رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال کشورمان پس از اتمام کارگاه افسران دوپینگ در جمع خبرنگاران حاضر شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی تاج در ابتدا راجع به جلسات گذشته اش در خصوص تغییر برنامه های لیگ گفت: ما دیگر امکانی برای ایجاد تغییر در برنامه لیگ برتر نداریم و اگر تغییراتی باشد، در حد تغییر استادیوم محل برگزاری یک بازی یا ساعت بازی هاست. 

تاج اضافه کرد: اگر ناچار نمی شدیم، تغییرات قبلی را هم اعمال نمی کردیم. به هر حال ما دیگر مانند گذشته عمل نخواهیم کرد. من نامه‌ای در این مورد به فدراسیون و کمیته مسابقات ارسال کردم که دیگر تغییری نداشته باشیم. این بار برنامه های تیم ملی باید متناسب با برنامه های لیگ باشد. این بحثی که مطرح می کنم حاصل چندین جلسه است که پشت سر گذاشتیم. در این جلسات هم شخص کروش حاضر بود و هم آقای کفاشیان. کارمان کاملا هماهنگ شده است. به هر حال آقای کروش هم ماز بی برنامگی ها شاکی و ناراضی بودند اما با توجه به نامه نگاری هایی که داشتیم، امید داریم تا شرایط با گذشته تفاوت کند و کسی به فکر تغییر در برنامه لیگ نباشد.

او راجع به کارگاه افسران دوپینگ نیز گفت: ستادی داریم به نام کنترل دوپینگ که مسئولانش به خوبی از عهده وظایف خود برمی آیند. البته باید تاکید کنیم که نباید رقابت‌های ناجوانمردانه در زمین وجود داشته باشد اما بحث مطرح شده کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهاست. ما در خصوص افزایش درآمدها تلاش کردیم و تبلیغات محیطی و سایر موارد را قیمتش را بالا بردیم در خصوص کاهش هزینه‌ها هم به باشگاه‌ها اعلام کردیم که این کار را انجام دهند البته خود ما هم در سازمان لیگ با کاهش هزینه روبه‌رو شدیم. ما تعدیل نیرو داشتیم تا نگویند فقط به باشگاه‌ها این موضوع اعلام شده است. در خصوص دوپینگ هم کاهش هزینه‌هایی باید وجود داشته باشد مثلا ما یک ناظر را برای رقابت‌ها می‌فرستیم. تلاش می‌کنیم که این امر عملی شود.

اما بخش جالب حرف های تاج، در خصوص شایعه مصرف مواد مخدر توسط برخی بازیکنان لیگی بود که او در این مورد افزود: من که تا به حال چنین چیزی را نشنیده ام اما به هر حال به نظرم خیلی خنده دار است که کسی بگوید بازیکنان فوتبال ایران مواد مخدر مصرف می کنند. اگر بازیکنی قرص نیروزا مصرف کند محکوم خواهد شد، چطور مواد مخدر مصرف کند و ما برخوردی نداشته باشیم؟!

تاج در خصوص جلسه ای که با باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا داشت، گفت: این یک بیچارگی است که باشگاه های ما به خاطر نداشتن امتیاز کافی حذف شوند یا سهمیه مان کم شود. روی این موضوع ایستادگی می کنیم تا برنامه مان دچار تغییر نشود چرا که باشگاه‌های ما باید با قدرت در آسیا شرکت کنند. تلاش می کنیم به هر شکلی که شده باشگاه های مان به مرحله بعدی صعود کنند اگر این اتفاق نیفتد ممکن است سهمیه ما به ۲ یا یک سهمیه کاهش یابد. اگر بخواهیم دوباره سهمیه را افزیاش دهیم سال‌ها طول می‌کشد. ما از لحاظ امکانات نمره ۲۰ گرفتیم و مشکلی از این بابت نداریم اما نباید فراموش کنیم هر نتیجه ای که کسب شود برای کنفدارسیون فوتبال آسیا و کمیته مسابقات هم مهم و دارای اهمیت است. متاسفانه در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان ما نتایج خوبی کسب نکردند تا از عربستان عقب بیفتیم. الان هم با فاصله میلی‌متری از ژاپن جلو هستیم. احتمال دارد قزاقستان از ما پیش بیفتد و سهمیه ما کاهش یابد.

اینکه رئیس سازمان لیگ با کروش مشکل دارد یا خیر، سوال دیگر خبرنگاران بود که تاج در این مورد گفت: ما صحبت کردیم و نامه‌ای هم نوشتیم که برنامه لیگ تغییر نکند. البته منطقی نیست که وارد این بحث ها شویم. من یکی از حامیان کارلوس کروش برای تمدید قراردادش بودم اما این دلیل نمی شود برنامه های مان را فراموش کنیم.البته کروش هم برنامه‌محور است.

تاج مجددا به پرونده بازیکنان سرباز به خصوص حسین ماهینی اشاره کرد و افزود: در مورد افزایش بودجه باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا جلساتی را برگزار کردیم تا این اتفاق رخ دهد اما در مورد حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس باید بگویم این مشکل را علی حمودی یا سایر بازیکنان هم دارند. اگر قرار است اتفاقی رخ دهد، نه تنها برای ماهینی بلکه برای سایر بازیکنان باید باشد. البته نباید اجازه دهیم بازیکن متخلف تشویق به انجام تخلف شود ولی با این حال طرف دیگر قضیه می گوید در این موضوع فقط بازیکنان تخلف نکرده اند. به نظر من باشگاه ها بی تقصیر هستند و باید در این خصوص یک تصمیم منطقی بگیریم تا بیش از این، باشگاه‌ها ضرر نکنند. نمی‌دانم چه بگویم نباید نسنجیده حرف بزنیم.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.