با توجه به تغییر قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم پرسپولیس حتی باوجود کسب نتیجه تساوی مقابل الشارجه امارات به مرحله بعد صعود نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب این قاره شب گذشته به پایان رسید. در گروه سوم، پرسپولیس ایران با یک گل مغلوب الدحیل قطر شد و الشارجه امارات با ۶ گل تیم التعاون عربستان را در هم کوبید.

با احتساب نتایج شب گذشته، شرایط امتیازی دو تیم پرسپولیس ایران و شارجه امارات یکسان و صحبت در خصوص احتمالات صعود یکی از این دو تیم به دور بعدی است.

اگر فرض بر این باشد التعاون عربستان موفق به شکست الدحیل قطر نشود، الدحیل صعود می‌کند و دومین تیم صعود کننده گروه C از میان پرسپولیس یا شارجه خواهد بود.

طبق قوانین مسابقات در صورت برابر بودن امتیاز دو تیم یا بیشتر در جدول، بازی رو در روی آنها تکلیف تیم صعود کننده را مشخص می‌کند، اما در صورتی که بازی‌های رو در رو مساوی باشد، تفاضل گل تعیین کننده است.

با توجه به قوانین قبلی AFC مبنی بر گل زده در خانه حریف، این تصور وجود دارد که پرسپولیس در صورت تساوی بدون گل یا یک-یک، به دلیل تساوی ۲-۲ در امارات، بالاتر از شارجه راهی مرحله بعدی می‌شود، اما این قانون تغییر کرده است.

با توجه به متمرکز برگزار شدن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) در قطر، AFC قانون گل زده در خانه حریف را حذف کرده و تفاضل گل تعیین کننده است. بنابراین پرسپولیس برای صعود، فقط باید به فکر پیروزی مقابل شارجه باشد؛ هرچند جدول AFC هنوز تفاضل گل را لحاظ نکرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.