خریدار سهام باشگاه ختافه گفت: رقم خرید سهام باشگاه ختافه محرمانه است اما از باشگاه‌های ایرانی ارزان‌تر است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسین هدایتی که در نشست خبری برای خرید سهام باشگاه ختافه اسپانیا شرکت کرده بود با تبریک قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و صعود تیم ملی والیبال به مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان در خصوص اقدام خود برای خرید سهام باشگاه ختافه گفت:‌پس از صحبت‌هایی که با مدیرعامل باشگاه ختافه داشتیم تصمیم گرفتیم به عنوان سرباز ایران جاپایی را در فوتبال اروپا باز کنیم تا در راستای باشگاه‌داری در اینباره پس از استعدادیابی که خواهد شد ایرانی‌هایی که مستعد هستند به جای حضور در حوزه خلیج فارس به فوتبال اروپا روند و در تیمی که برای یک ایرانی هست بازی کنند.

وی با بیان اینکه توافقات اولیه در این خصوص امروز انجام شد و نسخه اولیه قرار نیز به امضاء رسید افزود: با آقایان کریمی، هاشمیان و مهدوی‌کیا توافق کردیم تا آنها طی یک ماه آینده به مادرید سفر کرده و پس از چانه‌زنی‌های لازم در خصوص توافق نهایی اقدامات لازم انجام شود.

هدایتی گفت: مطمئن باشید این موضوع یک اقدام مبارک برای فوتبال ایران خواهد بود البته ما دوست داشتیم در کشور تیم‌داری کنیم اما ظاهراً فضا و بستر طوری است که بخش خصوصی هنوز نمی‌تواند به دلخواه به مدیریت بپردازد. به همین دلیل کار را در اروپا پیگیری کردیم تا از تجربیاتی که کسب می‌شود نیز بتوانیم در فوتبال خودمان استفاده کنیم. در همین خصوص مسئولان ختافه اعلام آمادگی کردند تا ۵۱ درصد سهام این باشگاه را واگذار کنند که ما روی ۵۵درصد نظر بدهیم که همه این موارد طی سفر یک ماه آینده قطعی خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره سابق باشگاه پرسپولیس در مورد رقم این نقل و انتقال گفت: این یک موضوع محرمانه است. فکر می‌کنم پولی که رد و بدل می‌شود ارزان‌تر از باشگاه‌های خودمان باشد. علی‌رغم اینکه فوتبال یک صنعت در دنیای امروز مطرح می‌شود اما در ایران با وجود اینکه این رشته ورزشی سوددهی ندارد اما بعضاً قیمت‌هایی مطرح می‌شود که خیلی زیاد بوده و غیرمنطقی است.

هدایتی گفت: توافق بر سر این است که اگر سهام بیشتر از ۵۰درصد این باشگاه را داشته باشیم می‌توانیم در مدیریت این تیم لالیگایی نقش ایفاء کنیم که در این صورت می‌توانیم تعدادی از بازیکنان مستعد ایرانی را به تیم بزرگسالان ختافه منتقل کنیم ضمن اینکه در بحث استعدادیابی نیز تجارب خوبی را کسب خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای کادر فنی ختافه روی مربیان ایرانی حسابی باز شده است یا خیر، گفت: اجازه دهید ابتدا قرارداد منعقد شود و سپس صحبت از کادر فنی به میان آید. بنابراین هنوز اتفاقی نیفتاده با این حال ما از همین اول کار از اسطوره‌هایمان خواستیم که به ما کمک کنند و آنها هم پذیرفته‌اند. به زودی در همین راستا برنامه‌ها آغاز شده و بحث آکادمی و پایگاه استعدادیابی را استارت خواهیم زد.

هدایتی در مورد کمک ۱۰۰هزار دلاری‌اش به تیم ملی والیبال گفت: ماه‌ها بود که به ورزش به دلیل حواشی که داشت کمکی نداشتیم اما روز گذشته افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال به دیدار من آمد و او حامل پیام آقای داورزنی و مسئولان وزارت بود و تقاضا داشت تا پاداشی را برای تیم ملی والیبال در نظر بگیریم و این پاداش دو سه ساعت قبل از دیدار ایران و صربستان در کشور لهستان که رابطه مالی با این کشور نداریم تحویل بازیکنان تیم ملی شد. البته من عددی که گفتید را تأئید نمی‌کنم و مبلغ پاداش را می‌توانید از مسئولان فدراسیون بپرسید.

هدایتی که مدت‌هاست قصد خرید سهام باشگاه پرسپولیس را دارد در مورد این موضوع گفت: اینکه این اتفاق نیفتاد یا نخواستند را قبول ندارم بلکه شرایط هنوز فراهم نشده است و چنانچه شرایط فراهم شود کنسرسیومی را درست کرده‌ایم که شامل ۵ گروه بوده و دیگر ارتباطی با شخص ندارد. این تشکیلات اعلام آمادگی کرده است تا ۵۵درصد از سهام باشگاه را بخرد که هر موقع دوستان شرایط را فراهم کردند در مزایده شرکت می‌کنیم و آمادگی خرید این سهام را داریم.

وی افزود: امیدوارم مقامات ارشد ورزش وقت خودشان را در خصوص اصلاح ساختارها سپری کنند تا بخش خصوصی بتواند در ورزش هزینه کند و دیگر اینطور نباشد که بگویند که چرا از جیب بیت‌المال برای ورزش هزینه می‌شود در صورتیکه مسئولان ورزش به اصلاح ساختارها از جمله موارد مربوط به حق پخش و ... بپردازند، بخش خصوصی می‌تواند به راحتی در ورزش سرمایه‌گذاری کند. البته در همه جای دنیا برای بخش خصوصی احترام خاصی را قائل هستند اما ببینید در ایران چه شرایطی برای این بخش وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قصد خرید تیم‌های بزرگتر از ختافه را هم دارد یا خیر،‌گفت: اجازه دهید فعلا این یک مورد اتفاق بیفتد. ما که علاقه داریم و شاید در آینده اتفاقات بهتری هم رخ دهد.

هدایتی افزود: مالک فعلی ختافه حدود ۹۰ درصد این باشگاه را در اختیار دارد و اگر ما بین ۵۰ تا ۵۵ درصد این تیم را خریداری کنیم شاید برایمان کافی باشد. تا آنها هم بمانند و یک چیزی یاد بگیریم.

هدایتی در پایان در مورد اینکه چه اندازه به فوتبال اسپانیا علاقه‌مند است گفت: اغلب فوتبال‌دوستان ایرانی از جمله طرفدار بارسلونا هستیم اما اینبار با مادریدی‌ها بر خوردیم با این حال امروز یک پیراهن با امضای رونالدو را به من تحویل دادند که بحث علاقه من به این بازیکن هم وجود دارد. با این حال خود شخص بنده طرفدار بارسلونا هستند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )