رئیس دپارتمان داوری فوتبال کشورمان گفت: ‌این همه داور در تست‌های امروز رد شدند چرا همه به رد شدن ترکی گیر می‌دهند؟
به گزارش خبرگزاری فارس، در تست آمادگی جسمانی داوران برای حضور در لیگ برتر تعدادی از داوران از جمله محسن ترکی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان رد شدند.

در همین رابطه حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: محسن ترکی هم مثل بقیه داوران رد شده است؛ اما نمی‌دانم چرا این موضوع این‌قدر برای رسانه‌ها مهم است که همه فقط به دنبال محسن ترکی هستند اما باید بگویم حدود ۸ داور و ۱۸ کمک‌داور از این تست رد شدند و برابر طرحی که اعلام شده تا پایان نیم‌فصل در قضاوت حضور ندارند.

وی ادامه داد: در نیم‌فصل از داوران تست‌های مجدد گرفته می‌شود تا اگر از نظر آمادگی جسمانی به حد ایده‌آل رسیدند بتوانند در لیگ برتر قضاوت کنند چرا که ما نمی‌توانیم بدون آمادگی جسمانی داوران به آنها قضاوت بدهیم.

عسگری اظهار داشت: اشکان خورشیدی، محسن ترکی و ... داورانی بودند که در این دوره نتوانستند در تست آمادگی جسمانی موفق باشند و به همین دلیل از قضاوت در نیم‌فصل اول منع شدند البته داوران دیگری هم بوده‌اند که در رده ملی قضاوت می‌کردند و به دلیل رد شدن در این دوره نمی‌توانند در نیم‌فصل اول داوری کنند.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال کشورمان درباره اینکه آیا برای قضاوت لیگ برتر داور کم می‌آید یا نه، خاطرنشان کرد: خیال شما راحت باشد چرا که داور کم نمی‌آوریم. حدود ۲۰ یا حتی بیشتر داور داریم که می‌توانند در لیگ برتر قضاوت کنند و مشکلی از این بابت نداریم.

وی ادامه داد: داورانی هم که در تست‌های امروز رد شدند به دلیل شرایط آمادگی جسمانی بوده و اگر در نیم‌فصل بتوانند به حد ایده‌آل برسند به آنها قضاوت خواهیم داد و الا از قضاوت آنها جلوگیری خواهد شد.

عسگری اظهار داشت: در تعطیلات نیم‌فصل از داوران مجدداً تست خواهیم گرفت؛ اما زمان نیم‌فصل هنوز مشخص نیست و به همین دلیل ما هم نمی‌توانیم از حالا تاریخ دقیقی برای تست مجدد از داوران اعلام کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد داورانی که مد نظر ما بودند همین‌ها بودند و محسن قهرمانی هم در این دوره حضور نداشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.