم. صادق هدایت یک بار به مصدق نامه‌ای نوشت و از مشکلات گفت که اکنون آن نامه شرح حال امروز فوتبال ما است.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا از عملکرد بازیکنان ملی‌پوشش در بازی مقابل سپاهان رضایت داشته یا خیر، گفت: از همه بازیکنان ملی‌پوش راضی هستم و باید از کارلوس کی‌روش هم تشکر کنم. بازیکنانی که از جام ملت‌ها بازگشتند واقعا به لحاظ بدنی آماده هستند و از این جهت نیاز است که از سرمربی تیم ملی تشکر کنم. البته هر وقت یاد جام ملت‌ها می‌افتم دلم برای امید ابراهیمی می‌سوزد شاید اگر من او را به استقلال نمی‌آوردم و این بازیکن منتسب به من نمی‌شد در جام ملت‌ها و حتی جام جهانی می‌توانست بازی کند.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد استقلال به لحاظ بدنی نسبت به نیم فصل اول تغییر کرده است، تصریح کرد: جا دارد از آقایان مهر‌یزی، کماسی و حیدری تشکر کنم. ما در گذشته هم به لحاظ بدنی مشکلی نداشتیم و گل‌هایی که می‌خوردیم روی اشتباهات فردی بود اما اکنون شرایط‌مان بهتر شده است. بدن‌های بازیکنان ما در نیم‌فصل اول هم ایرادی نداشت و همان موقع هم با برنامه خودم به بدنساز تیم داده بودم کارمان پیش می‌رفت و در تعطیلات هم با همین برنامه پیش رفتیم. بار دیگر از مهریزی بابت زحماتی که کشیده تشکر می‌کنم.

وی درباره اینکه پیش از تعویض هاشم بیک‌زاده برای حضور او در میدان مردد به نظر می‌رسید اظهار داشت: درست است، ما می‌خواستیم هاشم را زودتر به میدان بفرستیم اما این بازیکن به دلیل مصدومیتی که داشت کمی دودل بود. بعد از اضافه شدن بیک‌زاده سیستم ۳-۳-۴ به سیستم ۲-۴-۴ تبدیل شد و خوشبختانه با اضافه شدن او به دفاع چپ یعقوب کریمی آزادتر شد و توانست در کارهای هجومی بیشتر کمک کند.

سرمربی استقلال در واکنش به این موضوع که از صحبت‌هایش اینگونه به نظر می‌رسد که کی‌روش باید از تیم ملی برود، خاطرنشان کرد: مگر من می‌گویم که کی‌کروش در تیم ملی نماند؟ من خودم گفتم که او را در تیم ملی نگه داریم. اصلا روی صحبت من با کی‌روش نبود، بلکه تیم پشتیبان او را می‌گویم که قلم‌ها و تریبون‌های آلوده دارند. به اعتقاد من کی‌روش مربی بسیار بزرگی است اما به لحاظ آمار و نتایج پس از حضور او پیشرفتی در تیم ملی حاصل نشده است.

قلعه‌نویی تاکید کرد: خیلی دوست داشتم در نقدی که شب گذشته صورت گرفت حضور داشتم. اگر دیشب به من می‌گفتند که به برنامه بروم برای اولین بار حاضر می‌شدم چنین کاری را انجام دهم اما در اینگونه مواقع هیچ وقت به ما نمی‌گویند و دعوتی از ما نمی‌شود.

وی در واکنش به این صحبت که شاید او به خاطر قهرش با عادل فردوسی‌پور به برنامه دعوت نشده است، گفت: من با کسی قهر نیستم. کسی که دلش برای ایران بسوزد و ایران‌زمین و خاک این کشور را دوست داشته باشد دستش را می‌بوسم اما برخی دلشان برای این فوتبال و این مملکت نمی‌سوزد و فقط به فکر منافع خودشان هستند. ۱۰ سال دیگر به حرف‌های امیر قلعه‌نویی می‌رسید و متوجه خواهید شد من چه چیزی می‌گویم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که کی‌روش اعلام کرده حاضر است قراردادش را با فدراسیون فوتبال فسخ کند و با توجه به این مسئله نظر او بابت ماندن یا رفتن کی‌روش چیست، گفت: کی‌روش ۴ سال است که در این فوتبال حضور دارد و به خوبی فوتبال ما را می‌شناسد. تجربه او می‌تواند به تیم ملی ما کمک کند اما افکاری که پشت او وجود دارد پاک نیست و شاید باعث شود به فوتبال ما لطمه بزند. مطمئنا هر انسانی ایرادهایی دارد که نمی‌توان آن ایرادها را نادیده گرفت.

