یک کارشناس داوری می‌گوید عملکرد داور اردنی بازی سپاهان و النصر را می‌شود خوب در نظر گرفت اما به هر حال درجه سختی بازی متوسط ارزیابی شده است.

جعفر خوشرو در گفت‌وگو با ایسنا درباره داوری دیدار سپاهان و النصر عربستان اظهار کرد: در بازی های با تماشاگر ناظر به داور بازی نمره می دهد چرا که تماشاچی ها روی داور تاثیر می گذارند و خونسردی، تمرکز داور، شجاعت در اجرای صحیح قوانین سنجیده می شود تا ناظر بازی، داور را ارزیابی کند. بازی بدون تماشاگر از نظر کارشناسی یک بازی متوسط تعیین وضعیت می شود. داور می تواند نمره خوب با خیلی خوب بگیرد. نمره خوب برای داور از ۸ تا ۸.۴ است.

او ادامه داد: من برای داور این بازی با قضاوتی که داشت ۸.۲ در نظر می گیرم. با این که تجربه زیادی داشت و بازی های مهمی از جمله فینال آسیا را سوت زد تصمیمات خوبی از داور ندیدم. در این بازی اتفاقات خاصی نیفتاد و بازی معمولی بود. رفتار بازیکنان معقول بود و بازی خشنی ندیدیم. دو تیم منصفانه و فیرپلی بازی کردند و تیمی به تیم دیگری غلبه نداشت ولی در بررسی عملکرد او باید بگویم در دقیقه ۳۷ خطای خشنی روی محسن مسلمان اتفاق افتاد که داور حتی خطا نگرفت. حداقل جریمه بازیکن عربستانی اخطار بود که داور با سخت گیری می توانست این بازیکن اخراج شد.

این کارشناس داوری با بیان این که در دقیقه ۵ روی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه خطایی اتفاق نیفتاد، گفت: در نیمه اول توپی به داور برخورد کرد که نشان از جایگیری نامناسب او داشت. توپ نباید در این سطح و با این تجربه به داور برخورد کند و در یک صحنه دیگر هم جای‌گیری این داور خوب نبود. آمادگی جسمانی داور اردنی خوب بود اما جای‌گیری‌هایش خوب نبود و تصمیماتش به سمت النصر عربستان می چربید. کمک های این بازی خوب بودند. دو صحنه را پرچم زدند که درست بود.

او ادامه داد: گل سپاهان که زده شد به درستی مردود اعلام شد. گل های النصر به درستی به ثمر رسید و در دقیقه ۸۸ هم مهاجم النصر روی زمین افتاد که آن صحنه هم خطا نبود و ادامه بازی بهترین تصمیم بود. در مجموع باید بگویم عملکرد این داور را می شود خوب در نظر گرفت اما به هر حال درجه سختی بازی متوسط ارزیابی شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.