سرمربی استقلال با انتقاد از کی‌روش گفت که با این سرمربی پرتغالی فوتبال ایران به لحاظ آماری پیشرفتی نداشته است.
به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از برتری دو بر یک تیمش برابر سپاهان گفت: این بازی را به لیگ ایران تبریک می‌گویم. هر دو تیم بازی خیلی خوبی را ارائه کردند و ما حاکم بر میدان بودیم. این برد را به هواداران خوبمان که ده هفته از دست قلعه‌نویی عذاب کشیدند تقدیم می‌کنم. یک خسته نباشید هم به درخشان می‌گویم. جای تاسف دارد که این بازیکن بزرگ فوتبال ایران بخاطر یک انتقاد چه بلایی بر سرش می‌آید. باید از خودمان خجالت بکشیم. نباید با هر قیمتی زندگی کرد و باید زندگی کنیم تا قیمتی پیدا کنیم.

او افزود: اگر پرسپولیس باخت دلیلش تحت فشار بودن درخشان و بازیکنانش بود. او تا ۳۷ سالگی در اوج سختی‌ها به کشورش خدمت کرد. یک ذره قلم‌مان را ایرانی کنیم و تعصب به ایران و ایرانی داشته باشیم. دیشب تلویزیون در اختیار آقای کی‌روش بود و من برای رسانه ملی تاسف می‌خورم. تغییرات در آنجا هیچ تغییر فکری‌ای ایجاد نکرده است.

سرمربی استقلال اضافه کرد: درخشان درست یا غلط انتقادی کرده، باید این بلا را بر سرش بیاوریم؟ آیا این رفتار‌ها درست است؟ مگر با خود من نکردند؟ چه اتفاقی افتاد؟ در این فوتبال حالم از بعضی‌ها بهم می‌خورد که به هر قیمتی می‌خواهند به جایی برسند. واقعا دلم برای درخشان سوخت. به من که در این چند ساله هرچقدر خواستند گفتند و من خودم را تطبیق داده‌ام اما درخشان چقدر برای این مملکت افتخار آفرینی کرد؟ آقایانی که در نیم فصل اول جور دیگری به ما لطمه زدند و الان به دنبال آوردن آدم‌های خودشان هستند توجه کنند. هرکس کمی انتقاد کند، به او حمله می‌شود. من نمی‌دانم چرا شوی دیشب برای دایی و قطبی اجرا نشد؟

قلعه نویی ادامه داد: متاسفانه یک سری مسلمان عمروعاصی که خودشان و میکروفونشان آلوده است هرکاری دلشان می‌خواهد می‌کنند. من گفتم که تورنمنت شانس هم می‌خواهد و نباید عراق را دست کم گرفت، چطور این یک کلام من باعث باخت ما شد؟ ما نفهمیدیم درخشان و قلعه نویی و ویلیامز باعث باخت ما بودند؟ من می‌گویم کمی برای ایران و ایرانی ارزش قائل شوید. من می‌گویم کی روش را حمایت کنید تا به ما کمک کند اما نه اینکه پدر هر ایرانی را در بیاورید. دلتان نسوخت ابراهیمی در جام ملت‌ها بازی نکرد؟ آیا حق او و شهباززاده نبود در جام ملت‌ها بازی کنند؟ قلم و میکروفون آلوده همراه با آقایان شده‌اند. من برای کی‌روش احترام قائلم اما نباید هرکاری کرد. آقای درخشان روزگار همین است. آدم‌ها دیگر به قداست دیگران کار ندارند و به دنبال زندگی کردن به هر قیمتی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در فوتبال ایران پلی میکری وجود ندارد، اظهار کرد: اینکه جای تعجب دارد که ما پلی میکر نداشته باشیم. محمد نوری پلی میکر نیست؟ هرکس با آن‌ها باشد که هیچ، هرکس نباشد نابود می‌شود. کجای دنیا می‌بینید که بازیکن از هواپیما می‌آید پایین و در گوش رئیس فدراسیون است. یک بازیکن ۲۰ ساله برای فوتبال این مملکت باید تصمیم بگیرد؟ بعد از جام جهانی همه جا رفتند و فقط دستشان به بیت رهبری نرسید که آنجا هم صحبت کنند. بابا خجالت بکشید از این کار‌ها. کی روش به شما‌ها نیاز ندارد و شما اینکار‌ها را می‌کنید تا آمارتان بالا برود. او مربی بزرگی است و به این چیز‌ها نیاز ندارد. چه جوی را در این دو ساله در فوتبال ایران راه انداخته‌اند؟

وی در ادامه صحبت‌هایش به انتقاد از مجری شبکه سه پرداخت که از آزمون پرسیده بود آیا قلعه‌نویی کاشف وی بوده است، بیان کرد: آقای ضیا مگر من گفته‌ام آزمون را کشف کرده‌ام؟ مگر من کریستوف کلمب هستم که کشف کنم؟ آیا شوی دیشب مثل برنامه من در جام ملت‌ها بود. صادق هدایت نامه‌ای به مصدق نوشته و متن آن حال و روز ماست.

