دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: هم هافبک تیم ملی عراق و هم فدراسیون فوتبال این کشور از موضوع محرومیت باخبر بودند و می‌دانستند که تست این بازیکن مثبت شده و نباید در میادین بین‌المللی حاضر شود.
لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مسئله دوپینگ علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق گفت: روزی که نتیجه تست دوپینگ این بازیکن اعلام شد به او گفتم حق شرکت در هیچ مسابقه‌ای را ندارد. بعد از این مسئله این بازیکن از تراکتور‌سازی جدا شد و به عراق بازگشت و به عضویت تیم پلیس عراق درآمد.

وی افزود: ما همه مستندات را به فدراسیون فوتبال عراق دادیم و علاوه بر آن به صورت کتبی این مسئله را به وادا و فیفا اعلام کردیم. حتی آزمایشگاه کلن هم این مسئله را به طور رسمی اعلام کردم. با توجه به اینکه بازیکن می‌دانست دوپینگی است قانونا باید رای بازگردد. فردا رای این پرونده صادر می‌شود و اگر اعمال نفوذی اتفاق نیفتد احتمال بازگشت رای وجود دارد.

دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در ادامه در پاسخ به این سوال که احتمال دارد این مسئله به فدراسیون عراق اعلام نشده باشد خاطرنشان کرد: احتمال این مسئله وجود دارد مگر اینکه در مدارک دستکاری کنند.

پورکاظمی تاکید کرد: در این مسئله ۵ مرکز قدرتمند دخیل هستند. فیفا، وادا، فدراسیون عراق، ای‌اف‌سی و فدراسیون ایران در جریان این مسئله قرار دارند و اینکه بخواهند مدارک دستکاری شود خیلی سخت است. به هر حال فیفا روی این مسائل تاکید ویژه‌ای دارد. در مواد نیروزایی مثل ماده‌ای که علا‌ عبدالزهرا مصرف کرده معمولا محرومیت‌های ۶ الی ۲ سال در نظر می‌گیرند که باید دید این اتفاق چه شکلی می‌افتد. ما با توجه به حساسیت فیفا امید زیادی به بازگشت رای داریم.

پورکاظمی در رابطه با اینکه آیا مدرکی مبنی بر ارسال نامه به فدراسیون عراق وجود دارد خاطرنشان کرد: ما همان ابتدا با ارسال نامه‌ای این مسئله را به بازیکن و فدراسیون عراق اعلام کردیم. آزمایشگاه کلن هم در همان روز به ورزشکار، فدراسیون عراق، وادا و فیفا نامه می‌نویسد و این روالی است که همیشه وجود دارد. طی این نامه بازیکن از حضور در تمامی میادین بین‌المللی تا مشخص شدن رای منع می‌شود. به هر حال باید دید چه تصمیمی گرفته می‌شود و فردا رای به چه شکلی خواهد بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )