سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: متأسفانه دو سال است که ما هیچگاه با ترکیب کامل خود نتوانستیم تمرین کنیم و با هفت - هشت بازیکن نمی‌شود کار تاکتیکی انجام داد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ امیر قلعه‌نویی پس از تساوی یک بر یک استقلال مقابل راه‌آهن در دیداری دوستانه در خصوص مطبوعات و رسانه‌ها اظهار داشت: مطبوعات از ارکان کشور به حساب می‌آیند؛ اما باید حرمت قلمشان را بدانند. قلم برای بسترسازی ورزش و جامعه بسیار مفید است من با مطبوعات مشکلی ندارم اما می‌دانید که با افرادی مشکل دارم که خودتان هم آنها را می‌شناسید. اگر رسانه نباشد ورزش هم معنایی ندارد اما این رابطه باید دوطرفه باشد هم حرمت قلم حفظ شود و هم ارتباط برقرار باشد.

وی در خصوص دیدار دوستانه مقابل راه‌آهن تصریح کرد: ما متأسفانه دو سال است که نتوانستیم در هیچ اردویی کارهای تاکتیکی انجام دهیم زیرا تمام بازیکنان خود را در اختیار نداشته‌ایم و با هفت-هشت بازیکن نمی‌توان کار تاکتیکی کنیم و فقط کار بدنی انجام دادیم.

سرمربی استقلال افزود: ما پس از اینکه قهرمان شدیم هر موقع که تیم ملی به اردو رفته است ما تنها هفت هشت بازیکن خود را در اختیار داشتیم و هیچگاه با هفده هجده نفر تمرین نکرده‌ایم به همین دلیل هم نمی‌توانیم کار تاکتیکی انجام بدهیم. در این مدت فقط کار بدنی انجام دادیم و هم‌اکنون هم در بازی مقابل راه‌آهن به بازیکنان جوان و امید خود میدان دادیم تا آنها محک بخورند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه به هر حال استقلال بازیکنان ملی‌پوش جذب کرده و حضور آنها در تیم ملی نیاز بوده است، تأکید کرد: من معتقدم اگر بازیکنی به تیم ملی دعوت می‌شود باید در باشگاهش موفق ظاهر شود. در واقع پل ارتباطی بین تیم ملی بازی در باشگاه است که باید خوب انجام شده باشد. دلیلی ندارد بازیکنی که در تیم باشگاهی‌اش نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد به تیم ملی دعوت شود. من واقعاً ناراحتم که بازیکنانی چون خلعتبری، عقیلی، محمد نوری و شهباززاده نادیده گرفته شده‌اند آنها واقعاً عملکرد بسیار خوبی در لیگ داشته‌اند شاید لیگ را نگاه نمی‌کنند.

سرمربی استقلال در مورد اینکه نیم‌فصل دوم برای آبی‌پوشان چگونه دنبال خواهد شد، گفت: شرایط ما نسبت به نیم‌فصل اول بهتر است. جام جهانی تجربه بدی برای استقلال بود و بازیکنان ملی‌پوش ما هیچ نشانی از بازیکنان آماده نداشتند. امیدوارم جام ملت‌ها اینگونه نشود. اگر بازیکنان ملی‌پوش ما بازگردند و به ما کمک کنند و بتوانیم در این مدت هماهنگ شویم امیدواری‌هایی وجود دارد.

قلعه‌نویی در خصوص دیدار فردای ایران مقابل عراق گفت: جا دارد من به تمام بازیکنان تیم ملی خسته‌نباشید بگویم. در مرحله حذفی شانس اهمیت بسیار زیادی دارد که البته خود ما هم در مرحله مقدماتی شانس آوردیم. عراق تیم جوانی دارد و فوتبال خوبی بازی می‌کند نباید این تیم را دست کم بگیریم آنها نشان‌داده‌اند که با انگیزه هستند. بازیکنان جوان آنها احساساتی بازی می‌کنند این موضوع هم می‌تواند خطرناک و هم می‌تواند برای ما خوب باشد.

وی افزود: استراتژی اول کی‌روش بر این است که گل دریافت نکند و پس از آن روی ضربه کاشته شروع مجدد و ...(باخنده) به گل برسد و در بازی فردا هم شرایط همینگونه خواهد بود. در ابتدا در این تصور است که گل دریافت نکند و پس از آن با این شیوه به گل برسد و بازیکنانی چون دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در این بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و تأثیرگذار بوده‌اند. آنها در ۵۰متر رو به جلو بسیار عملکرد خوبی داشتند و در خط دفاعی هم نظم و ساختار خوبی داریم. 

سرمربی آبی‌پوشان در مورد اینکه آیا شانسی برای قهرمانی ایران قائل می‌شود، گفت: به هر حال مرحله به مرحله بازی‌ها دشوارتر می‌شود شانس در این رقابت‌ها خیلی مهم است. شما فینال جام جهانی را ببینید، آرژانتین بهترین بازی خود را کرد و آلمان بدترین بازی خود را؛ اما در پایان این آلمان‌ها بودند که قهرمان جام جهانی شدند. اگر بازیکنان آرژانتین سه موقعیت تک به تک با نویر را گل می‌کردند هم‌اکنون شرایط فرق می‌کرد. لحظه‌ها و شانس در چنین مسابقاتی بسیار تأثیرگذار است.

قلعه‌نویی در خصوص مصدومیت هلمکه، گفت: او بازیکن خوبی بوده اما در دیدار مقابل صنعت‌نفت آبادان تکلی کرد و مینیسکش دچار آسیب‌دیدگی شد به هر حال این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد، هاشم بیک‌زاده دو بار در تمرینات تیم ملی مصدوم شد حال اینکه در شرایط مسابقه بوده است. اگر او آماده بود می‌توانست به ما کمک کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴۰ )