رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: دروازه‌بان اهل کشور مالی تیم استقلال خوزستان مشکلی برای بازی در لیگ برتر ندارد و می‌تواند از افرادی که بحث بیماری‌اش را مطرح کردند شکایت کند.
دکتر احمد هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اینکه گفته شده دروازه‌بان اهل کشور مالی تیم استقلال خوزستان با وجود بیماری کارت بازی در لیگ برتر را دریافت کرده، اظهار داشت: تمامی معاینات پزشکی روی این بازیکن انجام شده و مجوز بازی گرفته است. او هیچ مشکلی برای حضور در لیگ برتر ندارد.

وی افزود: به هیچ عنوان اخلاقی و قانونی نیست که درباره بیماری فردی در رسانه‌ها صحبت شود و تصور می‌کنم هیچ فردی با چنین اقدامی در مورد خودش موافق نیست. به مسئولان تمامی تیم‌ها هم اعلام کردیم که اجازه چنین کاری را ندارند. 

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره اینکه سرپرست تیم استقلال خوزستان اعلام کرده این دروازه‌بان اهل کشور مالی هپاتیت ضعیف دارد و قائم مقام باشگاه هم در این باره صحبت کرده، یادآور شد: مسائل مربوط به بیماری بازیکنان شخصی و محرمانه بوده و این دروازه‌بان می‌تواند از این افراد به دلیل افشای مسائل خصوصی خود شکایت کند.

هاشمیان با اشاره به اینکه اگر بازیکنی بیماری واگیردار داشته باشد قطعا از حضور او در مسابقات جلوگیری خواهد شد، به تسنیم گفت: معاینات کمیته پزشکی دقیق و هم‌رده با معاینات در سطح فوتبال اروپا انجام می‌شود. اگر بازیکنی بیماری واگیردار داشته باشد از فعالیت او جلوگیری می‌شود و همچنین وضعیت بازیکنان را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود آسیب ورزشی از فصل قبل دارد یا نه.

وی افزود: من حتی صحت و سقم بیماری این بازیکن را تایید نمی‌کنم چراکه اشاره کردم کسی حق افشای اطلاعات پزشکی خصوصی بازیکنان در رسانه را ندارد اما قطعا ما با بررسی پزشکی کامل مجوز بازی را به این بازیکن داده‌ایم.

هاشمیان در مورد اینکه قرار بوده بازیکنان فوتبال ایران صاحب شناسنامه پزشکی شوند و با این وجود پزشک استقلال تهران گفته اطلاعات مربوط به امیر حسین صادقی از پزشک تیم ملی به این باشگاه منتقل نشده عنوان کرد: دقیقا در پرونده پزشکی بازیکنان تمامی آسیب‌دیدگی‌های قدیمی و جدید بازیکنان ثبت شده و تمام باشگاه‌ها در جریان این گزارش‌ها هستند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: ارتباط بسیار خوبی میان کادر پزشکی تیم ملی و پزشکان باشگاه‌ها وجود دارد و اگر بازیکنی در تیم ملی مصدومیتی داشته باشد قطعا در گزارش کادر پزشکی تیم ملی موجود است. بنابراین من ادعای ستوده، پزشک تیم استقلال را نمی‌پذیرم و قطعا آن را رد می‌کنم. اگر صادقی مصدومیتی داشته در شناسنامه پزشکی بازیکن ثبت و به اطلاع باشگاه رسیده و اگر پزشک استقلال نظر دیگری دارد می‌تواند به کمیته پزشکی بیاید و در این باره صحبت کند.

هاشمیان با ابراز رضایت از نمونه‌گیری دوپینگ در لیگ برتر خاطرنشان کرد: در فصل گذشته مطابق برنامه پیش رفتیم و در هر سال  زمانی که به سمت پایان لیگ می‌رویم تعداد نمونه‌گیری‌ها را افزایش می‌دهیم. در مجموع معتقدم از نظر مبارزه با دوپینگ لیگ برتر ایران شرایط بسیار خوب و ایده‌آلی دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.