یک پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: پورموسوی مربی کاربلدی است اما کار سختی در کِشتی طوفان زده نفت آبادان دارد.

امین یزدانی‌اصل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: سرانجام پس از کش و قوس‌ها، بلاتکلیفی‌ها و در میان دلهره و دل نگرانی‌های فراوان هواداران متعصب آبادانی، هدایت تیم بحران‌زده نفت به پورموسوی سپرده شد. این مربی که در چند بازی پایانی لیگ نوزدهم ریسک کرد و هدایت پارس جنوبی جم را برعهده گرفت و اگرچه نتوانست از سقوط این تیم جلوگیری کند، مجددا در قامت یک منجی، ریسک هدایت تیمی را برعهده گرفته که بهترین نفرات خود را از دست داده است.

وی با بیان این‌که پورموسوی مربی کاربلدی است اما کار سختی در کشتی طوفان زده نفت آبادان دارد، افزود: این سوالات مطرح است که آیا پورموسوی قادر است از تیمی که شاید کمتر از ۱۰ درصد شاکله‌اش باقی مانده، در مدت زمانی کم، تیمی بسازد که بتواند مقابل تیم‌هایی قرار بگیرد که میلیاردی بسته شده‌اند؟ و این‌که تضمینی است که مجددا وزارت نفت به نیمچه وعده‌هایی که به مدیریت صنعت نفت داده، تا آخر فصل عمل کند؟ و کدام بازیکنان با کیفیتی در بازار باقی مانده‌اند که بتوانند خلاء ناشی از خروج ستاره‌های صنعت نفت را پر کنند؟ آن‌هم با قیمتی که در حد توان نفت باشد.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان عنوان کرد: پورموسوی سال بسیار سختی در آبادان دارد، هرچند خوزستان مملو از استعداد فوتبال است اما باید توجه داشت که برای تشکیل یک تیم در چنین سطحی از فوتبال ایران و همچنین رسیدن به انسجام تیمی و وحدت تاکتیکی، به حداقل ۶ ماه زمان نیاز است و آیا هواداران آتشین مزاج و ‌کم حوصله‌ آبادانی چنین فرصتی را به پورموسوی می‌دهند؟ وی گفت:‌ به هرحال پورموسوی چنین مسئولیت سنگین و دشواری را پذیرفته است و باید از ابتدای کار تمام مسئولیت‌ها را نیز برعهده بگیرد. البته پورموسوی یک مربی بومی است که در راس کادرفنی نفت آبادان قرار گرفته و با جو، فضا، فرهنگ و جغرافیای فوتبال آبادان و خوزستان به خوبی آشنایی دارد و از سویی دیگر نیز شیوه مربیگری پورموسوی به صورتی است که مقبولیت عمومی دارد. او تجارب گران‌بهایی در مسیر سخت و دشوار مربیگری، آن‌هم در بیشتر سطوح فوتبال کشور کسب کرده است که می‌تواند از آن‌ها در این شرایط سخت در راستای موفقیتش استفاده کند.

یزدانی‌اصل افزود: ‌از طرف دیگر نیز انتخاب پورموسوی فرصت بسیار خوبی است که او از نیروهای شایسته، با انگیزه و دلسوخته بومی چه در کادر فنی و چه در بدنه تیم استفاده کند. اگر پورموسوی بتواند باتوجه به عرق، تعصب و حمایت خاص‌اش از بازیکنان خوزستانی، باز هم این کار را در نفت انجام دهد، مطمئنا تیمی یکپارچه، همدل و یکرنگ را وارد رقابت‌های لیگ بیستم خواهد کرد که در انتها نتیجه قابل قبولی برای فوتبال آبادان و خوزستان به دست می‌آید.

وی بیان کرد: فضایی که برای دو تیم نفت آبادان و ‌مسجدسلیمان به وجود آمده است، بهترین فرصت برای بروز و ظهور استعدادهای ناب فوتبال آبادان و خوزستان است. پورموسوی طی سال‌ها کار با رده‌های سنی مختلف نشان داده که پتانسیل بهره‌گیری از کلیه نیروهای خوزستانی را در تیم نفت آبادان دارد. او نباید وارد حواشی ناخواسته شود زیرا متاسفانه خواهی نخواهی عده‌ای خاص یا گروه‌های فشار در آبادان که به دنبال سهم خواهی هستند و مطلقا دلسوز صنعت نفت هم نیستند، ممکن است او را وارد بازی‌های ناخواسته‌ای کنند که نتواند روی کار اصلی‌اش تمرکز کند. البته این معضل و ‌مشکل، خاص آبادان نیست بلکه در همه جای کشور وجود دارد اما با شدت و ضعف همراه است‌.

این فوتبالیست سال‌های دور خوزستان گفت:‌ استفاده از مربیان دلسوز، فهیم و امتحان پس داده آبادانی در کادر فنی می‌تواند به پورموسوی در این مسیر کمک کند. همچنین احترام به پیشکسوتان صنعت نفت و استفاده از تجارب و مشاوره‌های برخی از دلسوزان و بزرگان فوتبال این شهر می‌تواند برای پورموسوی راه‌گشا باشد. در هر صورت این انتخاب را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم مدیران تیم و هواداران صنعت نفت و کلیه علاقه‌مندان فوتبال خوزستان از پورموسوی حمایت کافی و لازم را به عمل آورند تا او با خیالی آسوده بتواند برنامه‌هایش را انجام دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.