تراکتورسازی تبریز در نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر با هدایت خطیبی تیمی جوان و سرعتی نشان داد که بازی هایی چشم نواز را ارائه می دهد.

به گزارش ایسنا، در بررسی تیم های لیگ برتری بعد از بررسی نفت تهران و سپاهان درباره کیفیت کار تراکتورسازی، تیم سوم رقابت های لیگ برتر مطالبی عنوان می شود.

کلیات: تراکتورسازی به عنوان قهرمان فصل گذشته جام حذفی فوتبال ایران، در این فصل با رسول خطیبی کار را آغاز کرد و از همان ابتدا هم این تیم در تشکیلات مدیریتی مشکلات زیادی داشت و بسیاری از بازیکنان بزرگ این تیم خیلی سریع این تیم را ترک کردند. امثال مرتضی اسدی، سعید دقیقی، محمد نصرتی، میلاد فخرالدینی، علی کریمی و کریم انصاری فرد از این تیم جدا شدند و به همین دلیل انتظار نمی رفت که آنها چندان در این فصل موفق شوند اما خطیبی خیلی فراتر از انتظار تیمش را روانه رقابت ها کرد و آنها نیم فصل را به عنوان قهرمان پشت سر گذاشتند، هرچند که وضعیت آنها به گونه ای است که ظاهرا آنها تمرکز ابتدای فصل خود را از دست داده اند و شاید در تعطیلات بتوانند این مشکل را مرتفع کنند.

سرمربی: رسول خطیبی از نسل مربیان جوان فوتبال ایران است که به تازگی گام در این عرصه گذاشته است. خطیبی در مدت کوتاهی که کارش را به صورت رسمی آغاز کرده، نشان داده که توانایی های بالایی دارد و می تواند سالیان سال در فوتبال ایران سرمربی گری کند. او که در همه رده های ملی فوتبال ایران تجربه بازی کردن دارد، تیمش را با آرایش هجومی می چیند و فوتبالی که آنها ارائه می کنند چشم نواز و تحسین برانگیز است.

مدیریت: تراکتورسازی از تیم هایی محسوب می شود که درحال حاضر به لحاظ مدیریتی با مشکلات شدیدی روبه روست. جمشید نظمی از این تیم استعفا داده و آنها بدون مدیرعامل کار را دنبال می کنند. آنها به لحاظ مدیریتی ضربات زیادی در این فصل خوردند و در ابتدای فصل بسیاری از بازیکنان تراکتورسازی به دلیل مشکل با مدیریت این باشگاه از این تیم جدا شدند.

بازیکنان: تراکتورسازی در این فصل با تکیه بر بازیکنان جوان تلاش کرده تا تیمی سرعتی و تاکتیک پذیر بسازد. آنها در این راه موفق هم بوده اند و بازیکنانی مثل احمدزاده، نریمان جهان، ثاقبی در کنار باتجربه هایی مثل ادینیو در این تیم از ارکان اصلی محسوب می شوند.

میانگین سنی بازیکنان: ۲۶.۲

تعداد برد و باخت: تراکتورسازی در ۱۷ هفته گذشته ۹ پیروزی، ۴ تساوی و ۴ شکست را تجربه کرده است. آمار این تیم در خارج از خانه شامل ۳ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست است. همچنین آمار داخل خانه این تیم هم شامل ۶ برد، ۲ تساوی و ۱ شکست است.

تعداد گل زده: تراکتورسازی در ۱۷ هفته گذشته ۳۲ گل به ثمر رسانده است (برترین خط حمله لیگ برتر) ۱۲ گل این تیم در شرایط مهمان بودن و ۲۰ گل در شرایط میزبانی به ثمر رسیده است.

میانگین ها: میانگین گل زده این تیم در هربازی ۱.۸۸ است و میانگین گل زده این تیم در شرایط مهمان ۱.۵ و میانگین گل زده این تیم در شرایط میزبان ۲.۲۲ است.

زمان گلزنی: اگر بازی را به ۶ زمان ۱۵ دقیقه ای تقسیم کنیم وضعیت گلزنی این تیم به شرح زیر است:
۰-۱۵: ۶
۱۵-۳۰: ۱
۳۰-۴۵: ۵
۴۵-۶۰: ۲
۶۰-۷۵: ۵
۷۵-۹۰: ۱۳

تعداد گل خورده: تراکتورسازی در ۱۷ هفته گذشته ۲۰ گل خورده است. (هشتمین خط دفاعی لیگ برتر مشترکا با صبای قم) ۱۰ گل خورده این تیم در شرایط مهمان و ۱۰ گل خورده این تیم در شرایط میزبانی بوده است.

میانگین ها: میانگین گل های خورده این تیم در هر بازی ۱.۱۷ بوده است و میانگین گل خورده این تیم در شرایط مهمان عدد ۱.۲۵ را نشان می دهد و عدد ۱.۱۱ میانگین گل های خورده این تیم در شرایط میزبانی است.

زمان گل های خورده: اگر بازی را به ۶ زمان ۱۵ دقیقه ای تقسیم کنیم وضعیت گل های خورده این تیم به شرح زیر است:

۰-۱۵: ۳
۱۵-۳۰: ۲
۳۰-۴۵: ۶
۴۵-۶۰: ۶
۶۰-۷۵: ۲
۷۵-۹۰: ۱

تعداد کلین شیت: در ۴ بازی دروازه تراکتوری ها بسته مانده که تنها دوبار آن پیاپی بوده است.

گلزنان: تراکتورسازی ۳۲ گل تا پایان هفته هفدهم به ثمر رسانده است. سهم مهاجمان این تیم ۲۱ گل (۶۵درصد)، سهم هافبک های این تیم ۴ گل (۱۳ درصد) و سهم سهم مدافعان این تیم ۴ گل (۱۳ درصد) است (درصد باقی مانده گل به خودی بوده اند). سه گلزن برتر تراکتورسازی، لوسیانو ادینیو (۱۲گل)، محسن دلیر (۶گل)، نریمان جهان و ایران پوریان (۳گل) هستند.

تعداد کارت های زرد و قرمز: عملکرد این تیم ۳۷ کارت زرد و ۱ کارت قرمز بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.