سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: ما مقابل پرسپولیس نیاز به اسلحه پنهان داشتیم و از هم‌اکنون قدم خبرنگاران در تمرینات نفت روی چشم ماست.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های نفت تهران و پرسپولیس ابتدا ضمن تسلیت به اهالی ورزش به خاطر درگذشت ناصر احمدپور اظهار داشت: ضمن عذرخواهی از اینکه چند دقیقه دیر در جلسه حاضر شدم باید به اهالی رسانه و مردم به خاطر از دست دادن یکی از خوش‌قلم‌نویسان تسلیت بگویم، اگر ما فوتبالیست‌ها رشدی در ورزش می‌کنیم و در جامعه مورد احترام و یا بعضاً مورد نگاه عصبانی مردم قرار می‌گیریم، به نوعی حاصل دسترنج رسانه‌هاست، به جامعه ورزش، رسانه، خانواده این مرحوم تسلیت می‌گویم و امیدوارم بقای عمر سایرین باشد.

وی در خصوص انتخاب تیم نفت به عنوان سرمربی، تصریح کرد: در ابتدای دوران مربیگری‌ام تصمیم گرفتم یک سال مدرسه فوتبال بزنم و با سنین شش تا ۱۹ سال آشنا شوم. حضور بعدی‌ام در تیم برق بود که شاید ریسکی بود که انجام دادم که جا دارد از کاظم اولیایی تشکر کنم، او در دو وهله به من کمک کرد، یکی زمانی بود که در استقلال حاضر شدم و دیگری زمانی بود که وارد عرصه مربیگری شدم، من خوش‌شانس بودم که زیر پرچم مقدس ایران فعالیت کردم، به عنوان بازیکن و سرمربی کار خود را دنبال کردم، حدود ۵، ۶ سال در این عرصه بودم و سرمربی تیم زیر ۲۳ سال بودم. پس از پنج سال دوری از نیمکت مربیگری باشگاهی برای دومین بار با نفت در تیم برتر حاضر شدم. هم‌اکنون شرایطم با گذشته فرق کرده، اگر در آن موقع مربی جوانی بودم، هم‌اکنون سختی‌های مربیگری و شکست‌ها و پیروزی‌ها را تجربه کرده‌ام و متفاوت شده‌ام، من یکی از جوان خوش‌شانس ۹۸ بودم که در کنار کارلوس کی‌روش به عنوان یک دانشگاه فعالیت کردم. افشین قطبی و کارلوس کی‌روش بیشترین تأثیر را در عرصه مربیگری من داشتند.

سرمربی تیم فوتبال نفت در خصوص علت انتخاب این تیم به عنوان سرمربی یادآور شد: جا دارد از یحیی گل‌محمدی تشکر کنم که بهترین نتیجه تاریخی نفت را رقم زد. یکی از دلایل انتخاب باشگاه نفت این بود که این باشگاه دیدگاه حرفه‌ای دارد و به انتخاب خودش پایبند است. در جامعه‌ای که جایگاه مربی تزلزل دارد اما مدیران این باشگاه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

منصوریان در خصوص دیدار با پرسپولیس در اولین بازی لیگ برتر اظهار داشت: قرعه‌کشی مسابقات خوب بود، همین که جایگاه استقلال و پرسپولیس را لحاظ نکردند به رشد فوتبال ما کمک می‌کند، امیدوارم بازی زیبایی شاهد باشیم، ما تلاش می‌کنیم همراه با نتیجه، بازی زیبایی را هم شاهد باشیم، می‌دانم دوستم علی دایی هم اینگونه است، تیم ما بدون تماشاگر است در حالی که پرسپولیس نیمه کامل کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه در دیدار فردا، نفت زیاد هم غریب نخواهد بود، گفت: فکر می‌کنم فردا زیاد غریب نباشیم، هواداران استقلال منصوریان را پس از مدتی روی نیمکت می‌بینند، امیدوارم که آنها جایگاه معروف آبی‌پوشان را پر کنند و بتوانیم بازی خوبی شاهد باشیم. در شروع لیگ، وضعیت بدنی بازیکنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و هر دو به دنبال حفظ امنیت خود و نیمکت هستند. اگر بازی ساعت ۱۷ برگزار می‌شد، در زیر آفتاب بی‌کیفیت بود، اما همین که ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه برگزار می‌شود آب و هوا می‌تواند به بهتر شدن بازی کمک کند.

