باشگاه فوتبال استقلال در بدترین وضعیت چندین ساله خود به سر می‌برد. شرایطی که شاید مانندش را در تیم‌های سطح پایین فوتبال ایران دیده باشیم.

به گزارش ایسنا،‌ شاید با شنیدن اخباری از قبیل اینکه تیمی،‌ مدیرعامل ندارد و برکنار شده، سرمربی فصل آینده‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و با انبوهی از بدهی‌های مالی مواجه شده است، به یاد تیم‌های لیگ دسته یک بیفتیم که همیشه در معرض چنین مشکلاتی بوده‌اند اما چنین خصوصیاتی در یک تیم لیگ برتر وجود دارد، آن هم نه در تیم‌های رده پایین لیگ برتر بلکه تیمی که یکی از پرطرفدارترین تیم‌ها در ایران است. استقلال در حال حاضر وضعیت تیم نوپایی را گرفته است که بعد از چند سال فعالیت، دچار این خلاء‌های ناشیانه شده است. بحث بر سر باشگاهی است که قدمتی ۷۵ ساله دارد.

برای شرایط این روزهای استقلال نمی‌توان گفت ماجرا دقیقا از کجا شروع شد اما سرنخ اتفاقات استقلال را از هر کجا گرفت، به این انتهای بی‌ابتدا خواهیم رسید. آیا باید گفت مشکلات استقلال از موقعی بود که امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال شد یا زمانی که احمد سعادتمند به ساختمان طبفه پنجم باشگاه استقلال رسید؟

تاریخ باشگاه استقلال در این چندساله برای هوادارانش پر از تلخی و پر از اتفاقات تنش‌زا بوده است. هواداران آبی‌پوشان پایتخت، در این چند ساله نتوانستند هیچ ثباتی را در هیچ یک از ارکان باشگاه ببینند. آبی‌ها چه در نیمکت مربی‌گری و چه در صندلی مدیرعاملی، در سال‌های اخیر با افراد بسیاری مواجه شدند که هر کدام از آن‌ها نیز نتوانستند عمر بلند مدتی در استقلال داشته باشند. یکی به دنبال پول بیشتر بود، آن یکی را سر تمرین راه ندادند، یک مدیرعامل را هواداران راهی کردند و دیگری را با نظر هیات مدیره خارج کردند.

حال شاید به دنبال دلایل بود. دلایلی که استقلال در این چند سال چطور نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و ناکام بزرگ رقابت‌ها و مسابقات بوده اما حریف قرمز خود توانسته در این مدت افتخاراتی به دست آورد که تا پیش از این تجربه نکرده بود. از این توجیهات، یکی می‌گوید ضعف مدیریت، دیگری از مشکلات کادر فنی صحبت می‌کند و عدم ثبات بازیکنان را علت اصلی این ماجرا می‌داند و دلایلی دیگری که شاید صحت و درستی مشخصی نداشته باشد.

اما هر چه که هست، باید واقعیت را پذیرفت. استقلال در این چند سال نتوانسته موفقیت چشمگیری به دست بیاورد. حال این به خاطر مدیرعامل یا نبود یک سرمربی خوب باشد. آبی‌پوشان در این مدت آنقدر حاشیه‌ها را به جای متن در خط و مسیر خود قرار دادند که همه چیز را از دست دادند و در حال حاضر در تنهاترین وضعیت ممکن خود به سر می‌برند؛ تیمی که نه مدیرعامل دارد، نه وضعیت سرمربی آینده‌اش مشخص است و بازیکنان فصل آینده و مطالباتی که باید پرداخت شود در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

روز چهارشنبه، ساختمان باشگاه استقلال، مثل این روزهای تیمش، سوت و کور بود. در حالی که خبر از برکناری سعادتمند توسط هیات مدیره باشگاه استقلال منتشر شده بود، احمد سعادتمند در ساختمان طبقه پنجم باشگاه حضور داشت. چند تن از نزدیکان و یکی از معاونان باشگاه نیز کنار او حضور داشتند. سعادتمند پس از جمع کردن وسایلش و خداحافظی با کارکنان باشگاه،‌ برای همیشه با استقلال خداحافظی کرد.

حال این استقلال مانده است و هزاران مشکل. آبی‌ها پرتنش‌تر از همیشه، باید فکری به روزهای آینده خود کنند. چیزی به شروع فصل جدید لیگ برتر باقی نمانده اما هنوز هیچ چیزی مشخص نشده است. در این کوران اتفاقاتی که برای استقلال رخ داد، احمد مددی سرپرستی باشگاه استقلال را بر عهده گرفته است و باید دید تکلیف هزاران ابهام و مشکل آبی‌پوشان به کجا می‌رسد. تیمی که شاید شایسته این همه مشکل و حاشیه نبود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۹ )