سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت: باید در انتخاب سرمربی تیم امید دقت می‌کردیم تا چنین نتایجی در مسابقات آسیایی رخ ندهد.
مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز پس از پیروزی مقابل ذوب‌آهن گفت: ما بازی خوب و  مهمی را از ذو‌ب‌آهن بردیم چرا که تا دقایق پایانی از حریف عقب بودیم اما بازیکنان تا آخرین لحظه تلاش کردند و نتیجه‌ای رقم خورد که هیچ وقت از ذهن من پاک نمی‌شود. به نظرم برد مقابل ذوب‌آهن شیرین‌ترین برد دوران مربیگری‌ام بود چون تساوی در این بازی به درد ما نمی‌خورد و با مساوی هم شرایط ما بحرانی می‌شد اما یک بازی ۶ امتیازی را بردیم و باعث شد وضعیت روحی تیم خوب شود و با انگیزه مضاعفی به ادامه بازی‌ها نگاه کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا گسترش فولاد نتوانست آن طور که از این تیم انتظار می‌رود نتیجه‌گیری کند، ادامه داد: اگر بخواهم کارشناسی در این خصوص حرف بزنم باید بگویم مسئول نتایج من هستم و قصد توجیه کردن ندارم اما اگر بر روی حرف‌هایم درست فکر شود می بینید که نه تنها نتایج ما بد نبوده بلکه خوب هم بوده است. ما ۳ بار در این ۹ بازی به اهواز رفتیم که همه از شرایط آب و هوای این شهر گله دارند چرا که گرما واقعا اذیت می‌کند.

تارتار اظهار داشت: ما با تیم‌های مدعی فولاد، نفت تهران، استقلال، سپاهان و حتی سایپا بازی کردیم که بازی با فولاد، استقلال و سایپا بیرون از خانه بود و سپاهان و نفت هم در تبریز با ما بازی کردند و ما به این مدعیان باختیم و باید بگویم گرفتن  ۱۰ امتیاز در ۹ بازی آن هم در حالی که قرعه سختی به این شکل نصیب ما شده کار هر تیمی نیست.

وی درباره حمایت مدیریت باشگاه گسترش فولاد تبریز از کادر فنی این تیم خاطر نشان کرد: شک نکنید که این حمایت تأثیرگذار است چرا که مدیران باشگاه ما با تجربه هستند و مشاوران خوبی هم دارند. آنها هم به این جمع‌بندی رسیده بودند که ما تاکنون بازی‌های سختی داشتیم اما من پیش از بازی با ذوب آهن به بازیکنان گفتم فکر کنید لیگ از همین بازی برای ما شروع می‌شود هر چند که نزدیک بود داور همه چیز را عوض کند.

تارتار درباره نارضایتی‌اش از قضاوت‌هایی که برای گسترش فولاد تبریز انجام شده، گفت: انتظار داریم کمیته داوران برای این موضوع یک فکر اساسی کنند، تا کی باید نتایج با اشتباهات داوری رقم بخورد؟ وقتی به شهری می‌رویم همه می‌گویند داورها سوت‌های ۵۰- ۵۰ را به سود میزبان می‌زنند اما وقتی هم که میزبان می‌شویم سوت‌ها به سود تیم میهمان می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با انتقاد از داوران از محروم شدن نمی‌ترسد، اظهار داشت: همه جای دنیا هم رسم بر این است که مربیان از قضاوت‌ها گله می‌کنند. قصد من اهانت به داوران نیست اما گلایه که می‌توانم انجام دهم هر چند که کتبا شکایتمان را به کمیته داوران اعلام می‌کنیم پس باید واقعیت‌ها را گفت چرا که همیشه نمی‌توانیم در ۳ دقیقه ۲ گل بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز درباره انتظارش از نتیجه‌گیری این تیم افزود: انتظار من از تیم بالاست و رتبه‌ای که داریم برازنده ما نیست چرا که پتانسیل تیمم را می‌شناسم و مطمئنا در بازی‌های بعدی جبران می‌کنیم تا بتوانیم به رتبه‌های بالای جدول برسیم، هر چند که کار سختی در پیش داریم.

وی در مورد دیدار این هفته تیمش مقابل ملوان بندرانزلی اظهار داشت: وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد و در زمین خودش بازی می‌کند قطعا انتحاری به مصاف ما می‌آید و ما می‌دانیم که کار سختی در انزلی در پیش داریم اما تمرین را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم تا از این وضعیت ملوان استفاده کنیم و ۳ امتیاز را از انزلی بیرون بیاوریم.

تارتار در پایان در خصوص نتایج ضعیف تیم ملی امید فوتبال کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون هم خاطر نشان کرد: باید در ابتدا برای انتخاب سرمربی دقت می‌کردیم، وینگادا با روحیات ایرانی‌ها آشنا نیست اما حالا که او در تیم حضور دارد باید هم به او زمان داد تا او بتواند با فرهنگ ما بیشتر آشنا شود. او هنوز نمی‌داند چطور با بازیکنان ایرانی برخورد کند تا بازیکنان اینطور بی‌برنامه بازی نکنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.