مدیر تیم فوتبال امید ایران گفت: من در این چند سالی که در فوتبال ایران فعالیت کردم همواره علاقمند به همکاری با مربیان ایرانی بوده‌ام.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حبیب کاشانی در گفت‌وگوی تلویزیونی با برنامه ورزش و مردم در خصوص وضعیت کادر فنی تیم امید اظهار داشت: از روز اولی که کار را شروع کردیم سعی ما این بود که مشکلات سال‌های اخیر تیم امید را برطرف کنیم. از مهمترین مشکلاتی که همیشه بازیکنان این تیم داشتند مشکل خروج از کشور آنها بود که با هماهنگی با یگان‌های ویژه سپاه و نیروی دریایی توانستیم مشکل خروج بازیکنان را حل کنیم. جا دارد در اینجا از سردار احمدی‌مقدم و نیروی دریایی وناجا تشکر کنم که در کمترین زمان ممکن کاری کردند که ما با ترکیب کامل راهی اردوی قطر شویم.

وی افزود: تیم امید قبل از اردوی قطر در ۹ بازی موفق به کسب پیروزی نشده بود و از این نظر روحیه بازیکنان به شدت پایین آمده بود. ما در اولین اقدام برای تقویت کادر فنی تیم امید به سراغ  محمد خاکپور پیشکسوت خوشنام فوتبال ایران رفتیم. خاکپور با توجه به مشکلاتی که با فدراسیون داشت حاضر به همکاری با این فدراسیون نبود اما ما ایشان را راضی کردیم تا با تیم امید همکاری کند. در حال حاضر هم شخصیت ایشان در تیم امید زبانزد است و او طوری در کنار بازیکنان تمرین می‌کند که وقتی آنها شش کیلومتر می‌دوند خاکپور ۱۰ کیلومتر می‌دود. خاکپور به نوعی برای جوانان الگوست.

مدیر تیم امید تصریح کرد: تیم امید باید در تاریخ ۱۹ آبان به قطر اعزام می‌شد و روز هجدهم به ما اعلام کردند که تعداد زیادی از بازیکنان با مشکل خروج از کشور مواجه هستند. با این حال ما در عرض یک روز توانستیم با همکاری ناجا مشکل آنها را حل کرده و با ۲۴ بازیکن راهی این اردو شدیم.

وی یادآور شد: در اولین بازی‌مان در قطر با الاهلی بازی کردیم و با توجه به صحبت‌هایی که با جباری داشتیم او معتقد بود تیم امید در این بازی عالی کار کرد. تیم امید بعد از ۹ بازی نبردن موفق شدن این تیم قطری را که در رده پنجم و ششم لیگ برتر قطر قرار دارد با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد. با اطلاعاتی که ما به دست آوردیم الاهلی فصل پیش از جمله تیم‌هایی بوده که پرس از جلو را به بهترین شکل ممکن انجام می‌داده است و ما موفق شدیم با یک بازی هجومی این تیم را شکست دهیم تا حدی که بعضی‌ها اعتقاد داشتند اگر تیم امید آن تیمی بود که به اینچئون اعزام شد، پس این تیمی که مقابل الاهلی بازی کرد چه تیمی است. ما غیر از این مسئله توانستیم مشکلات پیرامون تیم امید از قبیل لباس و موارد دیگر را برطرف کنیم.

دستمزد کرانچار تقریباً با وینگادا برابر است کاشانی ادامه داد: بعد از اردوی قطر کمیته فنی فدراسیون فوتبال به من مأموریت داد تا در مذاکرات با مربیان مختلف با یکی از آنها به توافق برسد. گزینه نهایی ما کرانچار بود که دو جلسه با حضور مدیر فنی تیم محمد خاکپور با کرانچار در قطر داشتیم. با توجه به اینکه کرانچار مربی تیم‌های ملی مثل کرواسی و مونته‌نگرو بود خیلی‌ها فکر می‌کردند ایشان هدایت تیم امید ایران را نپذیرد و یا حتی گفتند قیمت او گران است و برای قبول هدایت تیم امید ۷۰۰ هزار دلار می‌خواهد اما ما این مربی را متقاعد کردیم با رقم ۴۲۰ هزار دلار با تیم امید قرارداد ببندد که می‌شود ماهیانه ۳۵ هزار دلار و تقریباً برابر با دستمزد وینگادا سرمربی سابق تیم امید بود.

از وزارت ورزش تماس گرفتند که کرانچار نباشد وی در این باره افزود: من در جلسه با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون گزارش کاملی از مذاکراتم با کرانچار را ارائه دادم و بعد آقای کفاشیان هم اعلام کردند کرانچار به ایران آمده و هدایت تیم امید را برعهده خواهد گرفت اما بعد این صحبت مطرح شد که از وزارت ورزش به رئیس فدراسیون تماس گرفتند و گفتند کرانچار نباشد. من اطلاعات خاصی نداشتم اما وقتی با کفاشیان صحبت کردم متوجه شدم از سوی وزارت ورزش کمیسیونی تشکیل شده که نوید خوبی می‌دهد تا برای انتخاب مربیان خارجی جهت هدایت تیم‌های ملی نظیر اسکواش کارشناسی صورت بگیرد.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس خاطر نشان کرد: اما انتخاب مربی برای تیم‌های ملی  رشته‌های مثل فوتبال، بسکتبال و هندبال مطمئناً کار تخصصی می‌طلبد که برعهده فدراسیون‌های این رشته‌هاست و مطمئناً در این کمیسیون نمی‌گنجد. فدراسیون فوتبال کاملاً مستقل عمل می‌کند و انتخاب سرمربی نمی‌تواند از سوی کمیسیون نظارت باشد و این مسئله یعنی اینکه کمیسیون با اصل استقلال فدراسیون فوتبال مشکل دارد. البته من در این حد نیستم که بخواهم برای وزارت یا فدراسیون تعیین تکلیف کنم اما ما وقت لازم برای انتخاب مربی برای تیم امید نداریم. اگرچه تیم امید زیرنظر وینگادا و افاضلی کمابیش کارش را شروع کرده است اما مطمئناً سرمربی جدید با تفکرات خاص خودش می‌آید و نیاز به زمان دارد تا تیم خوبی را آماده مسابقات مقدماتی المپیک کند.

