مدیر فنی تیم فوتبال جوانان کشورمان گفت: علاقه‌مندم تا در صورتی که سهام باشگاه ختافه توسط آقای هدایتی خریداری شد استعدادها را در آکادمی این باشگاه کشف کنم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی مهدوی‌کیا در خصوص همکاری‌اش با حسین هدایتی برای خرید سهام باشگاه ختافه اسپانیا گفت: آقای هدایتی تماسی با بنده داشت و درباره خرید بخشی از سهام باشگاه ختافه صحبت‌هایی را انجام دادیم با توجه به اینکه تجربه یک دهه حضور در فوتبال اروپا و بوندس‌لیگا را دارم و نوع باشگاهداری آنها را از نزدیک شاهد بودم دوست داشتم به هدایتی کمک کنم. او علاقه داشت در ایران و در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند که این اتفاق هنوز صورت نگرفته اما هدایتی تصمیم گرفته در اروپا جایگاهی را به دست بیاورد.

وی با اشاره به اینکه علاقه زیادی به کار در فوتبال پایه دارد، افزود: علاقه‌مند هستم در صورتی که این اتفاق بیفتد در آکادمی باشگاه ختافه استعدادیابی کنم و مطمئنا اگر یک ایرانی بتواند پایگاهی در فوتبال اروپا داشته باشد راحت‌تر می‌توانیم استعدادهایمان را به اروپا ترانسفر کنیم. امیدوارم توافقات به خوبی صورت بگیرد و اگر این اتفاق رخ دهد بیشتر تمرکز من روی استعدادها خواهد بود تا راهی برای پیشرفت استعدادهای ایرانی باز کنم. 

مدیر فنی تیم جوانان کشورمان درباره سفرش به اسپانیا با وحید هاشمیان و علی کریمی گفت: در این سفر بازدیدی از امکانات باشگاه ختافه و آکادمی آنها خواهیم داشت و استادیوم این تیم و شرایط فنی آنها را خواهیم سنجید. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد تا بتوانیم برای استعدادیابی جایگاهی را به دست آوریم. 

مهدوی‌کیا خاطرنشان کرد: پیش از اینکه با هدایتی صحبتی داشته باشم به دنبال ایجاد یک آکادمی مدرن در ایران بودم که در رایزنی‌هایی که داشتیم مشکلاتی وجود داشت و این اتفاق هنوز رقم نخورده است. داشتن یک آکادمی مدرن نیاز به یک زمین بزرگ دارد تا بتوانیم آکادمی مجهزی رادرست کنیم. با صحبتی که با هدایتی صورت گرفته اگر برای خرید سهام ختافه توافق صورت بگیرد یک مرکز استعدادیابی قوی را ایجاد می‌کنیم تا علاوه بر کشف استعدادها اگر فوق‌ستاره‌ای داشتیم بتوانیم این فوق ستاره‌ها را به فوتبال اروپا بفرستیم. 

وی با بیان اینکه امیدوارم قدمی خوبی برای پیشرفت فوتبال ایران برداشته شود، گفت: پیش از اینکه بخواهم والیبال را مثال بزنم باید پیروزی‌های آنها را به همراه قهرمانی تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی تبریک بگویم. اکنون می‌بینیم که والیبال شرایط بسیار خوبی دارد که این موضوع حاصل سال‌ها تلاش و کوشش بوده که در پایه‌های این رشته صورت گرفته اما در فوتبال برنامه‌ریزی درستی نداشتیم و اوضاع در این رشته نابسامان است که مطمئنااگر بتوانیم پایه‌ها را درست کنیم فوتبالمان از این نابسامانی خارج می‌شود.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شکست ۴ بر یک تیم امید مقابل ویتنام گفت: این نتیجه حاصل عدم برنامه‌ریزی در فوتبال پایه است. باید کاری انجام شود تا انتظارات را برآورده کنیم. علاوه بر تیم امید که امروز شکست خورد تیم نوجوانان هم روز گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا حذف شد و بعد از اینکه دو دوره متوالی در جام جهانی حضور داشتیم نتوانستیم سهمیه جام جهانی را کسب کنیم. تیم ویتنامی که در عمرش یک امتیاز هم از ایران نگرفته امروز ۴ گل به تیم ما می‌زند که این برای ما ناکامی است و اگر به فوتبال پایه توجه نشود شاید بدتر از این هم شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )