سرمربی تیم امید کشورمان گفت: دنبال بهانه‌گیری نیستیم و نمی‌خواهیم بگوییم بازیکنان دیر به ما اضافه شدند با این وجود می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیریم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نلو وینگادا در کنفرانس خبری تیم‌های اعزامی به هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی (اینچئون ۲۰۱۴) گفت: خوشحالم که اینجا هستم و درباره هفدهمین دوره مسابقات آسیایی با شما صحبت می‌کنم. همه می‌دانیم که فوتبال رشته بسیار خاصی است و با توجه به اینکه در این مسابقات از بازیکنان زیر ۲۲ سال استفاده می‌کنیم جذابیت خاص خودش را دارد.

وی افزود: روند آماده‌سازی تیم کمی دیر شروع شد و تا زمانی که ما بخواهیم هدایت تیم امید را برعهده بگیریم هومن افاضلی زحمات این تیم را کشیده و با شناخت بازیکنان اطلاعات را به ما داده است. با اینکه کارمان را دیر آغاز کردیم اما دنبال عذر و بهانه نیستیم.

سرمربی تیم امید کشورمان با اشاره به مرحله اول آماده‌سازی این تیم خاطرنشان کرد: در مرحله اول لازم است در خصوص انتخاب بازیکنان تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم. هدف اول انتخاب بازیکنان برای المپیک ۲۰۱۶ برزیل است اما این مرحله بعدی ماست و چالشی که اکنون پیش‌رو داریم ۱۵ روز دیگر آغاز می‌شود و باید در اولین بازی مقابل ویتنام قرار بگیریم.

وینگادا با بیان اینکه فدراسیون فوتبال و کمیته فنی این فدراسیون تصمیم گرفته‌اند از بازیکن بزرگسال استفاده نکنیم گفت: بین بازیکنان دعوت شده بیشتر از بازیکنان زیر ۲۱ سال دعوت کردیم که در بین آنها بازیکنان زیر ۲۳ سال نیز حضور دارند اما با توجه به توافقاتی که صورت گرفته بود تصمیم گرفتیم از بازیکنان بزرگسال استفاده نکنیم. با توجه به دوره‌های قبلی مسابقات آسیایی و گزارش‌هایی که از دوره‌های قبل به من رسید نیت ما این بوده که در این دوره از بازیکنانی استفاده کنیم که زیر ۲۱ و ۲۳ سال باشند تا به آینده این تیم نیز کمک شود. در این دوره تصمیم گرفتیم که تلفیقی از این بازیکنان را با خود ببریم که در این بین ۷ نفر زیر ۲۳ سال هستند و بقیه از بازیکنان جوانتر تشکیل شده‌اند. با توجه به محدودیتی که داشتیم از هر باشگاه تنها ۲ بازیکن را به تیم دعوت کردیم تا آنها را در اختیار داشته باشیم.

وی درباره اولین اردوی تیم امید در کشور چین اظهار داشت: با توجه به اینکه دو هفته تا شروع بازی‌های آسیایی مانده و تاکنون این تیم را در اختیار نداشتیم این اولین اردوی رسمی ما به حساب می‌آید آقای افاضلی از ماه‌ها قبل برای این تیم زحمت کشید و حمایت‌هایی که داشته اکنون نیز ادامه دارد و او به عنوان مدیر فنی تیم سخت در تلاش است تا با آمادگی خوبی به بازی های آسیایی اعزام شویم. مسابقات اینچئون چالشی برای من نیست و این چالش برای همه مردم ایران است و امیدوارم حمایت‌های بیشتری از ما شود.

سرمربی تیم امید کشورمان با اشاره به ارزش مسابقات آسیایی برای بازیکنان جوان گفت: بازیکنانی که در تورنمنت حضور پیدا می‌کنند می‌توانند تجربه بین‌المللی خود را بالاتر ببرند با توجه به اینکه پیش از این در باشگاه‌ها نیز کار کرده‌اند. تمام تلاشم این بود ارتباط خوبی با باشگاه‌ها و سرمربیان تیم‌های لیگ برتری داشته باشم و با برنامه‌ریزی که انجام دادیم از هر تیم حداکثر ۲ بازیکن را دعوت کردیم تا بتوانیم از آنها استفاده کرده و تجربه‌شان را بالاتر ببریم. این کار ما به این دلیل بود که دوست نداشتیم لیگ متوقف شود و به باشگاه‌ها ضربه‌ای وارد کنیم.