«کی‌روش نشان داده هر زمانی که حرفی تند زده است بعدا از موضع خود پایین آمده است.» قلعه‌نویی با بیان این جمله ادامه داد: مگر کی‌روش در چه جایگاهی است که به من و درخشان بگوید نباید روی نیمکت تیمی بنشینید؟ او اصلا در چنین جایگاهی نیست که بخواهد در این خصوص صحبتی کند. من مطمئن هستم اگر زمان ریاست صفایی فراهانی یا داریوش مصطفوی بود کی‌روش جرات نداشت چنین حرف‌هایی را بزند و شاید چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد. با تمام احترامی که به کفاشیان و کارهای او دارم باید بگویم او به هیچ وجه مدیریت خوبی نداشته است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود در استقلال مشکلاتی بین بازیکنان وجود دارد و به خاطر بازوبند کاپیتانی هم در این تیم مشکل بوجود آمده است، گفت: ما امروز بازوبند کاپیتانی را به امیرحسین صادقی دادیم اما او خودش بازوبند را به رضا عنایتی داد. آنهایی هم که در این چند روز علیه ما نوشته‌اند و مطلبی در خصوص ناپاکی منتشر کردند و می‌گویند که بین دروازه‌بان‌های ما اختلاف وجود دارد بدانند به هیچ وجه چنین چیزی نیست و هیچ اختلافی در تیم ما وجود ندارد.

سرمربی تیم استقلال با اشاره به خریدهایش در نیم‌فصل گفت: خریدهای بسیار خوبی داشتیم. اگر می‌توانستیم محسن مسلمان را جذب کنیم و فشار را از روی کرار جاسم کمتر کنیم خیلی بهتر می‌شد اما اکنون هم از خریدهایمان راضی هستیم. رضا عنایتی، میلاد نوری، میلاد سلیمان فلاح، خریدهای بسیار خوبی بودند و وحید (طالب‌لو) هم به جمع خانواده خودش برگشته است. اگر بتوانیم یک هافبک طراح هم جذب کنیم مطمئنا به آینده خوشبین‌تر خواهیم بود.

قلعه‌نویی با صحبت‌های یکی از خبرنگاران باز هم به مسئله تیم ملی و برنامه شب گذشته ۹۰ بازگشت و گفت: زمان برانکو ایوانکوویچ ما در بازی با چین ۱۰ نفره شدیم و در ضربات پنالتی هم شکست خوردیم آن هم مقابل چینی که میزبان بود و تماشاگران زیادی از این تیم حمایت می‌کردند. در برنامه شب گذشته ۲،۳ دقیقه از حرف‌های من را پخش کردند و بسیاری از صحبت‌های من قطع شد و هر چیزی که خودشان دلشان می‌خواست روی آنتن بردند. آیا آدم نباید برای این رسانه ملی تاسف بخورد؟ مگر در جام ملت‌های ۲۰۰۴ تیم برانکو ایوانکوویچ ۱۰ نفره و در ضربات پنالتی حذف نشد؟ آن هم فکر می‌کنم با پنالتی چیپ یحیی گل‌محمدی بود اما بعد از جام ملت‌های ۲۰۰۴ حمایتی اینچنینی صورت نگرفت و چنین شویی را در تلویزیون ندیدیم.

وی ادامه داد: متاسفانه پشت کی‌روش افکار ناپاکی وجود دارد. من مانده‌ام چرا چنین شویی را برای برانکو و افشین قطبی راه نینداختند. بیایند پشت پرده این مسائل را در بیاورند. پشت پرده خیانتی که در تیم ملی به قطبی شد را در بیاورند و ببینند چه اتفاقاتی در آن زمان رخ داد. حذف تیم ملی در ضربات پنالتی حماسه شده است اما وقتی برانکو در نیمه نهایی در ضربات پنالتی شکست خورد خیانتکار شد. بیایید واقعیت‌ها را به مردم بگویید.

قلعه‌نویی  در پایان صحبت‌هایش گفت: در تمام دنیا رسانه ملی بسیار تاثیرگذار است اگر شب گذشته ۸۷ درصد مردم به سود کی‌روش رای دادند به این دلیل بوده که رسانه ملی پشت این مربی قرار گرفته است. شما فکر می‌کنید حسن روحانی چگونه رئیس جمهور شد؟ او در یک مناظره تلویزیونی که از رسانه ملی پخش شد توانست بر دیگر رقبایش پیروز شود هر چند برنامه‌های بسیار خوبی داشت اما این قدرت رسانه ملی و پیروزی او در مناظره بود که تاثیر زیادی در جذب آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری داشت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶۱ )