رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه انتخاب فغانی برای بازی فینال جام ملت‌های آسیا حق تیم داوری ایران بود، گفت: قضاوت‌های بی‌نقص سبب انتخاب فغانی برای فینال شد.
فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با ابراز خرسندی از عملکرد تیم داوری ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: علیرضا فغانی داور بین‌المللی ایران در این بازی‌ها قضاوت‌های خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه کار قضاوت بازی فینال جام ملت‌های آسیا به تیم داوری از ایران واگذار شده ابراز کرد: فغانی به عنوان داور وسط در این بازی سوت می‌زند و داور دوم و سوم نیز ایرانی هستند.

رئیس کیمته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: حضور فغانی در جام جهانی و قضاوت‌های خوب وی در این رقابت‌ها، برخورداری از آمادگی جسمانی بالا وبهره‌گیری از تجربیات ارزشمند در کار قضاوت سبب انتخاب وی برای داوری مسابقه فینال جام ملت‌های آسیا شده است.

وی با اشاره به حضور داوران برجسته آسیایی در این دوره از مسابقات بیان کرد: هر کدام از داوران در سه بازی سوت زدند و با توجه به آمادگی جسمانی و شرایط روحی و روانی داور ایران برای قضاوت مسابقه نهایی انتخاب شد.

اصفهانیان با اشاره به شایستگی‌های علیرضا فغانی مطرح کرد: فغانی باید به عنوان داور اصلی در مسابقات جام جهانی حضور می‌یافت اما امیدواریم در رویداد بزرگ آسیایی نمایش خوبی از داوری خود ارائه دهد.

وی با اشاره به اشتباهات بعضی از داوران در این مسابقات به ویژه در بازی ایران و عراق عنوان کرد: با وجود برخی اشتباهات عملکرد داوران را در مسابقات جام ملت‌های آسیا مثبت ارزیابی می‌کنم.

رئیس کیمته داوران فدراسیون فوتبال در مورد قضاوت بازی ایران و عراق بیان کرد: کفاشیان و نبی در این مورد پیگیری‌های لازم را انجام دادند اما اعتراض به قضاوت داور تأثیری در نتیجه رقم خورده ندارد.

وی افزود: نتیجه محرومیت بازیکن دوپینگی تیم عراق نیز به این کشور ارسال نشده بود و اعتراض ایران در این مورد نیز راه به جایی نبرد.

اصفهانیان با اشاره به تغییر داور بازی فولاد در جام باشگاه‌های آسیا گفت: به دلیل اشتباهات ویلیامز داور استرالیایی در بازی ایران و عراق و شرایط روحی و جو ایجاد شده، بهتر بود که این داور در این بازی سوت نزند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.