قلعه نویی در پاسخ به این سوال که آیا از ملی پوشانش در این دیدار رضایت داشته است، گفت: بله از آن‌ها تشکر می‌کنم. از کی روش هم تشکر می‌کنم که بازیکنان از نظر بدنی آماده بودند. هروقت جام ملت‌ها یادم می‌افتد دلم برای ابراهیمی می‌سوزد. کاش من نمی‌آوردمش استقلال چون در این صورت در جام جهانی و جام ملت‌ها بازی می‌کرد.

او درباره بهتر شدن وضعیت بدنی تیمش در این دیدار نسبت به قبل از تعطیلات، عنوان کرد: پیش از هرچیز جا دارد از مهریزی، کماسی و حیدری تشکر کنیم. گل‌هایی که ما در گذشته می‌خوردیم از اشتباهات فردی بود و‌ همان زمان هم مشکل بدنی نداشتیم. ما با‌ همان برنامه مهریزی در ۵۰ روز تعطیلی کار کردیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره مشکلات سمت چپ استقلال، اظهار کرد: بیگ‌زاده دو دل بود که در این دیدار به میدان برود و نهایتا برای حل مشکل سمت چپ تصمیم گرفتیم تا کریمی را به هافبک چپ ببریم و البته تغییر سیستم هم دادیم.

او درباره رفتن یا ماندن کی روش از تیم ملی گفت: ما مگر می‌گوییم کی‌روش نماند؟ بحث ما اصلا روی کی‌روش نیست. به نظر من او مربی بزرگی است اما به لحاظ آماری ما پیشرفتی نداشته‌ایم. اگر به من می‌گفتند من در جلسه شب قبل می‌رفتم و بحث می‌کردم.

قلعه نویی در پاسخ به این سوال که شاید اگر به برنامه دیشب می‌رفت قهرش با فردوسی‌پور تمام می‌شد، اظهار کرد: من با کسی قهر نیستم. کسی که ایران را دوست داشته باشد و دلش برای مملکت بسوزد، دستش را می‌بوسم. حرف‌های من ده سال دیگر روشن می‌شود.

وی در ادامه به انتقاد از کی روش پرداخت و بیان کرد: بالاخره کی روش ۴ سال است در اینجا تجربه بدست آورده اما افکاری که پشت اوست، پاک نیست. این مسئله شاید به فوتبال ما لطمه بزند. او در کجای فوتبال ایران است که بگوید من و درخشان نباید روی نیمکت بنشینیم. شاید اگر صفایی فراهان، دادکان و... رئیس فدراسیون بودند او این حرف را نمی‌زد. با تمام احترامی که برای کفاشیان قائلم، به نظرم اگر کفاشیان در مدیریت تیم ملی قوی‌تر بود چنین چیزی مطرح نمی‌شد.

سرمربی استقلال در ادامه با انتقاد از یکی از روزنامه‌های ورزشی که برای تیمش حاشیه می‌آفریند، گفت: یک روزنامه‌ای چند روز بود که سعی در حاشیه سازی در تیم بود. امروز صادقی خودش بازوبند را به عنایتی داد.

او درباره خریدهای تیمش در نیم فصل، افزود: خریدهای ما خوب بود و اگر مسلمان را جذب می‌کردیم تا بار کرار کمتر می‌شد، شرایطمان بهتر می‌شد. اگر بتوانیم یک هافبک طراح پیدا کنیم، می‌توانیم به آینده بیشتر فکر کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به حذف تیم ملی در جام ملت‌های چند دوره گذشته در ضربات پنالتی چیست، گفت: یادم هست که زمان آقای برانکو مقابل چین تیم ما ده نفره شد. آیا آن دیدار حماسه نبود که آنجا ده نفره در پنالتی باختیم؟ به قول ویسی می‌شد عراق را ۹ نفره هم برد. مگر قطبی بد نتیجه گرفت؟ بروید و شب بازی با کره را ببینید چه شده است. ببینید چه خیانتی به قطبی شد؟ بیایید این‌ها را به مردم نشان دهید. واقعیات را به مردم نمی‌گوییم. رسانه ملی تاثیر زیادی دارد و ۸۸ درصد بخاطر پشت سر بودن صدا و سیما بود. آقای روحانی هم در یک مناظره رایش را بالا برد. رسانه ملی در اختیار آقایان است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )