سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری در مورد تیموریان و مسائل مختلف این تیم صحبت کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار با صبا ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم‌الحرام اظهار داشت: تیم ما شرایط خاصی دارد و همانطور که می‌دانید در بازی با پارسه یک نیمه عقب بودیم ولی در نهایت بازی را بردیم. صبا هم تیم خوبی است و از مربی باهوشی استفاده می‌کند و ما هم روز به روز بهتر می‌شویم.

وی افزود: احتمالاً فردا از یکی از مدافعان‌مان مثل مگویان استفاده می‌کنیم هرچند من از بازیکنانم و عملکردشان در دیدار مقابل پارسه ناراضی بودم و با وجود آنکه حریف ما فولاد را حذف کرده بود؛ اما توصیه‌های تاکتیکی را به آنها انجام داده بودم. در نیمه دوم شرایط‌مان بهتر شد و حالا هم به آینده امیدواریم و مطمئن هستم ضعف‌های ما خیلی زود برطرف می‌شود.

خبرنگاری پرسید این روزها همه مباحث به آندرانیک تیموریان برمی‌گردد و شما شفاف بگویید که آیا استقلال این بازیکن را می‌خواهد یا خیر؟ که قلعه‌نویی گفت: همه بازیکنانی که در استقلال حضور دارند با نظر مستقیم من جذب شده‌اند و اگر آنها را نمی‌خواستیم بدون تعارف می‌گفتیم. همه اخلاق من را می‌دانند. مگر در سال ۸۳، ۱۴ بازیکن را کنار نگذاشتیم؟ یک بحث فنی است و یک بحث قرارداد بازیکن با باشگاه که به تعهدات باشگاه برمی‌گردد. من عادت ندارم در مسائل مالی دخالت کنم اما چیزی که در تمرینات هست آن را لحاظ می‌کنم.

قلعه نویی تاکید کرد: همه می‌دانند که بازیکنان ملی ما امسال افت کرده بودند و اگر این موضوع را نگوییم به مردم دروغ گفته‌ایم. اگر بازیکنی بخواهد از جمع ما جدا بشود آن مربوط به باشگاه است. تیموریان بازیکن استقلال است و از ابتدای فصل روی او حساب کرد‌ه‌ایم؛ اما اول باید باشگاه در این زمینه تصمیم بگیرد و بعد از آن نظر من را می‌پرسند و منافع باشگاه را لحاظ می‌کنیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه مهدی تاج اعلام کرده در صورتی که دربی به تعویق بیفتد به جای آن مسابقات جام حذفی برگزار خواهد شد، گفت: بحث دربی یا بازی با ذوب آهن یک موضوع است؛ اما مسئله دیگر این است که ما با نفرات کامل خود نمی‌توانیم تمرین کنیم. در تعطیلات باید با ۱۰ _ ۱۱ بازیکن خود بازی کنیم کجای دنیا کار تاکتیکی را با ۱۰ _ ۱۱بازیکن انجام می‌دهند. البته گردن ما از مو باریک‌تر است تا حالا که به استقلال و قلعه‌نویی زور گفته‌اند.

وی ادامه داد: البته تاج و سازمان لیگ تعامل خوبی با باشگاه‌ها دارند. واقعیت را باید گفت از روزی که تاج آمده به نفع باشگاه‌ها عمل می‌کند و لیگ منظم‌تری داریم. سازمان لیگ هم باقدرت‌ کار انجام می‌دهد. مهم منافع فوتبال ماست. ما هرچه که برای تیم ملی و به صلاح فوتبال ملی‌مان باشد تمکین می‌کنیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه تاکنون تعامل خوبی با تیم ملی داشته تصریح کرد: تازه ما تعامل داشتیم که اینگونه به ما حمله می‌کنند. نمی‌دانم چه کاری باید انجام دهیم. برخی قلم‌به دستان همه جوره به ما حمله می‌کنند. بحث تاریخ یک موضوع است و بحث کارهای تاکتیکی موضوع دیگر. جالب است برخی قلم‌به دستان می‌گویند چرا در اردوی ارمنستان ستار همدانی بازی کرد اما از یک جوان استفاده نشد. آقایان اطلاعات ندارند و به خودشان زحمت هم نمی‌دهند. مشکل خروجی بازیکنان جوان را داشتیم و این یک سفر خاص بود. برای ما هر دو بازی حساس است. چه دیدار مقابل ذوب آهن و چه بازی در لیگ.

قلعه‌نویی در مورد اینکه در اروپا تیم‌ها هر سه چهار روز یکبار بازی می‌کنند، تاکید کرد: خیلی چیزهای اروپا خوب است اما اگر همه چیزمان مثل اروپا باشد. پرداخت‌هایمان، زمین‌هایمان و خیلی مسائل دیگر. شما نگاه کنید ما در یک زمین بازی می‌کنیم که به اندازه ۱۰ تمرین انرژی از ما می‌گیرد البته آزادی را هم داریم که بر اساس استاندارد‌ها فوتبال ما باید در همه شرایط پیشرفت کند. همه چیز را باید رعایت کنیم. اگر این مسائل رعایت شود آن وقت می‌توانیم هر ۴ روز یک بار بازی کنیم. باید به این سمت پیش برویم. باید بگویم که چگونه است که برای حضور در یک سری مسابقات لیگ را ۵۰ روز تعطیل می‌کنند. مگر در اروپا چنین اتفاقی می‌افتد؟ آنها برای جام جهانی هم حتی این کار را نکردند. آلمان قهرمان شد اما آیا لیگش ۵۰ روز تعطیل شد؟!

سرمربی استقلال در مورد اینکه بازیکنانش در اردوهای تیم ملی دچار مصدومیت می‌شوند و آیا نگران این موضوع نیست که در اردوی آفریقای جنوبی دوباره دچار این موضوع شوند، یادآور شد: این یک مسئله ملی است و مربیان تیم ملی هم حتماً در این باره تدابیر لازم را در نظر می‌گیرند. به هر حال بازیکن احتمال دارد در تمرینات مصدوم شود همانطور که حنیف عمران‌زاده در اردوی ترکیه مصدوم شد و نزدیک بود امیر‌حسین صادقی روز گذشته در تمرین استقلال مصدوم شود اما وقتی یک بازیکن از یک ناحیه دو بار مصدوم می‌شود جای نگرانی دارد. هاشم بیک‌زاده قبل از جام جهانی دچار همین مصدومیت شد و هم‌اکنون هم با این موضوع روبرو شده است. این مسئله جای نگرانی دارد وگرنه بازیکن در تمرینات مصدوم می‌شود. شاید شانس ما هم بد است. یعقوب کریمی در تمرین امید مصدوم می‌شود و چنین اتفاقاتی برای ما رخ می‌دهد.

وی افزود: بازیکن در تمرینات مصدوم می‌شود همانطور که بختیار رحمانی رباط پاره کرد. ما دو بازی حساس داریم. تاکنون نتوانستیم به طور کامل از بضاعت خود استفاده کنیم و بازیکنان خود را به طور کامل در اختیار نداشته‌ایم که با نفرات کامل به مصاف رقیبان برویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )