تیم دور اول جام ملت‌های آسیا معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، با به پایان رسیدن دور اول مسابقات جام‌ملت‌های آسیا که به میزبانی استرالیا در حال برگزاریست تیم منتخب دور اول انتخاب شد که با کمال تعجب از تیم ملی کشورمان تنها نام احسان حاج صفی در بین ۱۱ نفر اول مشاهده می شود.

نکته جالب اینکه از تیم ملی امارات که در اول دیدار با ۴ گل بر قطر غلبه کرد نام ۳بازیکن به چشم می خورد و این در نوع خود قابل توجه است.

دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با به ثمر رسیدن ۲۰ گل به پایان رسید که سهم گروه ایران از این تعداد، هفت گل بود.

با انجام دیدارهای ژاپن – فلسطین و اردن – عراق دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به پایان رسید. به این ترتیب تمام تیم‌های حاضر در جام یک بازی انجام دادند و جدول گروه‌ها شکل گرفته است.از نکات قابل ذکر دور اول این است که هیچ یک از بازی‌ها به تساوی کشیده نشد و همه بازی‌ها برنده داشته‌اند. همچنین کسب نتایج جالب توجه و پرگل در برخی بازی‌ها از نکات جالب دور اول بود.

حریف دشواری که تحقیر شد

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که قطر در نخستین دیدارش با چهار گل مغلوب امارات شود. قطری‌ها خود را از پیش صعود کرده می‌دانستند و حتی کارشناسان ایرانی فوتبال هم این تیم را سخت‌ترین حریف ایران در گروه سوم مسابقه‌ها می‌دانستند اما شکست ۴ بر یک قطر برابر امارات، همه تخمین‌ها و پیش بینی‌ها را رد کرد.

۲،۵ گل در هر بازی

در دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا هشت بازی انجام شد و ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها در مجموع این هشت بازی ۲۰ بار دروازه یکدیگر را گشودند. بنابراین به طور میانگین در هر بازی ۲،۵ گل به ثمر رسیده است که آمار چندان بدی نیست و می‌تواند نویدبخش بازی‌های بهتر و جذاب‌تر در ادامه جام باشد.

ایران در پرگل‌ترین گروه

در گروه اول مسابقه‌ها که میزبان بازی‌ها را در خود جای داده در دور اول شش گل به ثمر رسیده است که با احتساب انجام دو بازی در دور اول میانگین سه گل در هر بازی را نشان می‌دهد. تیم‌های حاضر در گروه دوم کمترین اقبال را در باز کردن حریفان خود داشتند به گونه‌ای که در دو بازی این گروه تنها دو گل زده شد.

اما تیم‌های گروه سوم که تیم ملی ایران هم در آن حضور دارد با به ثمر رساندن هفت گل، آمار بیشترین گل زده در دور اول را به خود اختصاص دادند. در گروه چهارم هم در دو بازی پنج گل به ثمر رسید.

پرگل‌ترین و کم‌گل‌ترین بازی‌ها

دیدار تیم‌های استرالیا – کویت و امارات – قطر هر کدام پنج گل داشتند و پرگل‌ترین دیدارهای دور اول بودند. در نقطه مقابل چهار در بازی تنها یک گل به ثمر رسید.

بهترین برد

ژاپن با پیروزی ۴ بر صفر برابر فلسطین بهترین پیروزی دور اول را به نام خود ثبت کرد.

  دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا فردا (سه‌شنبه) با انجام دیدارهای کویت – کره‌جنوبی و عمان – استرالیا از گروه اول آغاز می‌شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )