کارشناس فوتبال ایران گفت: با این بی‌برنامگی تا سال‌های سال رنگ المپیک را نخواهیم دید.
بیژن طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ناکامی تیم ملی امید در رقابت‌های قهرمانی آسیا در اینچئون گفت: تیم ملی امید از دیرباز با این مشکلات روبرو بوده است. همیشه برای حضور بازیکنان در اردو و هماهنگی‌هایی از این قبیل سختی‌هایی وجود داشته. ۴ سال پیش هم ما این مشکلات را داشتیم و باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دادند به طور مثال ما سینا عشوری را به تیم ملی امید آوردیم اما او برای فینال لیگ قهرمانان آسیا به باشگاه خود بازگشت. این بی‌برنامگی‌ها از قدیم وجود داشته و در سال‌های آینده هم خواهد بود و بدین شکل ما سال‌ها رنگ المپیک را نخواهیم دید.

وی افزود: غلام پیروانی با دل و جان برای تیم ملی امید کار می‌کرد اما قدر ندانستند و او را با نامهربانی کنار گذاشتند. پیروانی بی‌منت کار می‌کرد. او برای قرارداد خود صحبت نمی‌کرد ولی برای قرارداد ما چانه می‌زد. ما تیم را به نیمه‌نهایی بردیم و در حالی که از کره و ژاپن جلو بودیم دو بازی آخر خود را واگذار کردیم. همان موقع هم با ویتنام بازی کردیم و مشخص بود که این تیم در حال پیشرفت است ولی ما درجا می‌زنیم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه آیا باید کادر فنی تیم ملی امید تغییر پیدا کند، تصریح کرد: نلو وینگادا سرمربی تیم ملی امید مربی کوچکی نیست اما او زمان کمی در اختیار داشت. با فرصت ۶ ماهه و یک ساله نمی‌توان تیمی را موفق کرد. آنها به پیروانی فرصت ندادند اما باید این وقت در اختیار وینگادا قرار بگیرد. با یک برنامه‌ریزی ۴ ساله می‌توان به موفقیت رسید.

وی افزود: اکنون وقت تغییرات نیست. ما باید از شرایطی که به وجود آمده بررسی دقیقی داشته باشیم. حتی اگر اکنون حذف هم شدیم باید این فرصت را به کادر فنی بدهیم تا برنامه‌های خود را دنبال کنند و با ریشه‌یابی ضعف‌ها وضعیت بهتری پیدا کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.