نخستین شب از دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی تیم‌های بارسلونا، چلسی، پاری‌سن‌ژرمن و منچسرسیتی و همچنین شکست قهرمان آلمان به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای شب نخست از دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (سه‌شنبه) ۶ دیدار در گروه‌های ۵ تا ۸ برگزار شد. در حساس‌ترین بازی که در گروه E برگزار شد منچسترسیتی انگلیس در خانه به مصاف بایرن مونیخ رفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ از سد قهرمان آلمان بگذرد و جایگاه خود را در جدول گروه ارتقا دهد. در این بازی که باواریایی‌ها از دقیقه ۲۱ آن به دنبال اخراج مهدی بن‌عطیه ۱۰ نفره به کارشان ادامه دادند،‌ سرخیو آگرو در دقیقه ۲۲ از روی نقطه پنالتی گل نخست را برای میزبان به ثمر رساند اما در ادامه بایرن مونیخ به لطف گل‌های ژابی آلونسو در دقیقه ۴۰ و روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۴۵ از میزبان انگلیسی پیش افتاد، هرچند دو گل دیرهنگام از سرخیو آگرو در دقایق ۸۵ و ۹۰ که هت‌تریک او را تکمیل کرد، سه امتیاز بازی را به حساب آبی‌پوشان شهر منچستر واریز کرد تا آن‌ها به رده دوم جدول صعود کنند. به این ترتیب بایرن مونیخ که صعودش از قبل مسجل شده بود،با همان ۱۲ امتیاز قبلی در صدر جدول ماند. منچسترسیتی ۵ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به تیم‌های رم و زسکا مسکوی به رده دوم صعود کرد. رم هم به خاطر کسب نتیجه بهتر در بازی رو در رو برابر زسکا در رده سوم است. در گروه F بارسلونا در خانه آپوئل نیکوزیای قبرس با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد. در این دیدار که رافینیا در دقیقه ۷۰ از بارسلونا اخراج شد،‌لوئیز سوارز در دقیقه ۲۷ نخستین گل بارسلونا را به ثمر رساند. این اولین گل مهاجم اروگوئه‌ای کاتالان‌ها از بدو پیوستن‌اش به بارسا تا کنون بود. دومین، سومین و چهارمین گل‌ کاتالان‌ها را هم لیونل مسی به ترتیب در دقایق ۳۸ و ۵۸ و ۸۷ زد تا او نیز همچون هموطنش در منچسترسیتی هت‌تریک کرده باشد.

در دیگر بازی این گروه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه در خانه برابر آژاکس هلند با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. ادینسون کاوانی در دقایق  ۳۳ و ۸۳ و زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه ۷۹ گل‌های PSG‌ را زدند و داوی کلاسن در دقیقه ۶۶ تنها گل آژاکس را به ثمر رساند.

با این نتایج ‌ پاری‌سن‌ژرمن با ۱۳ امتیاز در صدر جدول باقی ماند، بارسلونا با ۱۲ امتیاز در رده دوم ایستاد؛ ‌آژاکس ۲ امتیازی در رده سوم و آپوئل نیکوزیای با یک امتیاز در رده چهارم جای گرفتند. به این ترتیب صعود بارسا و پاری‌سن‌ژرمن به دور بعد قطعی شد.

در گروه G هم چلسی انگلیس میزبان خود شالکه آلمان را نتیجه قاطع ۵ بر صفر در هم کوبید و با ۱۱ امتیاز صعودش را به عنوان تیم نخست گروه مسجل کرد. تری در دقیقه۲، ویلیان در دقیقه ۲۹، کرشهوف در دقیقه ۴۴ (گل بخودی)، دروگبا در دقیقه ۷۶ و رامیرس در دقیقه ۷۸ گل‌های چلسی را به ثمر رساندند.

دیگر بازی این گروه میان تیم‌‌های اسپورتینگ پرتغال و ماریبور اسلوونی برگزار شد که این بازی در پایان نیمه اول و در حالی که ۲ بر یک به سود اسپورتینگ بود، به دلیل نقص فنی پروژکتورهای ورزشگاه متوقف شد.

در گروه H‌هم یک بازی برگزار شد که در آن شاختار دونتسک اوکراین در خانه با نتیجه یک بر صفر برابر اتلتیک بیلبائوی اسپانیا تن به شکست داد. تنها گل این بازی را سن خوسه در دقیقه ۶۸ زد. در جدول این گروه تیم‌های پورتو، شاختار، اتلتیک بیلبائو و باته بوریسوف به ترتیب با ۱۳، ۸ ، ۴ و ۳ امتیاز اول تا چهارم هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.