جزئیات لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با زیمباوه مشخص شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های ملی ایران و زیمباوه که قرار بود در تاریخ ۲۱ آبان ماه سال جاری در ورزشگاه آزادی برگزار شود با اعلام امید جمالی، سرپرست کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال لغو شد.

جمالی در این زمینه اعلام کرد که بطور کلی برای انجام دیدارهای دوستانه بین المللی نیاز است برای هر بازی مجوز رسمی فیفا دریافت شود. پس از انجام مذاکرات اولیه فرم های مورد نیاز برای کسب مجوز از فیفا تهیه و ارسال شد و  فیفا اعلام کرد تیم ملی زیمباوه پیش از این، مسابقه ای دوستانه را در مراکش و با تیم ملی این کشور نهایی کرده است.

جمالی در ادامه افزوده است بر اساس قوانین و مقررات و بخش نامه های بین المللی باید بین دو بازی که در ۲ قاره مختلف برگزار می شود حداقل ۳روز فاصله باید وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه مدت زمان پروازی تیم‌ها هم نباید بیش از ۵ ساعت باشد.

سرپرست کمیته بین الملل در پایان گفت: با توجه به اینکه زیمباوه پیش از این مجوز برگزاری دیدار دوستانه خود با تیم ملی مراکش در روز ۱۶ نوامبر دریافت کرده است، این تیم دیگر نمی تواند برای حضور در ایران و برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی کشورمان در روز ۱۲ نوامبر تاییدیه فیفا را دریافت کند.

به گزارش فارس، علاوه بر توضیحات جمالی به سایت فدراسیون فوتبال، برخی اخبار دیگر حکایت از آن دارد که به جز مشکل پیش آمده که مورد ایراد فیفا قرار گرفته است، یک مشکل اساسی دیگر در راه برگزاری این دیدار وجود داشت که مربوط می‌شد به بیماری که این روزها در قاره آفریقا حرف اول را می‌زند.

بر همین اساس چند نهاد ذیربط با ارسال نامه به فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند که اعضای تیم آفریقایی در صورت ورود به کشور باید کارت سلامت داشته باشند که در غیر این صورت این نفرات یا قرنطینه خواهند شد و یا اجازه ورود به آنها داده نخواهد شد.

بنابراین و با توجه به دو موضوع ذکر شده، دیدار تدارکاتی با حریف آفریقایی در ورزشگاه آزادی لغو شد.

پس از لغو دیدار با کنیا و سپس زیمباوه در حال حاضر به نظر می‌رسد که با توجه به تعطیلات پیش‌رو در دو روز آینده زمان دیگری برای جایگزین کردن یک تیم دیگر برای برگزاری دیدار تدارکاتی با ایران وجود ندارد و تیم ملی باید فقط به دیدار با کره‌جنوبی در تاریخ ۲۷ آبان بسنده کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )