مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: تیم سپاهان با روی کار آمدن حسین فرکی برای بازگشت به آسیا و تکرار افتخارات قبلی خود قدم برداشته است و تلاش می‌کنیم با شرایط پیش رو بتوانیم روزی فینال آسیا را در ایران میان دو تیم ایرانی برگزار کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهرزاد خلیلیان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و رسانه‌های گروهی اصفهان اظهار کرد: نحوه رفتارهای ما در سطح کشور نسبت به مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی اگر مقایسه شود قابل تحسین است به هنگامی که ما با فرکی صحبت کردیم تفاوت‌هایی رفتار ما در روش تودیع و معارفه مشهود بود.

وی بیان کرد: فرکی به عنوان یک چهره اسطوره در تیم ما حضور پیدا کرده همچنین ولاسکو کرانچار به عنوان یک فرد غیرایرانی به ورزش کشور ما خدمت‌های مناسبی انجام داد؛ وظیفه ما این بود که برای وی بزرگداشتی بگیریم و از او یاد کنیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: وقتی شخصیتی همانند فرکی به این شدت اذعان می‌کند که علاقه داشته در باشگاه سپاهان حضور پیدا کند و سرمربی این تیم باشد برای ما افتخار است. این مسئله برفرض یک تمدن به حساب می‌آید تمدن فقط به آب و زاینده رود نیست وقتی که ما زاینده باشیم به طور قطع به پیشرفت می‌رسیم و به همین دلیل سپاهان یک تمدن زاینده است.

وی افزود: نحوه ملاقات ما و عملکرد ما با کرانچار به گونه‌ای بود که پس از رفتن وی به هنگامی که ما با فرکی مذاکره کردیم او اعتقاد براین مسئله داشت که آیا کرانچار خودش از تیم رفته و خودش تمام کننده ارتباطش با باشگاه بوده و به همین دلیل فرکی قبول کرد که بدون حاشیه و با تدبیر وارد تیم سپاهان شود و حق این باشگاه را بگیرد.

خلیلیان خاطرنشان کرد: سپاهان یک باشگاه با قدمت ۶۰ ساله است و ما با حیثیت آن بازی نمی‌کنیم و بلافاصله بعد از اینکه گمان کردیم کرانچار نمی‌خواهد با ما کار کند در کمال سکوت با فرکی مذاکره کردیم تا او بتواند به سپاهان کمک کند.

وی گفت: فرکی یک سرمربی خوب با اخلاق و با عملکرد فنی بالا است که وقتی محرم نویدکیا کاپیتان تیم سپاهان از او به عنوان یک مربی بزرگ و تأثیرگذار در فوتبال ملی یاد می‌کند اهمیت حضور وی مشخص می‌شود ما به دنبال این هستیم که با استفاده از سوابق ملی فرکی و با توجه به توانایی‌ها و قابلیت‌های او آینده بهتری را برای سپاهان رقم بزنیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان بیان کرد: من افتخار می‌کنم که فرکی به عنوان یک مربی بزرگ حضورش در سپاهان را یک افتخار می‌داند ما پس از اینکه به فرکی اعلام کردیم که او را برای سرمربیگری تیم سپاهان در نظر داریم در دو جلسه در کمال صداقت و با صلابت به این نکته اشاره کرد که من خوشحالم که به عنوان سرمربی تیم سپاهان در شهر پرریشه و با فرهنگ اصفهان به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: در حال حاضر با روی کار آمدن فرکی ما به نتیجه گرفتن در آسیا فکر می‌کنیم و به دنبال این هستیم که به جام باشگاه‌های آسیا بازگردیم و قهرمانی‌ها و افتخارات گذشته را تکرار کنیم. زمانی که من متوجه شدم فینال جام باشگاه‌های آسیا بین العین امارات و الهلال عربستان است تاسف خوردم که چرا فینال جام باشگاه‌ها نباید میان دو تیم ایرانی برگزار شود. به همین دلیل من امیدوارم آینده بهتری با فرکی داشته باشیم.

خلیلیان گفت: در کاروان اعزامی به مسابقات آسیایی اینچئون باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با شش تن از ورزشکارانش حضور دارد و امیدوارم که درسالهای آینده روند بهتری در عملکرد این تیم‌ها و باشگاه سپاهان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شرایط اجتماعی کشور و لیگ برتر به گونه‌ای رقم خورده که ورزش به عنوان یک علم انسانی با احساسات مردم سروکار دارد و روی آن تأثیر می‌گذارد. در حال حاضر ما در یک رونسانس والیبال حضور داریم اما فوتبال با والیبال تفاوت دارد ما وقتی می‌خواهیم فرهنگ یک جامعه را عوض کنیم تا زمانی که به دنبال ساختن فرهنگ هستیم کار دشوارتری را پیش رو داریم.

وی درباره صحبت‌های محمدرضا خلعتبری پس از دیدار برابر پدیده مشهد مبنی بر تقدیم گلش به زلاتکو کرانچار بیان کرد: این مسئله نشان گر رفاقت بسیار کرانچار و این بازیکن است که اگر با کمی مثبت اندیشی ما مواجه شود مسئله خوبی به نظر می‌رسد.

