مربی سابق تیم فوتبال استقلال با اشاره به نتایج ضعیف این تیم گفت: استقلال جدا از اینکه نتیجه نمی‌گیرد خوب هم بازی نمی‌کند و این موضوع باعث ناراحتی هواداران شده است.
آتیلا حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد شرایط بحرانی استقلال و کنار رفتن این تیم از جام حذفی گفت: استقلال سال گذشته در لیگ پنجم شد و هواداران این تیم امیدوارند امسال تیم محبوب‌شان در لیگ قهرمان شود. متأسفانه استقلال در این فصل خوب نتیجه نگرفته و جدا از این موضوع، باید به سیستم و سبک بازی این تیم هم اشاره کنم. اگر استقلال خوب بازی می‌کرد هواداران اینقدر ناراحت نمی‌شدند و تا این اندازه انتقاد صورت نمی‌گرفت.

وی با تأکید دوباره بر اینکه استقلال خوب بازی نمی‌کند، ادامه داد: این درست است که فاصله استقلال با صدر جدول زیاد نیست ولی به هر حال برای هواداران خوب بازی کردن مهم است. متأسفانه استقلال در جام حذفی یک بار دیگر بازی برده را با شکست عوض کرد و برای خیلی‌ها جای سؤال است که چگونه این تیم در چند بازی، برد را با شکست عوض کرده است. من از تفکرات کادر فنی اطلاعی ندارم ولی با این حال معتقدم استقلال همچنان برای قهرمانی در لیگ برتر شانس دارد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال همچنین در خصوص ضعف‌های فنی این تیم گفت: این تیم مهاجم تمام‌عیار و تمام‌کننده ندارد در ضمن یک هافبک بازیساز می‌خواهد که همیشه به تیم کمک کند. نکته مهم دیگر این است که خط دفاعی استقلال بسیارشکننده نشان داده و سازمان دفاعی این تیم هم ایراد دارد. این مشکلات در بازی استقلال مشهود است که باید فکری برای برطرف کردن آنها شود.

حجازی در پاسخ به این سؤال که «آیا برکناری امیر قلعه‌نویی می‌تواند یک تصمیم منطقی باشد؟»، گفت: من در این مورد صاحب‌نظر نیستم و باید مسئولان باشگاه تصمیم بگیرند. من کاری به مسائل دیگر ندارم و اگر هم با فردی اختلاف داشته باشم، این باعث نمی‌شود حقیقت را نگویم. به هر حال قلعه‌نویی هم مثل خیلی از مربیان استقلال برای این تیم زحمت کشیده و نباید همه تقصیرها را به گردن او انداخت. ما نباید فقط روی یک نفر زوم کنیم. چرا کسی از بازیکنان استقلال انتقاد نمی‌کند؟ آیا باید آنها را بی‌تقصیر بدانیم؟

وی همچنین اظهار داشت: متأسفانه بعضی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به سرمربی استقلال بدترین توهین‌ها را کرده‌اند ولی باید بگویم که توهین و بی‌احترامی به قلعه‌نویی منصفانه نیست و او برای استقلال قهرمانی آورده است. من کاری به شخص ندارم ولی هواداران نباید زحمات افراد را برای استقلال نادیده بگیرند.

حجازی در پایان گفت: همانطور که در گذشته مربیانی مانند مظلومی، مرفاوی، پورحیدری، حجازی و ... در این تیم مربیگری کرده‌اند، ممکن است نیمکت استقلال در آینده به فرد دیگری برسد، با این شرایط بهتر است احترام‌ها حفظ شود. اگر هم قرار است تغییری رخ دهد بهتر است که در فضایی دوستانه این کار انجام بگیرد. مهم این است که ما در اینگونه مسائل یک فرهنگ درست داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.