به کرانچار گفتم مربی پروازی نمی‌خواهیم کاشانی خاطرنشان کرد: مربی جدید باید برای انتخاب بازیکنان لیگ را زیرنظر داشته باشد و این درحالی است که لیگ ما دو هفته دیگر نزدیک به ۵۸ روز تعطیل می‌شود و در این مدت مربی جدید تیم امید نمی‌تواند بازیکنی را در لیگ زیرنظر بگیرد. من به کرانچار گفتم ما مربی پروازی نمی‌خواهیم بلکه باید همیشه در ایران باشد و بازی‌های لیگ یک و دو ما را زیرنظر بگیرد. ضمن اینکه معتقدم ما بازیکنان خوبی مثل برزای، کریمی، عابدزاده و ... در اختیار داریم که اگر خوب هدایت شوند می‌توانیم راهی المپیک شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر شرایط آمدن کرانچار مهیا نشود آیا یک مربی ایرانی جانشین او خواهد شد یا خیر گفت: من در این چند سالی که در فوتبال ایران فعالیت کردم همواره علاقمند به همکاری با مربیان ایرانی بوده‌ام. زمانی هم که این پست (مدیریت تیم امید) را قبول کردم شش گزینه ایرانی مدنظرمان بودند که در نشستی که با رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم ایشان اصرار به مربی وطنی داشت. در سال‌هایی که در فوتبال بودم پای مربیان ایرانی مثل افشین قطبی و علیرضا مرزبان را از خارج کشور به ایران باز کردم و خوشحالم که امروز مرزبان در تیم پدیده نتایج خوبی می‌گیرد. حسین فرکی گزینه نهایی ما به عنوان مربی ایرانی برای تیم امید بود که کمیته ملی المپیک هم به او رأی داد اما ایشان با توجه به تعهدی که به باشگاه خود داشت و مشکلش با فدراسیون فوتبال حاضر به قبول هدایت امید نشد.

مدیر تیم فوتبال امید ایران اضافه کرد: برخی تصور می‌کردند با توجه به اینکه من سال ۸۸ در پرسپولیس با کرانچار قطع همکاری کرده بودم او با من کار نخواهد کرد اما من در کمترین زمان با کمترین امکانات با این مربی خوب خارجی برای تیم امید به توافق رسیدم. او از تجارب بین‌المللی خیلی خوبی برخوردار است و با توجه به حضور چند ساله‌اش در فوتبال ایران شناخت کاملی از فوتبال ما دارد. از این رو امیدوارم فدراسیون لطف کند و شرایط را برای همکاری او با تیم امید فراهم کند تا انشاءالله آرزوی چند ساله فوتبال ما برای راهیابی به المپیک برآورده شود.

وی همچنین گفت: وزارت ورزش برای اولین بار وظیفه انتخاب سرمربی تیم امید ایران را به کمیسیون تائید مربی خارجی سپرده و در صورت ناکامی این تیم آن وقت وزارت ورزش باید پاسخگو باشد. امیدوارم افراد با آشنایی به مسائل فنی در این کمیسیون باشند. من از اعضای این کمیسیون فقط آقای رغبتی را می‌شناسم اما مطمئنم که در صورت کسب هرگونه نتیجه‌ای از سوی تیم‌های ملی این وزارت ورزش است که خدای ناکرده باید جوابگوی مردم باشد.

کاشانی در پایان عنوان کرد: اگر من صفر تا صد کار را در اختیار بگیرم خودم پاسخگو خواهم بود. سجادی در وزارت ورزش استاد من بوده و ۲۳ سال است که او را می‌شناسم. اگر وزارت ورزش به عنوان پدری که می‌خواهد به ورزش کمک کند باید کمیته‌های فنی فدراسیون ها را همراه با یک نماینده از خود فعال کند. الان هر تیمی که می‌بازد می‌گویند وزارت ورزش مقصر بوده است اما چنانچه این کمیته‌ها تشکیل شود آن وقت خودشان پاسخگو خواهند بود.

وی تصریح کرد: مطمئنا اگر کرانچار سابقه چندین ساله در ایران نداشت او را انتخاب نمی‌کردیم اما او با کمترین بودجه و امکانات قبول کرده که هدایت تیم امید ایران را برعهده گیرد. به نظر من کمیسیونی که تشکیل شده باید منافع تیم امید را در نظر بگیرد تا حسرت ۴۰ ساله برای رسیدن به المپیک به ۴۴ سال نرسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.