خیلییان افزود: زمانی که ما مدیریت یک تیم را برعهده سرمربی قرار می‌دهیم تمام اختیارات تیم در دستان او قرار می گیرد و باشگاه در عوض از او نتیجه می‌خواهد. من امیدوارم با روندی که باشگاه‌های ما پیش می‌گیرند شرایط بهتری در ای اف سی پیدا کنیم و کرسی هایی که در گذشته داشته‌ایم را بتوانیم پس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با مدارک و شواهدی که ما داریم مشخص است که به هنگام حضور کرانچار به عنوان سرمربی سپاهان در آغاز فصل گزینه‌های دیگری نیز برای این سمت در نظر گرفته شده بودند اما با رقم مناسبی که کرانچار اعلام کرد ما صلاح دیدیم او را برای سومین سال پیاپی در سپاهان نگه داریم تا نتایج خوبی را کسب کنیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه حرفه‌ای از سپاهان نرفت تصریح کرد: کرانچار چندین بار به ما اعلام کرده بود که می‌خواهد از سپاهان برود اما متأسفانه بار آخر این اقدام به صورت حرفه‌ای انجام نشد و زمانی که ما در تهران حضور داشتیم او در زمین چمن از سپاهان خداحافظی کرد و درباره رفتنش نیز به من گفت ما تا آخر با هم دوست‌های خوبی خواهیم بود اما اکنون من نمی‌توانم در این تیم کار کنم. ما نیز به دلیل اینکه سپاهان جایی برای اجباری کار کردن نیست این مسئله را پذیرفتیم و فرکی را برسرکار آوردیم.

وی افزود: من تصور می‌کنم کرانچار به خاطر این مسئله در مراسم تجلیلش حضور پیدا نکرد که شاید با حضورش ناراحت شود و به سپاهان ضربه‌ای وارد شود ما نیز به تبع پس از رفتن وی تلاش کردیم با یک کار اصولی نگذاریم باشگاه وارد حاشیه شود به همین دلیل تمام بازیکنان را ممنوع المصاحبه کردیم خدارا شکر با تلاش‌هایی که صورت گرفت فرکی توانست در تیم حضور پیدا کند و روند نتیجه گیری را برای این تیم در آینده داشته باشیم.

خلیلیان گفت: باشگاه سپاهان به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای تلاش کرد که روند خوبی با بازیکنان و کرانچار داشته باشد البته در مواقعی ما تلاش کردیم که راست قضیه‌ را به همه اعلام کنیم اما در جاهایی که این اتفاق مقدور نبود ما فقط دروغ نگفتیم و راستش را نیز نگفتیم.

وی تصریح کرد: در امور بین الملل ما سالهای خوبی را نداشتیم و پشت سرنگذاشتیم حتی برای گرفتن یک ویزای ساده نیز با مشکل روبرو بودیم مهاجم کامرونی که قرار بود به اصفهان بیاید وارد تهران که شد از سوی دستگاه دیپلماسی ایران دیپورت شد. اما ما با تلاش‌هایی که کردیم توانستیم وی را به اصفهان بیاوریم و مشکلاتش را حل کنیم. متأسفانه در مسائل بین الملل ما تنش‌هایی را در سالهای اخیر داشتیم و روزهای خوبی برای ما نبود. اما با تغییراتی که صورت گرفت امروز وضعیت مناسبی پیدا کرده‌ایم و وزیران ما پیام‌های فرهنگی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و از شرایط گذشته دوری می‌جویند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: متأسفانه باشگاه از لحاظ هزینه‌ها و منابع مالی مشکلاتی را دارد در گذشته ما حدود ۱۷ رشته در باشگاه داشتیم که توانستیم با اضافه کردن رشته‌های هندبال، کاراته، تیراندازی، واترپلو، و دوچرخه سواری شرایط باشگاه را ارتقا ببخشیم. متأسفانه سالهای گذشته در برخی مواقع ما حتی امکانات باشگاه را نیز فروختیم. اما پس از آمدن من شرایط بهبود بهتری پیدا کرد و باشگاه شرایطش بهتر شد.

وی بیان کرد: در گرفتن عبدالله کرمی من از چندین مشاور کمک خواستم و پس از اینکه متوجه شدم کرمی بازیکنی با لیاقت و مورد نیاز سپاهان است کرانچار را از کرواسی خواستم و در جلسه‌ای توانستم آن را قانع کنم که کرمی را در ترکیب تیم قرار دهد. متأسفانه در آغاز لیگ ما چند بازیکن شاخص را از دست دادیم و با گرفتن چند بازیکن دیگر تلاش کردیم جای خالی آنها را پرکنیم. متأسفانه تعدادی از بازیکنان ما در حال حاضر مصدوم هستند و نمی‌توانند تیم را همراهی کنند اما امیدواریم که فرکی با قبول مسئولیت سرمربیگری تیم سپاهان شرایط بهتری را برای تیم رقم بزند.

خلیلیان درباره ثبت قرارداد حسین فرکی خاطرنشان کرد: قرارداد فرکی هنوز به ثبت رسمی نرسیده گفته‌هایی که مبنی بر مشکلات ثبت قرارداد فرکی مطرح می‌شود صحت ندارد و توسط دو تن از مسئولان سازمان لیگ رد شده؛ بالاخره فرکی مربی بزرگی است و تجربه بسیاری دارد و اعتبار بالایی را با خود یدک می کشد ما در ادامه با لغو قرارداد کرانچار و تونچی قرارداد فرکی را ثبت می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.