رؤسای اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون جهانی فوتبال به جنجالی که در نیمه نخست جدال تیم‌های صربستان و آلبانی در بلگراد رخ داد و باعث لغو این بازی شد، واکنش نشان دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، میشل پلاتینی اتفاقات جنجالی را که شب گذشته (سه‌شنبه) در جریان بازی‌های تیم‌های صربستان و آلبانی در بلگراد رخ داد، محکوم و اعلام کرد که یوفا در حال بررسی آشوب به راه افتاده در این بازی است.

در جریان این بازی یک هواپیمای بدون سرنشین که پرچم آلبانی را به اهتزاز درآورده بود بر فضای ورزشگاه پارتیزان به پرواز درآمد که بازی را برای لحظاتی متوقف کرد. یکی از بازیکنان صربستان با خشونت اقدام به کندن این پرچم کرده و آن را مچاله کرد که این حرکت او به مذاق بازیکنان میهمان خوش نیامد و سرآغاز یک نبرد فیزیکی دسته جمعی میان بازیکنان داخل زمین، نیمکت‌نشینان و حتی درگیری مأموران امنیتی با بازیکنان آلبانی شد. این بازی در حالی که در ابتدا اعلام شد از سر گرفته خواهد شد، در دقیقه ۴۶ توسط مارتین اتکینسون، داور بازی لغو شد.

پلاتینی با غیرقابل توجیه خواندن این اتفاق اظهار داشت: فوتبال قرار است مردم را به یکدیگر نزدیک کند و ورزش ما نباید درگیر هرگونه مسائل سیاسی (اشاره به اختلافات سیاسی مابین صربستان و آلبانی بر سر کوزوو) شود. صحنه‌هایی که در بلگراد دیدیم هیچ توجیهی ندارند.

در همین حال سپ بلاتر، نیز در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به اتفاقات بازی صربستان و آلبانی واکنش نشان داد. رئیس ۷۸ ساله فیفا نوشت: فوتبال هرگز نباید به عنوان ابزاری برای انتقال پیام‌های سیاسی به کار گرفته شود. من شدیداً‌ اتفاقاتی را که در بلگراد رخ داد، محکوم می‌کنم.

طبق اعلام رسانه‌های اروپایی یوفا ممکن است دو تیم صربستان و آلبانی را به خاطر آشوبی که در بازی سه‌شنبه در بلگراد به راه انداختند با کسر امتیاز یا برگزاری بازی‌های بعدی‌شان پشت درهای بسته مجازات کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.