وینگادا با تاکید بر اینکه زمان کمی برای آماده‌سازی تیم داشته است افزود: برای من راحت است که اکنون بگویم که زمانم کم بوده و دنبال بهانه باشم که بازیکنان را در اختیار نداشته‌ام اما با این کار روحیه بازیکنان و تیم نامساعد می‌شود و این کار را انجام نمی‌دهیم و می‌دانیم با روحیه و آمادگی بالای بازیکنان می‌توانیم عملکرد خوبی در بازی‌های آسیایی داشته باشیم و به دنبال همین هستیم. همانطور که تاکید کردم دنبال عذر و بهانه نیستم و می‌دانم می‌توانیم با انگیزه بالا و با حمایت فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را نتایج خوبی را در اینچئون بگیریم.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی تیم امید برای بازی‌های آسیایی در دو مرحله انجام می‌شود عنوان کرد: ابتدا در چین با توجه به فاصله زمانی ۳ ساعت و نیم تا ایران کار انطباق‌پذیری شرایط بدنی بازیکنان را انجام می‌دهیم و با توجه به فاصله یک ساعته چین و کره بازیکنان در همان کشور چین با شرایط زمانی و آب و هوایی منطبق شده و دوشنبه آینده یک دیدار تدارکاتی هم با تیم المپیک چین انجام می‌دهیم که محک مناسبی برای بازی با ویتنام است.

سرمربی تیم امید ادامه داد: هیچ گاه خودمان را از پیش برنده نمی‌دانیم در بازی‌های آسیایی گذشته ایران با وجود استفاده از ۳ بازیکن بزرگسال تنها یک بر صفر ویتنام را برده بود در حالی که در این دوره ویتنام علاوه بر بازیکنان زیر ۲۳ سال از سهمیه بزرگسال هم استفاده خواهد کرد اما ما این شرایط را نداریم.

وینگادا تاکید کرد: آرزوی ما این است که بتوانیم با تمامی نفرات خود کار را آغاز کنیم. افاضلی برای این کار زحمات زیادی کشیده تا ۲۰ بازیکن ما کنار هم باشد و درست است که شاید باشگاه‌ها و تیم ملی بازیکنان را نزدیک به یک ماه در اختیار نداشته باشند اما در نهایت بودن بازیکنان در کنار هم مزایایی دارد که به سود همه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که هدفگذاری شما برای مسابقات اینچئون تا چه مرحله است گفت: با توجه به تجربیات گذشته خود معتقدم ایران می‌تواند از تمام ظرفیت و پتانسیل خود استفاده کند به شرط آنکه تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. من همواره مرحله به مرحله و بازی به بازی فکر می‌کنم و امیدوارم در بازی نخست مقابل ویتنام عملکرد خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم امید کشورمان درباره اینکه چرا با ترکیب کامل تیم المپیک در این مسابقات شرکت نکرده در حالی که هدف خود را حضور در المپیک اعلام کرده بود تاکید کرد: من چنین چیزی نگفتم. فدراسیون از ما خواست تا از بازیکنان زیر ۲۳ سال استفاده کنیم. اکنون هم این تیم را برای المپیک ۲۰۱۶ ریو آماده می‌کنیم اما دو برنامه متفاوت داریم؛ از یک سو مسابقات آسیایی پیش روی ما بود و از سوی دیگر بعد از آن زمان مناسبی است که تا المپیک پیش‌رو داریم.

وینگادا گفت: تفکرات ما و آقای افاضلی یکی است و همه در یک مسیر حرکت می‌کنیم. ابتدا که به ایران آمدم از مقررات خبر نداشتم که بخواهیم درباره تیم امید و رده سنی آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در جام ملت‌های آسیا روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان خواهد نشست گفت: ما اکنون اینجا هستیم تا درباره بازی‌های آسیایی صحبت کنیم و مسئله اصلی این مسابقات است. روز گذشته به صورت مفصل در این خصوص صحبت کردم و نمی‌خواهم ذهنم را معطوف این موضوع کنم.

سرمربی تیم امید کشورمان در بخش پایانی سخنانش به رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: شما در یک طرف حضور دارید و ما در طرف دیگر اما ما مقابل هم نیستیم و امیدواریم در کنار هم باشیم تا این جوانان را حمایت کنیم و این بازیکنان جوان نسل آینده فوتبال ایران هستند. آنها فقط برای آینده نیستند و اکنون نیز تلاش می‌کنند تا برای ایران افتخارآفرین باشند.

وینگادا گفت: امروز صبح به من گفتند که گویا از شرایط ناراحتم اما باید بگویم بسیار خوشحالم که اکنون همه بازیکنان را در اختیار دارم و در کنار هم کار می‌کنیم. من نه تنها فوتبال بلکه تمام رشته‌ها را دنبال می‌کنم و ما هم در کنار دیگر رشته‌ها تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. اکنون که من لباس ایران را به تن کرده‌ام تمام رشته‌ها را دنبال خواهم کرد و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.