مالک باشگاه میلان ۲ رقیب تیمش در سری A را به بی‌اعتبار کردن لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا در سطح اروپا متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیلویو برلوسکونی به شکست ۲ نماینده فوتبال اروپا در دور سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا واکنش تندی نشان داد و آنها را به پایین آوردن سطح فوتبال ایتالیا در قاره سبز متهم کرد.

در سومین دور از دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب رم در خانه خود ۷ بر یک به بایرن مونیخ باخت و شب بعد از آن یوونتوس یک بر صفر در خانه المپیاکوس یونان تن به شکست داد.

نخست وزیر پیشین ایتالیا در واکنش به این ۲ شکست به نشریه کوریره دلاسرا گفت: شکست‌‌های رم و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به خصوص شکست رم، ارزش فوتبال ایتالیا را پایین آورد.

برلوسکونی که تیمش خود فصل پیش را در رده نهم به پایان رساند و نه تنها در لیگ قهرمانان اروپای این فصل جایی ندارد بلکه از کورس قهرمانی سری A در فصل جاری هم جا مانده است، افزود: پارامترهایی که تیم‌‌های ایتالیایی در نظر دارند سطح‌شان افت کرده است  اما مشکل فقط این نیست بلکه جایگاه تیم‌های ما در رنکینگ اروپایی هم پایین آمده است.

برلوسکونی در ادامه انتقاد خود از وضعیت موجود فوتبال ایتالیا خاطرنشان کرد: باختی مانند آنچه که رم برابر بایرن مونیخ متحمل شد،‌ ارزش‌های یک بازیکن شاغل در سری A را به شدت کاهش می‌دهد. بعد از شکستی این‌ چنینی یکی از بازیکنان ما ممکن است ارزشش به یک چهاردم ارزش یک بازیکن در لیگ آلمان کاهش پیدا کند.

افت سطح فوتبال باشگاهی ایتالیا در چند سال اخیر نه تنها پیامدی همچون کاهش سهمیه سری A‌ در لیگ قهرمانان اروپا از ۴ تیم به ۳ تیم داشته است بلکه درآمدهای تجاری این لیگ را هم تا حدی چشمگیری کاهش داده است و با وضعیت فعلی به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از تیم‌های این کشور در آینده نزدیک شانسی برای ایستادن بر قله اروپا داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.