عضو کمیته داوری فدارسیون فوتبال گفت: با توجه به عملکرد فنی علیرضا فغانی و قضاوتش در فینال لیگ قهرمانان آسیا آیا باید به عنوان برترین داور انتخاب شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود مرادی در سال ۲۰۰۳ به عنوان برترین داور فوتبال آسیا از سوی AFC انتخاب شد و پس از آن، دیگر  هیچ داور ایرانی به عنوان داور برتر  آسیا انتخاب نشد.

اکنون علیرضا فغانی به عنوان یکی از ۳ نامزد برتر داوری آسیا انتخاب شده است.

مسعود مرادی در گفت‌وگو با فارس در مورد رقبای فغانی و شرایط انتخاب شدنش گفت: روشن ایرماتوف ازبک و نواب شکرالله بحرین رقبای فغانی هستند.اگرچه فغانی رقبای سرسختی دارد اما با توجه به عملکرد فنی او باید به عنوان داور برتر آسیا انتخاب شود.

وی ادامه داد: ایرماتوف در چند دوره بهترین داور آسیا انتخاب شده اما به عقیده من و با توجه به عملکرد فنی این مرتبه نوبت فغانی است که داور برتر آسیا شود.

عضو کمیته داوری فدارسیون فوتبال در مورد اینکه فدارسیون فوتبال ما امسال در رشته‌های زیادی از سوی AFC انتخاب نشده گفت: در سال ۲۰۰۳ که من به عنوان داور برتر آسیا انتخاب شدم مهدوی‌کیا به عنوان بازیکن برتر و تیم ملی فوتبال کشورمان هم به عنوان برترین تیم قاره انتخاب شد و یک سال رویایی را پشت سر گذاشتیم.

مرادی تصریح کرد: امیدوارم امسال هم فغانی انتخاب شود تا نگاه به داوری فوتبال ما هم در عرصه بین‌المللی و هم در داخل کشور بهتر شود. داوران سرمایه‌های ملی فوتبال ایران هستند و موفقیت آنها می‌تواند به موفقیت فوتبال کشورمان کمک شایانی کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.