کاپیتان حال حاضر تیم فوتبال بارسلونا در میان تمام ستاره‌هایی که برای آبی و اناری‌پوشان کاتالونیا توپ زده‌اند باسابقه‌ترین بازیکن محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک‌شنبه‌ای که گذشت سی و پنجمین سال‌روز تولد ژاوی هرناندس، هافبک و کاپیتان کهنه‌کار تیم فوتبال بارسلونا بود و پیروزی ۶ بر صفر کاتالان‌‌ها مقابل الچه بهترین هدیه برای ستاره خط میانی آبی و اناری‌‌ها بود که فصل پیش تصمیم داشت آنها را ترک کند.

فصل گذشته ژاوی قصد داشت همچون دیگر کاپیتان بارسا، کارلس پویول به دوران حضورش در جمع آبی و اناری‌ها پایان دهد و دریافت ۲ پیشنهاد از آمریکا و امارات او را برای ترک کاتالان‌ها وسوسه کرده بود اما گفت‌وگویش با لوئیس انریکه، سرمربی جدید بارسا او را متقاعد کرد که یک فصل دیگر هم در نیوکمپ بماند.

حالا ژاوی در آستانه افزایش تعداد بازی‌‌هایش در بارسلونا به ۷۵۰ بازی است و با بازوبند کاپیتانی، تأثیر او روی عملکرد تیم مانند همیشه چشمگیر است. این هافبک کهنه‌کار اکنون ۷۴۴ بازی برای بارسا انجام داده که بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ باشگاه بارسلونا بوده و فرمانده موفق‌ترین دوره در تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود.

نزدیک شدن ژاوی به رکورد ۷۵۰ بازی در بارسلونا در شرایطی است که نزدیک‌ترین تعقیب کننده او کارلس پویولی است که ۵۹۳ بازی انجام داده و فصل گذشته بازنشسته شد. میگلی با ۵۴۹ بازی، ویکتور والدس با ۵۳۵ بازی، آندرس اینیستا با ۵۲۷ بازی، لئو مسی با ۴۵۳ بازی، کارلس رکساچ با ۴۴۹ بازی، گی‌یرمو آمور با ۴۲۱ بازی، آندونی سوبی‌سارتا با ۴۱۰ بازی و خوان سگارا با ۴۰۲ بازی نفراتی هستند که جدول ۱۰ ۱۰ نفره باسابقه‌ترین بازیکنان بارسلونا را کامل می‌کنند.

با موضعی که لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا در این فصل در خصوص ژاوی در پیش گرفته است، چندان بعید نیست که ستاره خط میانی کاتالان‌ها به رکورد ۸۰۰ بازی در بارسا برسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.