داور پیشکسوت فوتبال کشورمان به داور اردنی دیدار پرسپولیس مقابل پاختاکور نمره قبولی داد، اما گفت داور بیش از اندازه به VAR متکی بوده است.

داور پیشکسوت فوتبال کشورمان به داور اردنی دیدار پرسپولیس مقابل پاختاکور نمره قبولی داد، اما گفت داور بیش از اندازه به VAR متکی بوده است. یدالله جهانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره عملکرد داور دیدار پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان اظهار داشت: درباره تیم داوری، از اردن و کمک‌هایش باید بگویم که آنها خوب دویدند و بسیار خوب قضاوت کردند. تنها مشکل این بود که داور در نیمه اول، خیلی متکی به VAR بودند. این داور در دقیقه ۱۵، بدون کمک داور ویدئویی هم می‌توانست اخراج کند، چون هم تکل شدید بود و هم خشن و بالای قوزک پای کامیابی‌نیا را زد.

وی افزود: در دقیقه ۲۶ توپ به بدن بازیکن پرسپولیس خورد که داور کرنر اعلام کرد، اما با VAR پنالتی را چک کردند که تصمیم داور درست بود. در دقیقه ۴۱ هم خطای بازیکن پرسپولیس روی بازیکن پاختاکور، می‌توانست یک اخطار برای احسان پهلوان به دنبال داشته باشد، اما داور فقط خطا اعلام کرد.

داور بازنشسته فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در دقیقه ۶۴ که اعلام داور ضربه دروازه بود، اما کرنر شده بود. هرچند VAR هم برای پنالتی کنترل کرد که به درستی پنالتی اعلام نشده بود.

جهانبازی خاطرنشان کرد: همچنین در دقیقه ۸۲ بازیکن پاختاکور با زانو به پهلوی بازیکن پرسپولیس زد و داور می‌توانست اینجا هم از کارت زرد استفاده کند که این کار را نکرد. در مجموع می‌توان به این داور نمره قبولی داد، چون اشتباهات تأثیرگذار نداشت و تنها نمره منفی او متکی بودن به کمک داور ویدئویی در نیمه اول بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.