سرمربی تیم فوتبال نفت در خصوص اینکه خبرنگاران را به تمرینات تیمش راه نمی‌داد، گفت: قدم همه روی چشم ماست، اکثر رسانه‌ها دور و بر تیم‌های پرهوادار هستند، من با حساب سرانگشتی که کردم ۱۵۰ هوادار داریم، ۳۰ بازیکن در تیم ما حضور دارند که اگر هر بازیکن به طور میانگین خانواده‌اش ۵ نفر باشند، ۱۵۰ هوادار خواهد شد. نوع قرعه‌کشی که صورت گرفت باعث شد تا ما پنهان‌تر کار خود را دنبال کنیم. شاید اگر به پرسپولیس نمی‌خوردیم تمرینات ما بازتر برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: ما پنج ستاره از دست دادیم، به هر حال نفت بازیکن‌ساز است و باشگاه‌های بزرگ و ولخرج به دنبال خرید بهترین‌ها هستند. ما از دو بازیکن باتجربه که در لیگ برتر حضور داشتند استفاده خواهیم کرد و احتیاج به تغییر ریتم داشتیم، ۱۰ بازیکن از تیم امید در کنار ما هستند، ۶ بازیکن از جوانان و بخش اعظمی از بازیکنانی که سال گذشته در کنار تیم حضور داشته‌اند. ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی را جذب کردیم و دو دفاع نیز به نام‌های سعید لطفی و مهدی شیری را گرفتیم. دیوید ویکروم پیش از حضور من با هماهنگی‌هایی که انجام شده بود به تیم اضافه شد، به نظر من او بازیکن خارجی نیست بلکه ایرانی است و بهتر از من و شما فارسی حرف می‌زند. وقتی مقابل پرسپولیس بازی می‌کنید باید یک اسلحه پنهانی داشته باشید، از هم‌اکنون به بعد قدم همه دوستان روی چشم.

 

 

*با سقف بودجه مخالفم/ ۱۵۰ بازیکن مشکل کارت معافی دارند

سرمربی تیم فوتبال نفت در خصوص هدف حضورش در آسیا اظهار داشت: سند چشم‌انداز باشگاه این بود که در سال ۱۳۹۷ آسیایی شود اما این مسئله یکی دو سال جلوتر اتفاق افتاد، ما هم در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستیم، در آسیا هم بهترین الگوی ما فولاد است که نزدیک این تیم باشیم. کسی پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته فولاد را به حساب نمی‌آورد، اما دیدید که این تیم به عنوان تنها نماینده ایران در مراحل بالاتر حضور داشت. ما در آسیا یک صخره کوچک پیش رو داریم که اگر بتوانیم آن را از پیش برداریم و در مرحله گروهی حاضر شویم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

 

منصوریان در خصوص مشکلاتی که برای برخی بازیکنان مبنی بر جعلی بودن کارت معافیت‌شان به وجود آمده، گفت: ابتدا من می‌خواهم در خصوص لیگ پویا صحبت کنم. لیگ پویا زمانی تعریف می‌شود که مشکلاتی وجود نداشته باشد، به طور مثال کمیته انضباطی ۵۰ میلیارد بدهکار است، این یکی از ایرادات بزرگ ماست. یکی دیگر از مسائل این است که باشگاه‌ها ردیف بودجه ندارند. در اسپانیا بین دو باشگاه مالاگا و بارسلونا اختلاف است، نمی‌توان آنها را یکسان دانست، من با سقف بودجه مخالفم. یکی دیگر از مسائل این است که امکانات سخت‌افزاری ما ضعیف است، هر باشگاهی که در لیگ حاضر می‌شود نباید بدهکار باشد. زمانی که بدهی وجود داشته باشد، برای بازیکن و کادر فنی ایجاد ناامنی می‌کند. یکی دیگر از مسائلی که لیگ ما پویا نیست این است که هنوز تقویم درستی وجود ندارد، البته امسال بهتر شده است. در برخی مواقع، بازی‌ها پشت سر هم برگزار می‌شود و در برخی اوقات تیم‌ها استراحت زیادی دارند.

وی افزود: بخش خصوصی هم در لیگ حضور ندارد، فکر می‌کنم به جز پدیده، سایر باشگاه‌ها از سوی دولت حمایت می‌شوند، اگر دولت باشگاه‌ها را مورد حمایت خود قرار می‌دهد باید برای همه یکسان باشد. اگر باشگاهی نمی‌تواند در فوتبال فعالیت کند بگذارید شکست بخورد، ایرادی ندارد.

 

وی در خصوص جعلی بودن کارت پایان خدمت بازیکنان گفت: ما نباید از فوتبالیست خرده بگیریم بلکه باید سازمان‌های پایین‌تر را مورد نکوهش قرار دهیم. چگونه بوده که این کارت‌ها صادر شده است و بعد اداره گذرنامه هم آنها را مورد تأیید قرار داده است، کارت معافیت جعلی نیست، مدارک و آنهایی که این کارت‌ها را صادر می‌کنند مشکل دارند. فوتبالیست، جوان است و به او می‌گویند فلان مبلغ را پرداخت کند، اگر هم‌اکنون بخواهیم ۱۰ سال گذشته را مورد ارزیابی قرار دهیم بالای ۱۵۰ بازیکن دچار این مشکل می‌شوند، حالا اسم ۲۱ بازیکن عنوان شده است.

وی افزود: این موضوع خوش‌بحال تیم‌های نظامی است به خصوص تراکتورسازی می‌شود، البته ملوان هم است که می‌توانند ستاره‌های خوبی جذب کنند. شک نکنید مدتی از این مسئله می‌گذرد و رنگ و لعاب این موضوع کمرنگ می‌شود و همه فراموش می‌کنند. این موضوع باید ریشه‌ای برطرف شود و به مسأله نگاه واقعی داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.