قطع همکاری با نلو وینگادا ۶۰ هزار دلار برای فدراسیون فوتبال هزینه دارد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال قطع همکاری با نلو وینگادا را به عنوان جدی‌ترین گزینه روی میز کاری خود دارد، هرچند این اقدام خسارت مالی را برای آنها خواهد داشت.

کمیته فنی فدراسیون اگرچه تا چندی پیش بر تقویت کادر فنی تیم امید با سرمربیگری نلو وینگادا تاکید داشت اما با ورود حبیب کاشانی به عنوان مدیر جدید تیم امید، ظاهرا نظر آنها هم برگشته و به قطع همکاری با این مربی رای داده‌اند.

کاشانی آمده تا واسطه‌ای باشد میان فدراسیون، کمیته المپیک، وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای مسوول مرتبط با فعالیت‌های تیم امید تا این تیم که پیش از این در ادوار مختلف عمدتا بخاطر ضعف در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت‌ها نتوانسته راهی بازی‌های المپیک شود را به هدف چهل و چندساله‌اش برساند.

قرارداد مربی پرتغالی سالانه ۳۶۰ هزار دلار است که البته تداوم همکاری با او در گرو رضایت فدراسیون از عملکرد تیم امید در بازی‌های آسیایی اینچئون بود. بنابراین اگر فدراسیون تمایل به ادامه همکاری با او نداشته باشد طبق قرارداد تنظیم شده می‌تواند با پرداخت غرامتی کار را تمام کند.

براساس قرارداد فدراسیون و وینگاد،‌ او دستمزدش را هر ۳ ماه یکبار به مبلغ ۹۰ هزار دلار دریافت می‌کند که فدراسیون تاکنون تنها قسط اول مربوط به ۳ ماهه نخست قرارداد را به این مربی پرتغالی پرداخت کرده است و ۹۰ هزار دلار قسط دوم را بدهکار است.

همچنین بر اساس مفاد قراردادی که با وینگادا تنظیم شده، هر زمان فدراسیون تمایل به قطع همکاری داشت، می‌تواند با پرداخت دستمزد ۲ ماه یعنی معادل ۶۰ هزار دلار، این امکان را فراهم کند و دیگر مابقی مبلغ قرارداد سالیانه را به او نپردازد.

با توجه به صحبت‌های حبیب کاشانی مبنی بر اینکه بخاطر حفظ منافع ملی و ساختن قدرتمندانه تیم امید، اگر نیاز باشد باید خسارت مالی هم داد، به نظر می‌رسد این اتفاق چندان دور از ذهن نیست.

به گزارش ایسنا، وینگادا که از سوی کمیته فنی فدراسیون برای توضیح درباره عملکردش در تیم امید فراخوانده شده و باید یکشنبه در جلسه کمیته فنی شرکت کند، ظاهرا بخاطر مشکلات شخصی نمی‌تواند به تهران سفر کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.