علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در تهران است و این روزها در استرالیا حضور ندارد.
آریا صالحی / او در سخت ترین روزها، کنار تیم ملی نبود. حتی در این روزها که ایران نیاز به حمایت دارد تا حق خود را از AFC بگیرد، کفاشیان در تهران باقی مانده است. رئیس فدراسیون فوتبال بعد از بازی بحرین تصمیم گرفت که استرالیا را ترک کند و تیم ملی را تنها بگذارد. عملکرد او دقیقا برعکس دیگر روسای فدراسیون فوتبال ها بود. در روزهایی که کروش علیه داور بازی اول حرف زد و کنفدراسیون فوتبال او را تحت فشار قرار داد، کفاشیان در استرالیا نبود که مقابل AFC از مربی ایران حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نتیجه همین شد که همان ویلیامز که در بازی مقابل بحرین مهربانانه با حریف برخورد می کرد، در بازی با عراق آن تصمیمات را گرفت و به قول خیلی از کارشناس های استرالیا ایران را حذف کرد. بازیکنان تیم ملی اعتقاد دارند اگر کفاشیان در استرالیا باقی می ماند می توانست با حمایت های خود، جلوی بعضی از تصمیمات را بگیرد. آنها اعتقاد دارند رئیس اما مثل همیشه، جلوی کنفدراسیون فوتبال آسیا کوتاه آمد و ترجیح داد در اتاق خودش بماند! دیروز بازیکنان تیم ملی عملکرد یوسف السرکال رئیس فدراسیون امارات را مثال می زدند که جلوی AFC ایستاد. مربی امارات پس از شکست مقابل ایران به مراتب حرف های تندی نسبت به کروش به زبان آورد و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا را متهم کرد که می خواستند کاری کنند تا آنها به ژاپن بخورند. پس از این مصاحبه کنفدراسیون یک تذکر خشک و خالی هم به او نداد، این در حالی است که به خاطر حرف های ساده کروش به او نامه دادند که اگر حرف بزند، محروم می شود!

تمام این کارها به خاطر پیگیری رئیس فدراسیون فوتبال امارات بود و او همه جوره پشت مربی و تیمش ایستاد اما امشب در استرالیا، بازیکنان تیم ملی از هم می پرسیدند: «رئیس فدراسیون ما کجاست که از تیم ملی حمایت کند؟! اگر کمی قدرت داشت و از روز اول از تیم ملی حمایت می کرد، اصلا ویلیامز را داور بازی ما نمی گذاشتند. بهتر بود او از رئیس فدراسیون امارات یاد می گرفت.» بازیکنان و شخص کروش از رئیس فدراسیون دلخور هستند و اعتقاد دارند او در لحظات حساس، دوباره تیم ملی را تنها گذاشت و این روزها حتی کوچکترین پاسخی به انتقادات تند بعضی از اهالی فوتبال نداده است.

البته این جو در حالی بر اردوی تیم ملی حاکم شده که پیش از وقوع این اتفاقات هم در اردوی تیم ملی جو خوبی در مورد علی کفاشیان وجود نداشت. پیش از اعزام تیم ملی به استرالیا، در بازدیدی که وزیر ورزش از اردوی تیم ملی داشت حرف هایی علیه کفاشیان زده شد و در خود استرالیا هم کفاشیان منتقدانی در اردوی تیم ملی داشت. شاید بخشی از این جو به خاطر بدقولی فدراسیون در پرداخت پاداش ها باشد که دلیل این موضوع هم مشکلات مالی فدراسیون فوتبال بوده است. اما نکته اینجاست که کفاشیان از تهران در حال مکاتبه با مسئولان ذیربط است و ماجرای بازیکن دوپینگی تیم ملی عراق را در مکاتباتی که با AFC دارد پیگیری می کند.

علی کفاشیان در مورد وضعیت شکایت از بازیکن دوپینگی تیم ملی عراق می گوید: «ما چهارشنبه به فیفا این موضوع را اعلام کردیم. آن موقع به AFC شکایت نکردیم اما بعد که دیدیم عراقی ها از این بازیکن استفاده کردند، طبق حق قانونی که داشتیم شکایت کردیم. حالا هم باید طبق قانون، رای را به ما بدهند. ما مکاتبات را انجام داده ایم و هیچ نقصی در پرونده این شکایت نداریم. پس باید رای به سود ایران صادر شود.»

فدراسیون فوتبال ایران طی دو روز گذشته مکاتباتی با AFC داشته. گرچه بعضی از منابع خبری اعلام کرده اند که نادو مدارک دوپینگی بودن بازیکن عراقی را به فیفا ارسال نکرده، اما این نهاد مدارک مورد نیاز را به فیفا فرستاده و شاید به این دلیل که فیفا این نهاد را مثل کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال به رسمیت نمی شناسد، در انتظار ارسال مدارک از طرف فدراسیون بوده است. در هر صورت تخلف بازیکن عراق محرز است و شاید رای کنفدراسیون فوتبال آسیا به سود ایران صادر شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )