تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین رده‌بندی فیفا با چهار پله صعود در مکان چهل‌وچهارم جهان قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال دنیا در ماه اکتبر۲۰۱۴ را اعلام کرد که براین اساس تیم ملی ایران با چهار پله صعود و ۵۷۲  امتیاز در مکان چهل‌وچهارم جهان قرار گرفت. شاگردان کارلوس کی‌روش در بین تیم‌های آسیایی صدرنشین هستند.

در رده‌بندی کلی هم تیم ملی آلمان همچنان با ۱۷۶۵ امتیاز صدر این فهرست را در اختیار دارد. بعد از آلمان، تیم‌های آرژانتین و کلمبیا نیز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند. برزیل هم که به تازگی دونگا هدایتش را به عهده گرفته با یک پله صعود به رده ششم رده‌بندی کلی صعود کرد.

رده‌بندی ۱۰ تیم برتر جهان در ماه اکتبر ۲۰۱۴ به شرح زیر است:

۱- آلمان با ۱۶۶۹ امتیاز (بدون تغییر) ۲- آرژانتین با ۱۶۶۵ امتیاز (بدون تغییر) ۳- کلمبیا با ۱۴۲۰ امتیاز (بدون تغییر) ۴- بلژیک با ۱۳۸۸ امتیاز (یک پله صعود) ۵- هلند با ۱۳۷۵ امتیاز (یک پله سقوط) ۶- برزیل با ۱۳۰۷ امتیاز (بدون تغییر) ۷- فرانسه با ۱۱۹۱ امتیاز (دو پله صعود) ۸- اروگوئه با ۱۱۸۴ امتیاز (یک پله سقوط) ۹- پرتغال با ۱۱۷۵ امتیاز  (دو پله صعود) ۱۰- اسپانیا با ۱۱۱۹ امتیاز (دو پله سقوط)

همچنین رده‌بندی پنج تیم برتر آسیا در آخرین رده‌بندی فیفا به شرح زیر است:

۱- ایران با ۵۷۲ امتیاز (چهار پله صعود - چهل‌‌و چهارم جهان) ۲- ژاپن با ۵۵۷ امتیاز (چهار پله سقوط - چهل‌وهشتم جهان) ۳- ازبکستان با ۵۳۰ امتیاز (هفت پله سقوط - پنجاه‌وهشتم جهان) ۴- کره‌جنوبی با ۵۰۱ امتیاز (شش پله سقوط – شصت‌وسوم جهان) ۵- اردن با ۴۵۰ امتیاز (۱۳ پله سقوط – شصت‌و‌نهم جهان)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.