یک بازیکن پیشین استقلال می‌گوید این تیم عادت به فرصت‌سوزی و در ادامه به آب و آتش زدن دارد.

محسن یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار استقلال و الشرطه که با تساوی یک بر یک پایان یافت، اظهار کرد: استقلال عادت کرده که فرصت‌ها را از دست بدهد و دوباره به زحمت زیاد بیفتد و خودش را به آب آتش بزند و جبران کند.

او با بیان این که استقلال در نیمه نخست بازی با الشرطه عملکرد بسیار ضعیفی داشت، گفت: تیم از لحاظ اعتماد به نفس در شرایط خوبی نبود که می‌تواند به خاطر اتفاقات مربوط به فینال جام حذفی و حواشی روزهای گذشته باشد. اگر الشرطه دقت می‌کرد گل‌های دوم و سوم را هم می‌زد.

این بازیکن پیشین استقلال با اشاره به عملکرد خوب این تیم در نیمه دوم گفت: در نیمه دوم ورق برگشت و استقلال دیگری را دیدیم که فوق‌العاده کار کرد. تیم عراقی مقداری از نظر بدنی افت کرد و استقلال به راحتی می‌توانست حریفش را شکست دهد و شرایط به گونه‌ای شود که خیال استقلال راحت شود.

یوسفی با انتقاد از عملکرد دیاباته در چند بازی اخیر استقلال گفت: او برابر الشرطه عملکرد ضعیفی داشت. او در فینال جام‌حذفی هم ضعیف بود. ما بازیکنی را می‌بینیم که در چند بازی اخیر افت کرده و در نتیجه به استقلال ضربه زده است.

این پیشکسوت استقلال با اشاره به بازی فرشید اسماعیلی یادآور شد: هر وقت اسماعیلی در کناره‌ها بازی می‌کند، عملکرد خوبی ندارد. وقتی او جلوی هافبک دفاعی‌ها قرار دارد، خودش و تیم شرایط بهتری دارند. از طرفی با ورود علی کریمی به زمین، استقلال هم نظم بهتری گرفت و توپ به خوبی به نقاط مختلف زمین پخش شد.

وی درباره تاثیرگذاری بالای مطهری در هنگام ورود به زمین و قرار نگرفتن او در ترکیب اصلی تیم اظهار کرد: به نظرم از ارسلان مطهری به خوبی استفاده می‌شود. او هنگام ورود به زمین در نیمه دوم، انرژی بالا و تاثیرگذاری بیش‌تری دارد. شرایط هم به گونه‌ای است که نمی‌توان از او در ابتدای بازی استفاده کرد.

یوسفی درباره بازی استقلال و الاهلی و شانس آبی‌ها برای موفقیت در این دیدار و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا گفت: الاهلی یک مقدار متفاوت بازی می‌کند. آن‌ها خیلی پر نوسان هستند و اگر استقلال مانند نیمه دوم بازی با الشرطه عمل کند، می‌تواند این تیم را شکست دهد. موفقیت استقلال در این دیدار بستگی به شرایط روحی تیم دارد. البته الاهلی هم خیالش از صعود راحت شده و شاید انرژی همیشگی را نداشته باشد.

او با اشاره به آرامش مجید نامجومطلق در کنار زمین خاطرنشان کرد: از نحوه مربیگری او خوشم می‌آید. او بازیکن بزرگی بوده و با آرامش خود در کنار زمین، کار بازیکنان را راحت می‌کند و آن‌ها می‌توانند بازی خودشان را انجام دهند.

بازیکن پیشین استقلال درباره تاثیر حواشی مربوط به آمدن یا نیامدن استراماچونی به استقلال در این نتیجه تاکید کرد: وقتی در تیمی ثبات نباشد، نتیجه‌گیری سخت است. مدیریت استقلال باید فضای آرام و بی‌حاشیه‌ای را فراهم کند که کسی بهانه نداشته باشد. همه باید فکر خود را روی موفقیت تیم متمرکز کنند. مسلما شرایط روحی و روانی بازیکنان برای این بازی مساعد نبود و حواشی یک هفته اخیر آرامش را از تیم گرفته بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.