سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا تیمش را به صدر رده‌بندی فوتبال آسیا بازگرداند.
به گزارش خبرگزاری فارس، اولی اشتیلیکه پیش از دیدار فردا مقابل تیم ملی فوتبال عراق در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا اظهار داشت: رده‌بندی تیم‌ها قبل از جام ملت‌ها به صورتی بود که ایران در رده اول، ژاپن دوم، کره‌جنوبی سوم و ازبکستان در رده چهارم آسیا قرار داشتند و حالا فقط کره‌جنوبی از این چهار تیم در این مسابقات باقی مانده است. اگر می‌خواهیم غافلگیر نشویم، باید سخت تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا کره را به صدر رنکینگ آسیا بازگردانیم و در رنکینگ جهانی پیشرفت کنیم. در حال حاضر در رده ۶۹ رده‌بندی جهانی قرار داریم و نمی‌توانیم از حضور در این جایگاه خوشحال باشیم اما تنها می‌توانید با کسب پیروزی جلو بروید و پیروزی‌ها تنها با عملکرد خوب حاصل می‌شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به عنوان تیم سوم رده‌بندی به این مسابقات آمدیم، باید نقش مدعی را بپذیریم. عراق در رده سیزدهم قرار دارد، بنابراین من فکر می‌کنم جای بحث باقی نمی‌ماند که ما باید این نقش را بپذیریم اما در عین حال می‌دانیم که باید با قهرمان سال ۲۰۰۷ این مسابقات بازی کنیم. این در گذشته رخ داده اما باید حواسمان جمع باشد.

وی اضافه کرد: گفتم که امیدوارم حریف ما در وقت‌های اضافه مشخص شود اما امیدوار بودم که آنها با یازده بازیکن مقابل یازده بازیکن بازی کنند و مثل تمام نیمه‌های دوم و وقت‌های اضافه که با یک نفر بیشتر بازی کردند، نباشد.

اشتیلیکه گفت: اما اگر تنها با فکر کردن به این موضوع به میدان برویم، این بدترین کاری است که می‌توانیم انجام بدهیم. اگر فقط روی این قضیه تمرکز کنید تنها این مزیت را احساس خواهید کرد. این به معنای آن است که باید سرعتی بازی کنیم؛ مجبوریم بجنگیم و رقابت کنیم. باید عراق را مجبور به دویدن کنیم و فقط در صورتی که موضوع این باشد، می‌توانیم در پایان بازی از لحاظ بدنی به آنها برتری داشته باشیم اما باید روی این قضیه کار کنیم.

وی افزود: اولین اولویت ما پس از وقت‌های اضافه مقابل ازبکستان ریکاوری بازیکنان بود و به نظر می‌رسد پس از سه روز از گذشت بازی تمام بازیکنان برای مسابقه فردا آماده باشند. به نظر می‌رسد بازیکن مصدوم نداشته باشیم بنابراین این خبر خوشی است و همه چیز خوب است. در حال حاضر هیچ گله‌ای نداریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.