رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال گفت: وزیر ورزش در مسائل مربوط به فدراسیون بسیار حاد برخورد و در انتخاب مربیان دخالت می‌کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر عابدینی در پایان جلسه بررسی بودجه و ابهامات مالی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که جلسه راس ساعت تشکیل شد و آقایان بهرامی، بنده، کریمی، شیخ سفلی، درودگر و قنبرزاده در آن حضور داشتند. جلسه مشخص بود و براساس نظر مجمع یک نامه نوشتیم که ۱۰ آیتم داشت.

وی افزود: درخواست کردیم صورتحساب مالی منتهی به سال ۹۲ تحویل ما داده شود و پرینت‌های مالی بررسی شود تا به مجمع پاسخگو باشیم، نامه‌ها را خواستیم و قرار شد آیین‌نامه‌ها مصوب شود.

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال گفت: مطمئن باشید که همه چیز را شفاف اعلام خواهیم کرد و جای ابهام برای اصحاب رسانه نخواهیم گذاشت. البته قصاص قبل از جنایت هم نخواهیم کرد. دو راه داریم یکی اینکه تمام مسائل را به طور دقیق بررسی کرده و بعد گزارش دهیم. راه دوم این است که پس از بررسی جزیی گزارش ارائه دهیم که قطعا ما راه اول را انتخاب خواهیم کرد و بسیار دقیق و موشکافانه مسائل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عابدینی اظهار داشت: به هیئت رئیسه اعلام کردیم که برای حسابرسی مستقل اقدام کند تا حسابرسی به صورت دقیق انجام گیرد.  نامه‌ای نوشتیم که صورت‌هایی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بودند و اینکه مبلغ چگونه به ریال تبدیل شود اعلام شود که تا دوشنبه روی میز من خواهد بود.

وی افزود: نامه‌ای به سازمان لیگ زدیم و صورتحساب منتهی به سال ۹۱ را خواستیم و اینکه در این سال به تک تک باشگاه‌ها چقدر پرداخت شده و به باشگاه‌ها نامه زدیم که رقم‌های دریافتی از سازمان لیگ را به ما اعلام کنند و اینکه آیا این پول‌ها کارشناسانه توزیع شده یا نه. مطمئنا همه سوالاتی که در ذهن شما خبرنگاران هست را پاسخ خواهیم داد اما بدانید به هیچ عنوان ما شمشیر را برای فدراسیون از رو نبسته‌ایم و فقط می‌خواهیم به اشکالات رسیده و اگر قابل رفع است راهکار ارائه دهیم.

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کارشناسانی که استفاده می‌شوند، بیرون از فوتبال بوده و کاملا بی‌طرف هستند. هزینه آنها را خودمان می‌دهیم و به طور دقیق حسابرسی را کنترل می‌کنیم و امیدوارم در جلسه روز چهارشنبه گزارش نهایی را ارائه دهیم. تمام زیرمجموعه‌های کفاشیان فعال شده و از خزانه‌دار فدراسیون خواستیم تمام اسناد را در اختیار ما قرار دهد تا  مورد بررسی قرار دهیم.

عابدینی درباره اینکه گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفته است اسناد مالی فدراسیون مخدوش است عنوان کرد: وزیر ورزش در مسائل مربوط به فدراسیون بسیار حاد برخورد می‌کند، او دیکته می‌کند  چه کسی باشد و چه کسی نباشد، در انتخاب مربیان دخالت می‌کند و در مورد مسائل مالی هم که هنوز در مجمع بررسی نشده  نظر می‌دهد. بهتر است  ایشان کمی با فدراسیون تعامل کند. اگر روزی کفاشیان به هر دلیل نباشد و قرار باشد رئیس جدید روی کار بیاید اگر ببیند تعامل با وزیر ورزش وجود ندارد راحت این پست را قبول نمی‌کند البته اگر کاربلد باشد. هرچند خیلی‌ها هستند آرزو دارند رئیس فدراسیون باشند و حاضرند در صف بایستند.

وی درباره برنامه شب گذشته ورزش از نگاه دو و انتقادات حمید رضا رسایی، نماینده مجلس به فدراسیون فوتبال گفت: ارقامی که رسایی گفت درست نبود.کل بودجه فدراسیون ۵۴ میلیارد و هزینه باشگاه‌ها ۳۰۰ میلیارد است که در مجموع نزدیک ۳۵۰ میلیارد می‌شود. این معادل یکی از پروژه‌هایی است که آقایان هوا کردند یا شما ببینید برای اتوبانی که ۱۱ کیلومتر ساخته‌اند، چقدر هزینه کرده‌اند. آیا ارزش ندارد برای شادی ۷۰ میلیون ایرانی، برای هر نفر ۱۰ هزار تومان هزینه کنیم؟ آقایان همه مملکت را رها کرده اند و به فوتبال و بابک زنجانی چسبیده‌اند. ما می‌دانیم بابک زنجانی مشکل دارد اما آیا فقط مشکل فوتبال و زنجانی است. چرا هنجارها و ناهنجاری‌ها را کنار هم می‌گذاریم و با فوتبال اینچنین برخورد می‌کنیم؟

عابدینی درباره حضور شیخ سفلی در جلسه امروز اظهار داشت: او گزارش مکتوب بابت سال منتهی به سال ۹۳ ارائه کرد.  گزارش مفصلی ارائه داد که ما هم مثل او درباره عملکردها سوال داشتیم.  از آنها ایراد گرفتیم که چرا طی یک سال گذشته این همه ایرادی که اکثرا اداری بوده حل نشده است.

وی درباره اینکه شیخ سفلی در مجمع انتخاب نشده است گفت: درست است او در مجمع انتخاب نشده است اما به عنوان حسابرس به این جلسه آمد. منتظریم تاییدیه او از هیئت رئیسه به دستمان برسد.

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال درباره اینکه درودگر گفته  که ما از ۵ نهاد مختلف استعلام گرفته‌ایم، تاکید کرد: درودگر درست گفته است. ما از شرکت‌های زیرمجموعه که طرف قرارداد فدراسیون هستنند، اساسنامه، بیوگرافی مدیران و نوع تعامل فدراسیون با آنها را خواستیم که اگر ایرادی باشد آنها را برطرف کنیم.

وی در خصوص اینکه اگر در این آمارها ایراد وجود داشته باشد چه اتفاقی می‌افتد و آیا احتمال برکناری کفاشیان وجود دارد خاطرنشان کرد: مجمع به زور می‌تواند کفاشیان را برکنار کند، ما که فقط یک کمیسیون هستیم و این حق را نداریم.

عابدینی در مورد اینکه گفته می‌شود درودگر خواهان برگزاری مجمع فوق‌‌العاده شده است، گفت: درودگر از ما خواسته بود که مجمع فوق‌العاده بررسی کنیم که ما نپذیرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه روز دوشنبه که می‌خواهیم اسناد را بررسی کنیم درودگر غایب است اما در جلسه چهارشنبه حضور خواهد داشت و تلاش می‌کنیم تا چهارشنبه گزارش‌هایمان را کامل کنیم.  همه اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند اما در آخر حرف، حرف من است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.