پرسپولیس درحالی در هفته دوازدهم لیگ برتر از سایپای البرز پذیرایی می‌کند که برای فرار از میانه جدول محکوم به پیروزی در این خانگی است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از عصر فردا (سه‌شنبه) با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که در زیر اشاره‌ای به این دیدارها خواهد شد:

صبای قم - گسترش فولاد تبریز یکی از تیم‌های لیگ برتری که در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از دور این مسابقات کنار رفت، صبای قم بود. تیم صمد مرفاوی مقابل شهرداری اردبیل تن به شکست داد و وداعی زودهنگام با جام حذفی داشت تا تمام تمرکزش از این هفته فقط و فقط روی لیگ برتر باشد و ضمن حفظ رتبه هشتم جدول فاصله خود را با صف مدعیان بالای جدول کمتر کند و ... . این تیم که در هفته‌های اخیر به مانند خیلی از تیم‌های لیگ برتری درگیر مشکلات مالی بوده در هفته دوازدهم میزبان تیمی است که در تعطیلات لیگ برتر دست به تغییر و تحول در کادر فنی زده است، با این امید و آرزو که با ناکامی وداع کرده و به اوضاع خود در جدول سروسامانی دهد.

گسترش فولاد که در ۱۱ هفته گذشته نصیبش دو پیروزی، پنج تساوی و چهار شکست بوده است، از این هفته فراز کمالوند را بالای سر خود می‌بیند. او که در تبریز از محبوبیت زیادی برخوردار است از این هفته با هدف نجات گسترش ۱۱ امتیازی از رده سیزدهم جدول به لیگ برتر بازمی‌گردد. کار فراز و شاگردانش در همین گام اول دشوار است، چرا که میهمان تیمی هستند که زخم حذف زودهنگام از جام حذفی را به تن دارد و به دنبال جبران این ناکامی در دیداری خانگی است.

پرسپولیس - سایپای البرز یکی از بازی‌های جذاب هفته دوازدهم همین رویارویی پرسپولیس با سایپاست، دو تیمی که با تحمل شکست یک بر صفر به ترتیب مقابل سپاهان و تراکتورسازی تبریز به تعطیلات لیگ برتر رفتند. دو تیم سعی کردند با بهره‌گیری مطلوب از تعطیلات، لیگ را با شرایطی مطلوب آغاز کنند. در این بین مشق گلزنی و بازی بهتر را با تقابلی که با تیم‌های دسته دومی کارگر بنه‌گز بوشهر و کیان بختیاری شهرکرد داشتند به خوبی انجام دادند و آماده بازی‌های هفته دوازدهم شدند.

شرایط پرسپولیس در لیگ برتر اصلاً مطلوب نیست. این تیم در ۱۱ بازی گذشته چهار پیروزی، سه تساوی و چهار شکست داشته و اندوخته امتیازاتش عدد نازل ۱۵ است. اختلاف ۹ امتیازی با صدرنشین و ایستادن در رده نهم جدول واژه «بحرانی» را برازنده توصیفِ تیمی می‌کند که با حمید درخشان نیز بهتر از دوران دایی بازی نمی‌کند. درخشان که به خوبی می‌داند اگر در چهار دیدار منتهی به پایان نیم‌فصل نیز تیمش ترک عادت نکند به سرنوشت دایی دچار می‌شود، قطعاً با تمام توان سرخپوشان را به میدان خواهد فرستاد.

سرخپوشان در این هفته میزبان سایپایی هستند که با یک امتیاز بیشتر از آنها رتبه ششم جدول را در اختیار دارد. سایپا شاید در نتیجه‌گیری بهتر از پرسپولیس عمل نکرده باشد اما هرچه هست اوضاع و احوال تیم جلالی بهتر از تیمی است که دیگر در بین مدعیان جایی ندارد و به زندگی در میانه جدول عادت کرده است. کامپیوتر جلالی اگر در جریان دیدار عصر فردا «هنگ» نکند، درخشان کار دشواری برای مختل کردن آن دارد، مگر اینکه نوشداری او در اردوی کیش جای تازه به سرخپوشان داده باشد.

پرسپولیس درخشان اوضاع و احوال خوبی ندارد. این تیم هنوز در شوک اتفاقات ملاقات جنجالی سیاسی و منتقی با مسئولان رئال مادرید بود که داستان اختلاف اسپانسر با مدیران باشگاه بالا گرفت و حامی مالی دست از حمایت خود کشید. در این حضور خواننده زیرزمینی در تمرینات، افشای اخبار درونی تیم و ... حواشی تیم را دوچندان کرده است. برای انفجار این دیگ جوشان فقط یک جرقه کافی است که آنهم می تواند با شکستی دیگر به وجود آید. شاید در همین هفته دوازدهم جرقه زده شود، البته شاید!

استقلال خوزستان - نفت مسجد سلیمان این هم دربی خوزستان است، البته از نوع زردآبی! تیم عبدالله ویسی که از هفته هشتم لیگ برتر جانی تازه گرفته و در این بین تنها یک شکست مقابل پرسپولیس داشته (شکستی که با اشتباهات فاحش داور رقم خورد) به دنبال تداوم روند روبه رشد خود مقابل هم‌استانی قعرنشین است که از ۱۱ بازی اخیر تنها هشت امتیاز اندوخته و فعلاً محکوم به حضور در انتهای جدول است. زردپوشان مسجد سلیمان که از هفته یازدهم مجدداً بهروز مکوندی را به عنوان سرمربی در کنار خود می بیند با اتکا به پیروزی هفته یازدهم مقابل فولاد به دنبال قربانی کردن دیگر تیم اهوازی لیگ برتر هستند. باید دید ویسی به دیگر مربی جوان لیگ برتر اجازه می‌دهد دومین پیروزی خود و تیمش در لیگ برتر را جشن بگیرد یا اینکه مکوندی و یارانش همچنان روی نوار پیروزی گام برخواهند داشت.

- برنامه دیدارهای هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:‌

سه‌شنبه - ۹۳/۷/۲۹ صبای قم - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم پرسپولیس - سایپای البرز، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه آزادی تهران استقلال خوزستان - نفت مسجد سلیمان، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی اهواز چهارشنبه - ۹۳/۷/۳۰ پدیده خراسان - استقلال، ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن مشهد ملوان بندرانزلی - نفت تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی بندرانزلی ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان راه‌آهن تهران - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه تختی تهران تراکتورسازی تبریز - پیکان تهران، ساعت ۱۷، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.