پیشکسوت فوتبال ایران گفت: شرایط فوتبال پایه در کشورمان خراب است که نمونه آن می‌توان به ویتنام اشاره کرد که در حالی که این تیم تا به حال یک امتیاز هم از فوتبال ایران نگرفته بود امروز چهار گل به تیم امید ایران زد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی مهدوی‌کیا که از سوی حسین هدایتی به عنوان همکار وی برای خرید سهام باشگاه ختافه مشخص شده است در این خصوص گفت: با توجه به تجربیاتی که از حضور بیش از یک دهه در فوتبال آلمان داشتم علاقه‌مند بودم تا بتوانم به فوتبال پایه کمک کنم.

وی ادامه داد: به خاطر موانعی که در کشورمان وجود دارد خیلی نتوانستیم در بخش خصوصی در این ورود کنیم اما امکان تحقق این امر در اروپا بود. در مجموع این مسئله را مفید می‌دانم به این دلیل که اگر یک استعداد در فوتبال کشورمان پیدا شد بتواند برای ادامه کار به مهد فوتبال دنیا برود.

وی ادامه داد: بیش از هر چیزی بحث استعدادیابی در این توافق مطرح بود و قرار است در سفری که برای بازدید از امکانات باشگاه ختافه خواهیم داشت در این خصوص نظارت و بازبینی‌های لازم را به عمل بیاوریم. در واقع در این سفر خیلی از مسائل روشن خواهد شد.

مهدوی‌کیا از علاقه‌اش به تأسیس یک آکادمی مدرن فوتبال در ایران خبر داد و گفت: متأسفانه در این مورد موفق نشدیم چون مسئله اصلی برای تأسیس یک آکادمی یک زمین بزرگ است. در بحث‌هایی که داشتیم فکر می‌کنم در آینده اگر در اروپا پایگاهی داشته باشیم می‌توانیم با ایجاد یک مرکز در ایران از جذب استعدادها، در نهایت بازیکنان فوق ستاره را به اروپا بفرستیم که امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال تأکید کرد: به خوبی مشخص است که این روزها در والیبال و برخی رشته‌های ورزشی چه اتفاقات خوبی می‌افتد که اگر این روند را ادامه دهیم باز هم در ورزش شاهد این موفقیت‌ها خواهیم بود اما فوتبال همچنان نابسمان است چون مشکلات فوتبال پایه همچنان پابرجاست.امروز در حالی ۴ بر یک از ویتنام باختیم که این تیم حتی یک امتیاز از فوتبال ایران نگرفته بود. نوجوانان نیز از رسیدن به جام جهانی باز ماندند بنابراین اعتقادم این است که شرایط فوتبال پایه خراب است و با ادامه این وضع در آینده بدتر هم خواهد شد. در مجموع بگویم که اگر می‌خواهیم انتظاری از چیزی داشته باشیم باید ابتدا کاری را انجام دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )