کارشناس فوتبال ایران گفت: همیشه در مقابل تیم‌های فیزیکی مشکل داشته‌ایم. به خصوص در برابر تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس که نوعی فیزیک آفریقایی دارند، به مشکل برمی‌خوردیم.
اصغر شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازی تیم ملی ایران برابر امارات با بیان این که بازی بسیار سختی را پیش رو داشتیم، خاطرنشان کرد: همیشه در مقابل تیم‌های فیزیکی مشکل داشته‌ایم. به خصوص در برابر تیم‌های حاشیه خلیج فارس که نوعی فیزیک آفریقایی دارند به مشکل برمی‌خوردیم.

وی ادامه داد: آن چه در تیم ما مهم بود، کار دسته جمعی بین بازیکنان تیم بود. ما قبل از کی‌روش هم بازیکن بزرگ داشتیم ولی تیم نبودیم بلکه نفر بودیم اما با کمک کی‌روش به همدلی و هماهنگی لازم رسیده‌ایم و می‌توانیم بگوییم که تیم هستیم. در بازی امروز هم با توجه به این که تغییر تاکتیک داشتیم ولی دیدیم که بازیکنان کار اضافی نداشتند و به وظایف خود عمل کردند.

این کارشناس فوتبال به تغییر تاکتیک و نفرات تیم ملی در این بازی اشاره کرد و افزود: معمولا اگر قرار باشد تغییری در نفرات تیم ایجاد شود، یکی، دو نفر تغییر می‌کنند ولی در این بازی کی‌روش حدود ۴۰ درصد تیم را تغییر داده بود که این یک ریسک است. البته باید دید سیاست کی‌روش در این بازی چه بود. با توجه به فاصله نزدیکی که ایران و امارات با هم داشتند، شاید کی‌روش خواسته است با قرار دادن نفرات جایگزین در بازی، در صورتی که با شکست مواجه شویم روحیه بازیکنان اصلی برای بازی‌های بعدی حفظ شود.

شرفی درباره تغییر تاکتیک تیم ملی در جریان بازی اضافه کرد: تیم ملی گاهی اوقات با ترکیب ۳-۳-۴ و گاهی هم با سیستم ۳-۴-۳ بازی می‌کرد که این تغییر تاکتیک کار راحتی نیست و نیاز به همدلی و هماهنگی بازیکنان تیم داشت و این مهم برآورده شد.

وی تساوی را نتیجه‌ای عادلانه دانست و درباره عملکرد تیم امارات نیز خاطرنشان کرد: امارات بسیار خوب بازی کرد فکر می‌کنم بهترین تیمی بود که در این تورنمنت برابر ما تاکنون قرار گرفته است. آنها نظم تیمی بالایی داشتند و در خط میانی با وجود عبدالرحمان که یک بازیکن استثنایی است و می‌توان او را مسی آسیا نامید، خوب و هماهنگ بازی می‌کردند.

شرفی در ادامه گفت: در این بازی کرنرهای زیادی به دست آوردیم منتها چیزی که می‌توان به عنوان ضعف به آن اشاره کرد این بود که ضربات کرنر ما به صورت یکنواخت ارسال می‌شد و ما از تعداد زیاد کرنرهایی که داشتیم تنها توانستیم از آخرین آنها استفاده کنیم و به گل برسیم. هرچند با آمدن دژآگه و ارسال ضربات ایستگاهی از سوی او کمی تغییر روند را شاهد بودیم.

وی با تمجید از عملکرد دفاعی تیم ملی و بازی خوب مرتضی پورعلی‌گنجی افزود: تیم امارات فورواردهای زیادی نداشت ولی تعداد نفرات زیادی هنگام حمله اضافه می‌شدند. در مجموع خط دفاع ما بسیار خوب کار کرد؛ به خصوص مرتضی پورعلی‌گنجی که به خوبی جای خالی منتظری را پر کرده است. فوتبال ما بازیکن خوب زیاد دارد ولی تیم و مربی نداریم تا این بازیکنان را پرورش دهند. ما مثل مروارید بازیکن داریم.

شرفی در پایان گفت: فوتبال ما در گذشته مثل آدم‌هایی بود که مغز را از سرشان درآورده‌اند و زیر پایشان گذاشته بودند. اما الان داریم با مغزمان کار می‌کنیم. این حاصل حضور کی‌روش در ایران است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۴ )