سرمربی سرخپوشان اولدترافورد تأکید کرد سبک بازی شیاطین سرخ و آبی‌پوشان لندنی آنچنان تفاوتی با هم ندارد، پس یکشنبه شب جنگ تاکتیکی بزرگی بین دو تیم رقم نخواهد خورد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های فوتبال منچستریونایتد و چلسی فردا شب (یکشنبه) در ورزشگاه اولدترافورد حساس‌ترین دیدار هفته نهم لیگ برتر انگلیس را برگزار خواهند کرد. ژوزه مورینیو که در اواخر دهه ۹۰ میلادی به عنوان دستیار لوئیز فن‌خال در بارسلونا فعالیت می‌کرد فردا در حالی تیمش به مصاف منچستریونایتد تحت‌هدایت فن‌خال می‌رود که با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به این تیم صدرنشین لیگ برتر انگلیس است.

فن‌خال با حضور در کنفرانس خبری گفت: جدال منچستریونایتد و چلسی جنگ تاکتیکی بزرگی نخواهد بود، چون تیم مورینیو دقیقاً همانطور بازی می‌کند که من می‌خواهم تیمم بازی کند، پس فکر نمی‌کنم نکته مبهم و پر رمز و رازی در این بین وجود داشته باشد. ژوزه پیش از این گفته که از حضورش در بارسلونا چیزهای زیادی آموخته است و این خیلی قابل‌توجه است، چون هر کسی این را نمی‌گوید. البته مورینیو این را هم گفته که تنها از فن‌خال چیزهایی را نیاموخته و از بابی رابسون هم چیزهای بسیاری فرا گرفته است. من هم به نظر او احترام می‌گذارم.

وی افزود: من هم زمانی به عنوان دستیار مربی فعالیت می‌کردم و چشمانم هم باز بود. خوب است که مورینیو هم چشمانش زمانی که دستیار من بود، باز بود. زمانی که در بارسلونا بودم می‌دانستم ژوزه مربی بااستعدادی است، برای همین در بازی‌های جام حذفی اجازه دادم تا او به جای دستیاران دیگرم در کنارم بنشیند. ژوزه مربی شگفت‌انگیزی است و دیدن او به عنوان مربی که قهرمانی در کشورهای مختلف را تجربه کرده، خوشایند است.

سرمربی هلندی شیاطین سرخ همچنین در پاسخ به این پرسش «چه چیز مورینیو بیشتر شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟»، گفت: نمی‌توانید تصور کنید که ژوزه چه انسان متواضع و احساسی است و این ویژگی او را دوست دارم. مورینیو یکی از بهترین مربیان جهان است.

فن‌خال در مورد سنگربان پیشین بارسلونا که قرار است با شیاطین سرخ تمرین کند تا به شرایط ایده‌آل خود برسد، عنوان کرد: تمامی انسان‌ها خاص هستند، چون همگی هویت‌های خاص خودشان را دارند و فلسفه کاری من هم این است که باید به هر انسان احترام گذاشت. ویکتور والدس هم فوتبالیست خاصی است، پیش از این با او کار کرده‌ام و رابطه خوب‌مان را با یکدیگر حفظ کرده‌ایم. حضور ویکتور هم در تمرینات منچستریونایتد جای تعجب ندارد، چون پیش از این هم بازیکنان بسیاری را در تمرین تیم‌هایی که هدایت‌شان را بر عهده داشتم، راه داده بودم که از آن جمله می‌توانم به رونالد دی‌بوئر و ادگارد داویدز اشاره کنم، والدس هم یکی از آنهاست.

وی در ادامه عنوان کرد: زمانی که هدایت تیم ملی هلند را بر عهده داشتم به روبین فن‌پرسی اجازه دادم تا زیرنظر کادر پزشکی منچستریونایتد به تمریناتش ادامه بدهد تا برای جام جهانی ۲۰۱۴ آماده شود. در آن موقع نیز هنوز سرمربی منچستریونایتد نشده بودم. پس این کار را پیش از این هم انجام داده بودم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.